Kris Meeke, který pochází ze Severního Irska, by měl mít dle šejka Khalida Al Qassimiho možnost ukázat se s Citroënem a podporou Abú Dhabí ve WRC.
Kris Meeke dostal možnost jet ve Finsku s Citroënem DS3 WRC minulý týden jako náhrada právě za Khalida Al-Qassimiho. Svým výkonem zaujal asi všechny, dlouho se držel na pátém místě, než těsně před cílem legendárního testu Ouninpohja havaroval. I přesto je Khalid názoru, že by měl Kris dostat více šancí se prosadit ve WRC, kde tování tým Citroënu s podporou Abú Dhabí nedosahuje kýžených výsledků.
Momentálně francouzský výrobce na Volkswagen ztrácí v bodování konstruktérů už 55 bodů. Meeke, který se ve WRC poprvé objevil před více než 18 měsíci, ale také jsme ho zde po problémech Prodrivu dlouho neviděli, ve Finsku držel krok s mnohem zkušenějším Mikkem Hirvonenem, který je jedničkou týmu, a Daniho Sorda jasně předčil.
"Odvedl skvělou práci a já jsem nebyl překvapený. Držel krok s Mikkem a byl mnohem rychlejší než Dani, máme tak díky němu hodně o čem přemýšlet. Naší prioritou je dostat to nejlepší, co budeme moci, z našich jezdců ve zbytku sezony a potřebujeme být na podiu. Už se ale také díváme dopředu na další sezonu a Kris by měl dostat více šancí," říká šejk Khalid Al-Qassimi.
Khalid ve WRC jezdil i s Fordy
"Je velmi dobrým jezdcem a to je důvod, proč jsme si ho vybrali. Uvažovali jsme nad více jezdci, ale vybrali jsme si Krise, který se nám líbil nejvíce a to se ukázalo jako správné. Je nešťastné, že nedojel do zaslouženého cíle. Je mi ho opravdu líto, zvláště když i já jsem šel ve stejném autě na Acropolis Rally přes střechu."
Sám Khalid se teď soustředí na svůj návrat do WRC, který se odehraje na Rally Deutschland. Chtěl by vyrovnat nebo překonat své letošní maximum, kterým je devátá příčka z Portugalska.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.