Jarimu-Mattimu Latvalovi start do Německé rally opravdu vyšel. Finský pilot v barvách Volkswagenu zajel nejrychlejší čas - za svými zády nechal Daniho Sorda na Citroënu a Thierryho Neuvillea s Fordem.
Začátek v Německu opravdu vyšel, za slunečného počasí byl dnes odjet shakedown. Trať měla 4,55km a byla situována mezi Konzem a obcí Kommlingen.
Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, zajel tuto trať v čase 2:23,5 min, o 0,7s za svými zády nechal Daniho Sorda s Citroënem. Třetí Thierry Neuville ztratil pouze 0,8s. Sébastien Ogier, který se za určité konstalace může stát už v Německu mistrem světa, obsadil s časem 2:24,9 min čtvrtou příčku.
Narozdíl od šotolinových soutěží se na asfaltech nepojede kvalifikační zkouška. Piloti do první etapy odstartují podle průběžného pořadí v MS. Jako prvního na trati tedy uvidíme Sébastiena Ogiera s domácím Volkswagenem Polo R WRC.
Výsledky shakedownu:
01. Jari-Matti Latvala, Volkswagen 2:23.5 min02. Dani Sordo, Citroën 2:24.203. Thierry Neuville, Ford 2:24.304. Sebastien Ogier, Volkswagen 2:24.905. Evgeny Novikov, Ford 2:25.106. Mads Östberg, Ford 2:25.707. Mikko Hirvonen, Citroën 2:26.208. PG Andersson, Ford 2:26.309. Nasser Al Attiyah, Ford 2:28.910. Michal Kosciuszko, Ford 2:29.2
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.