Jarimu-Mattimu Latvalovi start do Německé rally opravdu vyšel. Finský pilot v barvách Volkswagenu zajel nejrychlejší čas - za svými zády nechal Daniho Sorda na Citroënu a Thierryho Neuvillea s Fordem.
Začátek v Německu opravdu vyšel, za slunečného počasí byl dnes odjet shakedown. Trať měla 4,55km a byla situována mezi Konzem a obcí Kommlingen.
Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, zajel tuto trať v čase 2:23,5 min, o 0,7s za svými zády nechal Daniho Sorda s Citroënem. Třetí Thierry Neuville ztratil pouze 0,8s. Sébastien Ogier, který se za určité konstalace může stát už v Německu mistrem světa, obsadil s časem 2:24,9 min čtvrtou příčku.
Narozdíl od šotolinových soutěží se na asfaltech nepojede kvalifikační zkouška. Piloti do první etapy odstartují podle průběžného pořadí v MS. Jako prvního na trati tedy uvidíme Sébastiena Ogiera s domácím Volkswagenem Polo R WRC.
Výsledky shakedownu:
01. Jari-Matti Latvala, Volkswagen 2:23.5 min02. Dani Sordo, Citroën 2:24.203. Thierry Neuville, Ford 2:24.304. Sebastien Ogier, Volkswagen 2:24.905. Evgeny Novikov, Ford 2:25.106. Mads Östberg, Ford 2:25.707. Mikko Hirvonen, Citroën 2:26.208. PG Andersson, Ford 2:26.309. Nasser Al Attiyah, Ford 2:28.910. Michal Kosciuszko, Ford 2:29.2
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?