AKTUALIZACE PO RZ16; Organizátoři v Německu poupravili harmonogram soutěže tak, že ve čtvrtek jsou v plánu již 2 měřené testy. V pátek nás čeká 6 vložek rozdělených do dvou sekcí. Sobota má v okolí Trieru stejný formát, takže vozy odstartují opět do 6 měřených testů. V neděli soutěž uzavřou dva závěrečné testy.
Po RZ16:
Dnes byly na programu jen dva měřené úseky, tedy vlastně jen jeden, protože RZ Dhrontal se jela dvakrát za sebou. V prvním průjezdu byl nejrychlejší Dani Sordo a ve druhém Sébastien Ogier. Po první zkoušce dne vzrostl náskok Sorda na čele ze včerejší ani ne vteřiny na vteřiny tři. Zajímavostí je, že Sordo byl na prvních třech splitech pomalejší než Neuville, který přiznal, že se mu tato zkouška zrovna moc nepovedla. Na poslední zkoušce soutěže už se nic nezměnilo, jen Neuville díky chybě a vyjetí z trati ztratil necelých 54s na vítěze testu Ogiera, vše ale mohlo dopadnout mnohem hůře.
Skvělé čtvrté místo slaví v cíli Martin Prokop. Ten tak vyrovnává svůj dosavadní nejlepší výsledek (Argentina 2012) a zároveň v Německu překonává nejlepší výsledek českého jezdce (Kopecký - 5. místo). Ve WRC2 vyhrál po vyrovnaném souboji Robert Kubica s Citroënem DS3 RRC. Polákovi celou soutěž sekundoval Elfyn Evans s Fordem Fiesta R5. V cíli je dělilo 12,9s. Kubica se díky tomu posouvá na dělené první místo ve WRC2.
Výsledky Power Stage:1. Sébastien Ogier +3 body2. Dani Sordo +2 body3. Jari-Matti Latvala +1 bod
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
D. Sordo - C. del Barrio
3:15:19,4
---
Citroën DS3 WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+53,0
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+2:36,1
Citroën DS3 WRC
4.
M. Prokop - M. Ernst
+8:00,8
Ford Fiesta RS WRC
5.
R. Kubica - M. Baran
+9:01,3
Citroën DS3 RRC
6.
E. Evans - D. Barritt
+9:14,2
Ford Fiesta R5
7.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+9:55,0
Volkswagen Polo R WRC
8.
H. Paddon - J. Kenndard
+13:01,2
Škoda Fabia S2000
9.
M. Ostberg - J. Anderson
+13:28,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
E. Novikov - I. Minor
+15:17,9
Ford Fiesta RS WRC
3. etapa
Po RZ14:
12. rychlostní zkouška se stala přímo pohromou pro přední jezdce MS. Do té doby vedoucí Fin Jari-Matti Latvala na Volkswagenu Polo R WRC neudržel vůz na trati a urazil brzdový kotouč. Finská dvojice a už jediní zástupci Volkswagenu v jeho domácí soutěži se snažili s poškozeným autem pokračovat, avšak 5 kilometrů před cílem museli vůz odstavit. Volkswagen si tedy domácí soutěž za rámeček určitě nedá.
Do problémů se dostal také Thierry Neuville (do té doby druhý), který byl taktéž v jednom z míst moc rychlý. Belgičan měl ale víc štěstí, náraz promáčkl pouze levou zadní část auta. Zbytek zkoušky musel dojet s kládou zaklíněnou pod zadkem Fiesty RS WRC. I to dovolilo přiblížit se pouze na 1,1s skvěle jedoucímu Sordovi (ten dnes buďto zkoušku vyhrál nebo jej porazil pouze Ogier, se kterým však přímo nebojuje o pořadí, a tak Sorda časy Francouze nemusejí zajímat).
Španěl hned na následujícím testu převzal od zástupce M-Sportu vedení, ovšem na čele má po dnešku hubený, 0,8s velký, náskok! Neuvillea brzdil na RZ13 poškozený výfuk z předešlého incidentu. Mladíkovi asi pomohlo zrušení RZ14.
Aby toho nebylo málo, RZ12 se také stala osudnou pro Madse Ostberga. Nor vycestoval z tratě asi po 9,6km zkoušky mezi stromy. Levou částí auta trefil strom, poškození by však nebylo tak zásadní, aby nemohl pokračovat, avšak jeho vůz se nepodařilo dostat zpět na trať. Jak Ostberg, tak Latvala ale budou zítra v rámci Rally2 pokračovat.
Problémy favoritu znamenají, že se na senzační čtvrté místo dostává Martin Prokop se soukromou Fiestou RS WRC. RZ14, druhý průjezd legendárního testu Panzerplatte, musela být po tragických událostech z rána zrušena.
Výsledky po 14. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
D. Sordo - C. del Barrio
2:43:48,5
---
Citroën DS3 WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+0,8
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+1:27,6
Citroën DS3 WRC
4.
M. Prokop - M. Ernst
+6:06,3
Ford Fiesta RS WRC
5.
R. Kubica - M. Baran
+7:33,1
Citroën DS3 RRC
6.
E. Evans - D. Barritt
+7:40,9
Ford Fiesta R5
7.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+9:27,0
Volkswagen Polo R WRC
8.
H. Paddon - J. Kenndard
+10:37,3
Škoda Fabia S2000
9.
M. Ostberg - J. Anderson
+12:27,8
Ford Fiesta RS WRC
10.
E. Novikov - I. Minor
+14:11,8
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ11:
Dnes dopoledne byly na programu tři měřené testy, dvakrát byl nejrychlejší Sébastien Ogier, který se po včerejší nehodě do soutěže vrátil a jednou byl nejrychlejší Dani Sordo, který během dopoledne stáhl ztrátu na Neuvilla o z 19s na sekund 9. Naopak ztráta průběžně druhého Neuvilla na Latvalu narostla během dopoledne ze 7,3s na 14,8s.
Dani Sordo si hned po první RZ dne (Stein & Wein) pochvaloval změny v nastavení vozu oproti včerejšku. Jari-Matti ve stopce po dojezdu upozorňoval na některá kluzká místa a na množství prachu na RZ. Nejrychlejší byl sice Seb Ogier, ale po včerejšku má ohromnou 27 minutovou ztrátu.
Na další zkoušce si opět upevnil svoje vedení Jari-Matti na Volkswagenu, který jel dle svých slov často na omezovači. To Neuville přiznal, že už rychleji jet nemohl a nemůže nic dělat a že do zatáček brzdí později než Latvala, ale i tak to nestačí. Nejrychlejší byl Dani Sordo. Připsal si tak první vítězství v RZ od červnové Acropolis Rally. Jak Mikko Hirvonen, tak i Mads Ostberg chybovali na stejné křižovatce. Fin tam nechal asi 10 sekund, Nor, který jel prý dle stop Hirvonena, o něco méně.
Na poslední RZ před servisem Latvala trochu poškodil pravý bok svého Pola R WRC, když v levotočivé zatáčce ztratil grip a ťukl Hinkelstein (protitanková zábrana). Z TOP 10 během této zkoušky po problémech vypadl Al-Attiyah na Fordu, když se propadl na 11. místo.
Výsledky po 11. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
2:21:53,9
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+14,8
Ford Fiesta RS WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+23,8
Citroën DS3 WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+1:16,7
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+3:00,8
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+5:33,6
Ford Fiesta RS WRC
7.
R. Kubica - M. Baran
+7:09,3
Citroën DS3 RRC
8.
E. Evans - D. Barritt
+7:10,7
Ford Fiesta R5
9.
H. Paddon - J. Kennard
+9:29,9
Škoda Fabia S2000
10.
S. Wiegand - F. Christian
+9:38,8
Škoda Fabia S2000
2. etapa
Po RZ8:
Odpoledne byly na programu druhé průjezdy stejnými testy, jako v předchozí sadě. Jednou byl nejrychlejší Neuville a dvakrát Latvala. Oba jezdci se na čele odpoutali, což dokazuje i to, že když vyhrál Neuville, tak byl Latvala druhý a když vyhrál Latvala, tak byl druhý Neuville.
Nejmenší náskok měl Jari-Matti Latvala v čele po RZ6, kdy to byly pouhé 2 sekundy, pak Fin zabral, vyhrál dvě zkoušky a může tak přenocovat s náskokem 7,3s. Thierry v cíli RZ7 přiznal, že jel na maximu, ale i tak to nestačilo. V servisu mezi těmito dvěma sekcemi musel kvůli bolesti zad odstoupit Michal Kosciuszko sedlající Ford Fiesta RS WRC. Na průběžném pátém místě jedoucí Mads Ostberg si během dne neustále ztěžoval na to, že nemůže najít optimální set up svého vozu.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
1:38:04,1
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+7,3
Ford Fiesta RS WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+23,6
Citroën DS3 WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+47,6
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+2:12,3
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+4:17,6
Ford Fiesta RS WRC
7.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+4:52,1
Ford Fiesta RS WRC
8.
R. Kubica - M. Baran
+4:59,5
Citroën DS3 RRC
9.
E. Evans - D. Barritt
+5:11,9
Ford Fiesta R5
10.
S. Wiegand - F. Christian
+6:53,7
Škoda Fabia S2000
Po RZ5:
Hned úvodní vložka 'nachytala' lídra šampionátu, Sébastiena Ogiera. Francouz neudržel na trati Polo R WRC na zlomil levé přední zavěšení. Seb musel jet s takto poškozeným autem celých 18 kilometrů a ztratil 2:30 min. Na trati pouštěl kolegu Latvalu. Na přejezdu k RZ4 se posádka pokusila o provizorní opravu. Polo R WRC vyrazilo dokonce i do RZ4, ale po 18 kilometrech museli lídrové šampionátu zastavit - jejich oprava nevydržela. Pro dnešek jednička Volkswagenu končí.
Německo se také nepovedlo P.-G. Anderssonovi, včera musel vzdát pro vysokou teplotu motoru Fiesty, dnes auto odstavil na první dnešní vložce. Smůlu měl také Khalid Al-Quassimi, ten na RZ3 trefil obrubník a zlomil zavěšení.
Dopolední sekci v Německu odvládl Thierry Neuville. Belgičan vyhrál všechny tři měřené testy a náskok Latvaly stáhl na 2,4 vteřiny. Srdnatě však drží prapor Volkswagenu Jari-Matti Latvala. Fin na asfaltu podává překvapivý výkon a drží krok s Neuvillem. Třetím do party, která se pere na čele o vteřiny, je Dani Sordo. Španěl zajel jednou 2. a dvakrát 3. čas. Na vedení mu schází 15 vteřin.
Posádky ráno 'vystrašilo' počasí, když sprchlo. Než dojeli na RZ3, 95 % tratě stačilo oschnout. To platilo i následující RZ4, avšak už RZ5 znamenala změnu. Ke konci závěrečné vložky první páteční sekce se spustil déšť.
Výsledky po 5. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
J.-M. Latvala - M. Anttila
59:12,6
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+2,4
Ford Fiesta RS WRC
3.
D. Sordo - C. del Barrio
+15,1
Citroën DS3 WRC
4.
M. Hirovnen - J. Lehtinen
+28,3
Citroën DS3 WRC
5.
M. Ostberg - J. Andersson
+1:20,3
Ford Fiesta RS WRC
6.
M. Prokop - M. Ernst
+2:45,3
Ford Fiesta RS WRC
7.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+2:55,1
Ford Fiesta RS WRC
8.
R. Kubica - M. Baran
+3:17,8
Citroën DS3 RRC
9.
E. Evans - D. Barritt
+3:26,1
Ford Fiesta R5
10.
M. Kosciuszko - M. Szczepaniak
+3:42,7
Ford Fiesta RS WRC
Po RZ2:
V RZ2 zajel nejrychlejší čas opět Ogier na Polu, záda mu kryl Latvala a třetí byl Neuville. Pořadí této zkoušky tedy kopíruje i pořadí průběžné. Smůlu měl P.-G. Andersson startující opět se soukromou Fiestou RS WRC soukromého ukrajinského týmu Tamrazova. Na RZ1 byl mimo trať ve stejném místě jako Novikov, na přejezdu k RZ2 pak musel odstoupit. Už od startu se mu přehříval motor u jeho vozu.
Výsledky po 2. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
19:33,2
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+5,7
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+12,7
Ford Fiesta RS WRC
4.
D. Sordo - C. del Barrio
+20,5
Citroën DS3 WRC
5.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+25,7
Citroën DS3 WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+30,7
Ford Fiesta RS WRC
7.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+41,4
Ford Fiesta RS WRC
8.
M. Prokop - M. Ernst
+45,6
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Kosciuszko - M. Szczepaniak
+51,0
Ford Fiesta RS WRC
10.
R. Kubica - M. Baran
+59,8
Citroën DS3 WRC
Po RZ1
Zatím je v Německu odjeta jedna 23,5 km dlouhá RZ, kterou vyhrál Francouz, Sébastien Ogier, na Polu R WRC. Hned na úvod však vypadli tři posádky a všechny z nich sedlaly speciály Fordu. Nejznámějším odpadlíkem je Evgeny Novikov s Fiestou RS WRC, který havaroval. Cíl prvního měřeného testu neviděl ani Estonec Karl Kruuda a Ir Robert Barable. Oba na Fiestě R5.
Výsledky po 1. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
12:09,8
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
J.-M. Latvala - M. Anttila
+4,6
Volkswagen Polo R WRC
3.
T. Neuville - N. Gilsoul
+9,2
Ford Fiesta RS WRC
4.
D. Sordo - C. del Barrio
+15,4
Citroën DS3 WRC
5.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+19,7
Citroën DS3 WRC
6.
M. Ostberg - J. Andersson
+21,7
Ford Fiesta RS WRC
7.
M. Prokop - M. Ernst
+28,6
Ford Fiesta RS WRC
8.
N. Al-Attiyah - G. Bernacchini
+29,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
M. Kosciuszko - M. Szczepaniak
+34,8
Citroën DS3 RRC
10.
R. Kubica - M. Baran
+37,0
Citroën DS3 WRC
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.