Dani Sordo dnes získal po skoro desetiletém snažení první vítězství ve WRC.
Španěl byl přitom ve WRC poměrně úspěšným jezdcem, když ze 106 startů vytěžil 34 podiových umístění. Dnes se mu tedy podařilo získat i nejvyšší umístění na stupních vítězů, když v těsném souboji porazil v poslední RZ chybujícího Thierryho Neuvilla. Jezdec na Fordu v poslední zkoušce 3 km před cílem vyjel z trati poté, co byl na mezičasech asi tak stejně rychlý jako Sordo.
Dani Sordo, který je juniorským šampionem z roku 2005, po skvělém výkonu řekl: "Je to pro mě skvělý moment," řekl dojatě ve stopce po RZ v objetí rodičů. "Thierry na to hodně tlačil. Na prvním mezičase byl o trochu pomalejší než já, ale pak byl rychlejší, takže jsem na to potřeboval hodně zatlačit. Na startu jsem byl hodně nervózní, ale toto vítězství je něco, o čem jsem snil už mnoho let."
Thierry Neuville po dojezdu poslední RZ řekl následující: "Cítím, že jsme toho opět ukázali hodně, nakonec se nám ale nepodařilo získat vítězství. Rozhodl jsem se, že o něj zkusíme zabojovat na poslední zkoušce, ale vyjeli jsme v lese. Spletl jsem si jednu rychlou levou zatáčku ve vinicích s jinou a vyjeli jsme ven. Tou dobou mi Nico [Gilsoul] řekl poznámku, která přišla trochu pozdě. Naštěstí jsme byli schopni se vrátit na cestu a dojet do cíle."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.