Hned tři tovární posádky budou na startu domácí Barum Rally ve Zlíně bojovat o triumf značky ŠKODA. Česká posádka Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem chce při vrcholu sezony od 30. srpna do 1. září potvrdit své vedení v hodnocení ERC. Finové Esapekka Lappi a Janne Ferm slaví premiéru v evropském šampionátu. Německá dvojice Sepp Wiegand/Frank Christian se hned po účinkování v německé rally postaví poprvé na start v továrním týmu ŠKODA.
„Uděláme vše pro to, abychom prodloužili naši úspěšnou sérii: Chceme bojovat o vítězství,“ říká Jan Kopecký. „Těšíme se moc na skvělou atmosféru, kterou umějí vytvořit statisíce především domácích fanoušků.“ Každoročně zavítá do okolí Zlína na 300 tisíc diváků, kteří mohli v uplynulých čtyřech letech vidět značku ŠKODA vždy na nejvyšším stupínku. Kopecký může po vítězstvích v letech 2009 a 2011 slavit na Barumce celkově třetí triumf. Letošní sezona ERC je pro Kopeckého opravdu skvostná: pět startů přetavil ve čtyři vítězství a jedno druhé místo. Po vítězství v Rumunsku vede český pilot celkové hodnocení ERC.
Kopecký bude podporován dvěma dalšími posádkami s vozem ŠKODA Fabia Super 2000: Vedle posádky Esapekka Lappi/Janne Ferm se za tovární tým poprvé představí duo německých nadějí Sepp Wiegand/Frank Christian. „Je to prostě paráda. Moc děkuji za tuto šanci a chci ji co nejlépe využít,“ říká Wiegand.
Fin Lappi bojuje tento rok v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) o titul pro značku ŠKODA, chce ale při domácí soutěži pro značku ŠKODA a premiéře v ERC ukázat svůj talent. „Bude to pro nás první opravdová asfaltová rally. Úroveň bude vysoká a tato soutěž nám ukáže, jak na tom skutečně jsme s rychlostí na tomto povrchu,“ říká Lappi.
Tratě Barum Rally jsou opravdovou výzvou: Úseky, kde se jezdí ve vysokých rychlostech lesem, se střídají s hrbolatými a uskákanými pasážemi, k tomu je často proměnlivé počasí. Celkem čeká na posádky 721 kilometrů, z toho 234,78 v 15 rychlostních zkouškách.
Pro fanoušky je vedle rallyového vyžití připravena také široká nabídka ŠKODA Motorsport Parku v centru Zlína. Na ploše 2500 metrů čtverečních čeká na všechny mix sportovních aktivit, volnočasového vyžití, koncertů a programu pro děti. Vstup je volný. V pátek odpoledne bude možné se při autogramiádě setkat
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?