Hned tři tovární posádky budou na startu domácí Barum Rally ve Zlíně bojovat o triumf značky ŠKODA. Česká posádka Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem chce při vrcholu sezony od 30. srpna do 1. září potvrdit své vedení v hodnocení ERC. Finové Esapekka Lappi a Janne Ferm slaví premiéru v evropském šampionátu. Německá dvojice Sepp Wiegand/Frank Christian se hned po účinkování v německé rally postaví poprvé na start v továrním týmu ŠKODA.
„Uděláme vše pro to, abychom prodloužili naši úspěšnou sérii: Chceme bojovat o vítězství,“ říká Jan Kopecký. „Těšíme se moc na skvělou atmosféru, kterou umějí vytvořit statisíce především domácích fanoušků.“ Každoročně zavítá do okolí Zlína na 300 tisíc diváků, kteří mohli v uplynulých čtyřech letech vidět značku ŠKODA vždy na nejvyšším stupínku. Kopecký může po vítězstvích v letech 2009 a 2011 slavit na Barumce celkově třetí triumf. Letošní sezona ERC je pro Kopeckého opravdu skvostná: pět startů přetavil ve čtyři vítězství a jedno druhé místo. Po vítězství v Rumunsku vede český pilot celkové hodnocení ERC.
Kopecký bude podporován dvěma dalšími posádkami s vozem ŠKODA Fabia Super 2000: Vedle posádky Esapekka Lappi/Janne Ferm se za tovární tým poprvé představí duo německých nadějí Sepp Wiegand/Frank Christian. „Je to prostě paráda. Moc děkuji za tuto šanci a chci ji co nejlépe využít,“ říká Wiegand.
Fin Lappi bojuje tento rok v asijsko-pacifickém šampionátu (APRC) o titul pro značku ŠKODA, chce ale při domácí soutěži pro značku ŠKODA a premiéře v ERC ukázat svůj talent. „Bude to pro nás první opravdová asfaltová rally. Úroveň bude vysoká a tato soutěž nám ukáže, jak na tom skutečně jsme s rychlostí na tomto povrchu,“ říká Lappi.
Tratě Barum Rally jsou opravdovou výzvou: Úseky, kde se jezdí ve vysokých rychlostech lesem, se střídají s hrbolatými a uskákanými pasážemi, k tomu je často proměnlivé počasí. Celkem čeká na posádky 721 kilometrů, z toho 234,78 v 15 rychlostních zkouškách.
Pro fanoušky je vedle rallyového vyžití připravena také široká nabídka ŠKODA Motorsport Parku v centru Zlína. Na ploše 2500 metrů čtverečních čeká na všechny mix sportovních aktivit, volnočasového vyžití, koncertů a programu pro děti. Vstup je volný. V pátek odpoledne bude možné se při autogramiádě setkat
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.