FIA chce změnit kvalifikaci, snaží se přibrzdit Ogiera?

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 17. srpna 2013 17:42
Sdílej:

Série vítězství jezdce z Francie znamenala už v minulých letech výrazný pokles napětí ve WRC. Jenže po odchodu Sébastiena Loeba se ihned chopil šance jeho krajan Sébastien Ogier a pokračuje v roli 'dominátora' světového šampionátu. FIA teď reaguje.

Nadvláda jediného jezdce není pro daný sport dobrá. Ve Formuli 1 jsme zažili tuto situaci v éře Michaela Schumachera, ve WRC zase v posledních devíti sezonách, kdy vládl Sébastien Loeb. Ještě ani Loeb kompletně z rallysportu neodešel a jeho krajan, Sébastien Ogier, se dostává do stejné pozice jako měl starší ze Sébastienů - vládne soutěžím MS. 

Představitelé jsou pochopitelně znepokojeni a zvažují kroky, jak jezdce VW přibrzdit. Jednou z možností by bylo otáčet startovní pořadí. Místo toho, aby si nejrychlejší jezdec na šotolinových soutěžích užíval vyčištěné tratě od jezdců, kteří startují před ním, musel by vedoucí jezdec (letos většinou Ogier) startovat jako úplně první a čistit trať. To by jej stálo čas a konkurence by se na něj mohla opět dotáhnout.

Jenže podobná situace už tu byla a není to tak dávno, vzpomínáte? Tehdy se na konci každé etapy řešila jen jediná otázka: 'O kolik zpomalit, abych druhý den nemusel startovat jako první?'

Taktizování dosáhlo vrcholu za éry Loeba

Také FIA si momentálně neví rady s tím, která varianta je lepší: "Z mého pohledu je ale momentální situace taková, jako bychom dávali nejrychlejším jezdcům dárek." Cituje šéfa rally ve FIA, Jarmo Mahonena, Autosport. Taktizování na konci etapy by se dalo zabránit udělováním bonusových bodů na konci etapy: "Budeme o tom prvně muset hodně hovořit, než se rozhodneme k nějaké změně."

Ogier už se k celé situaci také vyjádřil: "Nevím, co je na současném formátu špatného. Do kvalifikace vyrážím jako první, takže mám menší nevýhodu v podobě špinavé tratě."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.