Kris Meeke, který pochází ze Severního Irska, by měl mít dle šejka Khalida Al Qassimiho možnost ukázat se s Citroënem a podporou Abú Dhabí ve WRC.
Kris Meeke dostal možnost jet ve Finsku s Citroënem DS3 WRC minulý týden jako náhrada právě za Khalida Al-Qassimiho. Svým výkonem zaujal asi všechny, dlouho se držel na pátém místě, než těsně před cílem legendárního testu Ouninpohja havaroval. I přesto je Khalid názoru, že by měl Kris dostat více šancí se prosadit ve WRC, kde tování tým Citroënu s podporou Abú Dhabí nedosahuje kýžených výsledků.
Momentálně francouzský výrobce na Volkswagen ztrácí v bodování konstruktérů už 55 bodů. Meeke, který se ve WRC poprvé objevil před více než 18 měsíci, ale také jsme ho zde po problémech Prodrivu dlouho neviděli, ve Finsku držel krok s mnohem zkušenějším Mikkem Hirvonenem, který je jedničkou týmu, a Daniho Sorda jasně předčil.
"Odvedl skvělou práci a já jsem nebyl překvapený. Držel krok s Mikkem a byl mnohem rychlejší než Dani, máme tak díky němu hodně o čem přemýšlet. Naší prioritou je dostat to nejlepší, co budeme moci, z našich jezdců ve zbytku sezony a potřebujeme být na podiu. Už se ale také díváme dopředu na další sezonu a Kris by měl dostat více šancí," říká šejk Khalid Al-Qassimi.
Khalid ve WRC jezdil i s Fordy
"Je velmi dobrým jezdcem a to je důvod, proč jsme si ho vybrali. Uvažovali jsme nad více jezdci, ale vybrali jsme si Krise, který se nám líbil nejvíce a to se ukázalo jako správné. Je nešťastné, že nedojel do zaslouženého cíle. Je mi ho opravdu líto, zvláště když i já jsem šel ve stejném autě na Acropolis Rally přes střechu."
Sám Khalid se teď soustředí na svůj návrat do WRC, který se odehraje na Rally Deutschland. Chtěl by vyrovnat nebo překonat své letošní maximum, kterým je devátá příčka z Portugalska.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.