Hned tři tovární posádky budou na startu domácí Barum Rally ve Zlíně bojovat o triumf značky ŠKODA. Česká posádka Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem chce při vrcholu sezony od 30. srpna do 1. září potvrdit své vedení v hodnocení ERC. Finové Esapekka Lappi a Janne Ferm slaví premiéru v evropském šampionátu. Německá dvojice Sepp Wiegand/Frank Christian se hned po účinkování v německé rally postaví poprvé na start v továrním týmu ŠKODA.
„Uděláme vše pro to, abychom prodloužili naši úspěšnou sérii: Chceme bojovat o vítězství,“ říká Jan Kopecký. „Těšíme se moc na skvělou atmosféru, kterou umějí vytvořit statisíce především domácích fanoušků.“ Každoročně zavítá do okolí Zlína na 300 tisíc diváků, kteří mohli v uplynulých čtyřech letech vidět značku ŠKODA vždy na nejvyšším stupínku. Kopecký může po vítězstvích v letech 2009 a 2011 slavit na Barumce celkově třetí triumf. Letošní sezona ERC je pro Kopeckého opravdu skvostná: pět startů přetavil ve čtyři vítězství a jedno druhé místo. Po vítězství v Rumunsku vede český pilot celkové hodnocení ERC.
Kopecký bude podporován dvěma dalšími posádkami s vozem ŠKODA Fabia Super 2000: Vedle posádky Esapekka Lappi/Janne Ferm se za tovární tým poprvé představí duo německých nadějí Sepp Wiegand/Frank Christian. „Je to prostě paráda. Moc děkuji za tuto šanci a chci ji co nejlépe využít,“ říká Wiegand.
Fin Lappi bojuje tento rok v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) o titul pro značku ŠKODA, chce ale při domácí soutěži pro značku ŠKODA a premiéře v ERC ukázat svůj talent. „Bude to pro nás první opravdová asfaltová rally. Úroveň bude vysoká a tato soutěž nám ukáže, jak na tom skutečně jsme s rychlostí na tomto povrchu,“ říká Lappi.
Tratě Barum Rally jsou opravdovou výzvou: Úseky, kde se jezdí ve vysokých rychlostech lesem, se střídají s hrbolatými a uskákanými pasážemi, k tomu je často proměnlivé počasí. Celkem čeká na posádky 721 kilometrů, z toho 234,78 v 15 rychlostních zkouškách.
Pro fanoušky je vedle rallyového vyžití připravena také široká nabídka ŠKODA Motorsport Parku v centru Zlína. Na ploše 2500 metrů čtverečních čeká na všechny mix sportovních aktivit, volnočasového vyžití, koncertů a programu pro děti. Vstup je volný. V pátek odpoledne bude možné se při autogramiádě setkat
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.