Série vítězství jezdce z Francie znamenala už v minulých letech výrazný pokles napětí ve WRC. Jenže po odchodu Sébastiena Loeba se ihned chopil šance jeho krajan Sébastien Ogier a pokračuje v roli 'dominátora' světového šampionátu. FIA teď reaguje.
Nadvláda jediného jezdce není pro daný sport dobrá. Ve Formuli 1 jsme zažili tuto situaci v éře Michaela Schumachera, ve WRC zase v posledních devíti sezonách, kdy vládl Sébastien Loeb. Ještě ani Loeb kompletně z rallysportu neodešel a jeho krajan, Sébastien Ogier, se dostává do stejné pozice jako měl starší ze Sébastienů - vládne soutěžím MS.
Představitelé jsou pochopitelně znepokojeni a zvažují kroky, jak jezdce VW přibrzdit. Jednou z možností by bylo otáčet startovní pořadí. Místo toho, aby si nejrychlejší jezdec na šotolinových soutěžích užíval vyčištěné tratě od jezdců, kteří startují před ním, musel by vedoucí jezdec (letos většinou Ogier) startovat jako úplně první a čistit trať. To by jej stálo čas a konkurence by se na něj mohla opět dotáhnout.
Jenže podobná situace už tu byla a není to tak dávno, vzpomínáte? Tehdy se na konci každé etapy řešila jen jediná otázka: 'O kolik zpomalit, abych druhý den nemusel startovat jako první?'
Taktizování dosáhlo vrcholu za éry Loeba
Také FIA si momentálně neví rady s tím, která varianta je lepší: "Z mého pohledu je ale momentální situace taková, jako bychom dávali nejrychlejším jezdcům dárek." Cituje šéfa rally ve FIA, Jarmo Mahonena, Autosport. Taktizování na konci etapy by se dalo zabránit udělováním bonusových bodů na konci etapy: "Budeme o tom prvně muset hodně hovořit, než se rozhodneme k nějaké změně."
Ogier už se k celé situaci také vyjádřil: "Nevím, co je na současném formátu špatného. Do kvalifikace vyrážím jako první, takže mám menší nevýhodu v podobě špinavé tratě."
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.