Jarimu-Mattimu Latvalovi start do Německé rally opravdu vyšel. Finský pilot v barvách Volkswagenu zajel nejrychlejší čas - za svými zády nechal Daniho Sorda na Citroënu a Thierryho Neuvillea s Fordem.
Začátek v Německu opravdu vyšel, za slunečného počasí byl dnes odjet shakedown. Trať měla 4,55km a byla situována mezi Konzem a obcí Kommlingen.
Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, zajel tuto trať v čase 2:23,5 min, o 0,7s za svými zády nechal Daniho Sorda s Citroënem. Třetí Thierry Neuville ztratil pouze 0,8s. Sébastien Ogier, který se za určité konstalace může stát už v Německu mistrem světa, obsadil s časem 2:24,9 min čtvrtou příčku.
Narozdíl od šotolinových soutěží se na asfaltech nepojede kvalifikační zkouška. Piloti do první etapy odstartují podle průběžného pořadí v MS. Jako prvního na trati tedy uvidíme Sébastiena Ogiera s domácím Volkswagenem Polo R WRC.
Výsledky shakedownu:
01. Jari-Matti Latvala, Volkswagen 2:23.5 min02. Dani Sordo, Citroën 2:24.203. Thierry Neuville, Ford 2:24.304. Sebastien Ogier, Volkswagen 2:24.905. Evgeny Novikov, Ford 2:25.106. Mads Östberg, Ford 2:25.707. Mikko Hirvonen, Citroën 2:26.208. PG Andersson, Ford 2:26.309. Nasser Al Attiyah, Ford 2:28.910. Michal Kosciuszko, Ford 2:29.2
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.