Kris Meeke, který pochází ze Severního Irska, by měl mít dle šejka Khalida Al Qassimiho možnost ukázat se s Citroënem a podporou Abú Dhabí ve WRC.
Kris Meeke dostal možnost jet ve Finsku s Citroënem DS3 WRC minulý týden jako náhrada právě za Khalida Al-Qassimiho. Svým výkonem zaujal asi všechny, dlouho se držel na pátém místě, než těsně před cílem legendárního testu Ouninpohja havaroval. I přesto je Khalid názoru, že by měl Kris dostat více šancí se prosadit ve WRC, kde tování tým Citroënu s podporou Abú Dhabí nedosahuje kýžených výsledků.
Momentálně francouzský výrobce na Volkswagen ztrácí v bodování konstruktérů už 55 bodů. Meeke, který se ve WRC poprvé objevil před více než 18 měsíci, ale také jsme ho zde po problémech Prodrivu dlouho neviděli, ve Finsku držel krok s mnohem zkušenějším Mikkem Hirvonenem, který je jedničkou týmu, a Daniho Sorda jasně předčil.
"Odvedl skvělou práci a já jsem nebyl překvapený. Držel krok s Mikkem a byl mnohem rychlejší než Dani, máme tak díky němu hodně o čem přemýšlet. Naší prioritou je dostat to nejlepší, co budeme moci, z našich jezdců ve zbytku sezony a potřebujeme být na podiu. Už se ale také díváme dopředu na další sezonu a Kris by měl dostat více šancí," říká šejk Khalid Al-Qassimi.
Khalid ve WRC jezdil i s Fordy
"Je velmi dobrým jezdcem a to je důvod, proč jsme si ho vybrali. Uvažovali jsme nad více jezdci, ale vybrali jsme si Krise, který se nám líbil nejvíce a to se ukázalo jako správné. Je nešťastné, že nedojel do zaslouženého cíle. Je mi ho opravdu líto, zvláště když i já jsem šel ve stejném autě na Acropolis Rally přes střechu."
Sám Khalid se teď soustředí na svůj návrat do WRC, který se odehraje na Rally Deutschland. Chtěl by vyrovnat nebo překonat své letošní maximum, kterým je devátá příčka z Portugalska.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.