Andreas Mikkelsen nakonec neodstartuje do Rally Deutschland. Jeho spolujezdec, Mikko Markkula, totiž na Rally Finland před třemi týdny totiž utrpěl frakturu sedmého a z části i osmého obratle, ta byla však diagnostikována až před startem.
Už při Rally Finnland si Mikko ztěžoval na bolest zad, která však po Finské Rally odezněla. Jenže během seznamovacích jízd v Německu v pondělí se bolest opět vrátila. Tým jej proto odeslal do nemocnice na další vyšetření, které rozhodlo definitivně o tom, že v Německu startovat posádka Andreas Mikkelsen-Mikko Markkula nebude. Fin má z finských skoků frakturu obratle.
"Zdraví je přednější. Fraktura obratle nebyla jednoduchá diagnostikovat, chtěli jsme hlavně znát opravdový zdravotní stav našeho člena posádky. V tomto případě by bylo moc riskantní, kdyby seděl vedle Andrease Mikkelsena na Rally Deutschland jiný spolujezdec, se kterým neujel ani metr. Navíc by tento navigátor neměl za sebou ani seznamovací jízdy.
Andreas pro tuto sezonu změnil svůj rozpis a jediný spolujezdec, který zná novou formu, je právě Andreas. Bohůžel musí oba vypustit start v Německu a celou posádku to moc mrzí. Celý tým drží palce Mikkovi, aby se brzy uzdravil," říká šéf týmu Jost Capito.
"Na Německou rally jsem se opravdu těšil a jsem tudíž zklamaný, že nebudeme moci startovat na domácí soutěži našeho týmu. Ale zdraví mého spolujezdce je samozřejmě přednější. Přeji mu, aby se brzy uzdravil a mohli jsme spolu opět odstartovat do soutěže. Letos jsme se společně rozhodli pro změnu rozpisu a on je jediný, komu důvěřuji.
Najít náhradu nebylo v tak krátké době před startem rally možné. Pokusím se teď tým podpořit všemožně jinak jak to jen půjde. Absolvovali jsme seznamovací jízdy, takže na tom příští rok můžeme stavět," řekl Andereas Mikkelsen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.