Jarimu-Mattimu Latvalovi start do Německé rally opravdu vyšel. Finský pilot v barvách Volkswagenu zajel nejrychlejší čas - za svými zády nechal Daniho Sorda na Citroënu a Thierryho Neuvillea s Fordem.
Začátek v Německu opravdu vyšel, za slunečného počasí byl dnes odjet shakedown. Trať měla 4,55km a byla situována mezi Konzem a obcí Kommlingen.
Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, zajel tuto trať v čase 2:23,5 min, o 0,7s za svými zády nechal Daniho Sorda s Citroënem. Třetí Thierry Neuville ztratil pouze 0,8s. Sébastien Ogier, který se za určité konstalace může stát už v Německu mistrem světa, obsadil s časem 2:24,9 min čtvrtou příčku.
Narozdíl od šotolinových soutěží se na asfaltech nepojede kvalifikační zkouška. Piloti do první etapy odstartují podle průběžného pořadí v MS. Jako prvního na trati tedy uvidíme Sébastiena Ogiera s domácím Volkswagenem Polo R WRC.
Výsledky shakedownu:
01. Jari-Matti Latvala, Volkswagen 2:23.5 min02. Dani Sordo, Citroën 2:24.203. Thierry Neuville, Ford 2:24.304. Sebastien Ogier, Volkswagen 2:24.905. Evgeny Novikov, Ford 2:25.106. Mads Östberg, Ford 2:25.707. Mikko Hirvonen, Citroën 2:26.208. PG Andersson, Ford 2:26.309. Nasser Al Attiyah, Ford 2:28.910. Michal Kosciuszko, Ford 2:29.2
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?