Dani Sordo dnes získal po skoro desetiletém snažení první vítězství ve WRC.
Španěl byl přitom ve WRC poměrně úspěšným jezdcem, když ze 106 startů vytěžil 34 podiových umístění. Dnes se mu tedy podařilo získat i nejvyšší umístění na stupních vítězů, když v těsném souboji porazil v poslední RZ chybujícího Thierryho Neuvilla. Jezdec na Fordu v poslední zkoušce 3 km před cílem vyjel z trati poté, co byl na mezičasech asi tak stejně rychlý jako Sordo.
Dani Sordo, který je juniorským šampionem z roku 2005, po skvělém výkonu řekl: "Je to pro mě skvělý moment," řekl dojatě ve stopce po RZ v objetí rodičů. "Thierry na to hodně tlačil. Na prvním mezičase byl o trochu pomalejší než já, ale pak byl rychlejší, takže jsem na to potřeboval hodně zatlačit. Na startu jsem byl hodně nervózní, ale toto vítězství je něco, o čem jsem snil už mnoho let."
Thierry Neuville po dojezdu poslední RZ řekl následující: "Cítím, že jsme toho opět ukázali hodně, nakonec se nám ale nepodařilo získat vítězství. Rozhodl jsem se, že o něj zkusíme zabojovat na poslední zkoušce, ale vyjeli jsme v lese. Spletl jsem si jednu rychlou levou zatáčku ve vinicích s jinou a vyjeli jsme ven. Tou dobou mi Nico [Gilsoul] řekl poznámku, která přišla trochu pozdě. Naštěstí jsme byli schopni se vrátit na cestu a dojet do cíle."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?