AKTUALIZACE PO RZ23; Po letní přestávce se jede ve Finsku. Tato legendární a velmi oblíbená soutěž přilákala hodně jezdců se speciály WRC. Startuje se už ve čtvrtek a končí se v sobotu.
Po RZ23:
Odpolední sekce se vyznačovala krásným soubojem dvojice jezdců M-Sportu (byť jiných týmů) Madse Ostberga a Thierry Neuvillem. V obou úvodních dvou vložkách druhé sekce sobotní etapy byl rychlejší Belgičan, nicméně rozdíly vždy byly malé. Pak ale přišla třetí zkouška sekce, legendární test Ouninpohja, na které Ostberg trefil velký kámen, které ho poslal mimo trať. Nor ztratil přes 20 vteřin, naštěstí však mohl pokračovat. Z boje o druhé místo však sešlo.
Nebyl však jediným, kdo měl na této zkoušce problém. DS3 WRC na trati neudržel Kris Meeke. Až do té doby skvěle jedoucí soutěžák šel přes střechu a rally pro něj zkončila. Smůlu měl také Jarkko Nikara, který musel pro poškození pravého předního tlumiče vzdát. I pro něj se soutěž až do té doby vyvíjela velice slibně.
P. - G. Andersson si během odpoledne poradil s Robertem Kubicou a v cíli byl na 8. místě. Z vítězství se radoval Francouz Ogier, který se tak připojil na velmi krátký seznam neseverských jezdců, kteří dokázali tuto šotolinovou soutěž vyhrát. Na Power Stage si rozdělili body Neuville (3), Ogier (2) a Latvala (1).
Výsledky po 23. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:43:10,4
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T Neuville - N. Gilsoul
+37,0
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+57,6
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+1:21,6
Citroën DS3 WRC
5.
D. Sordo - C. del Barrio
+6:08,5
Citroën DS3 WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+8:39,7
Ford Fiesta RS WRC
7.
J. Ketomaa - M. Sallinen
+10 s
+11:19,2
Ford Fiesta R5
8.
P-G Andersson - E. Axelsson
+11:41,5
Ford Fiesta RS WRC
9.
R. Kubica - M. Baran
+12:48,1
Citroën DS3 RRC
10.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+13:42,0
VW Polo R WRC
Po RZ19:
Dnes dopoledne byly na programu čtyři měřené testy. Dvarkát byl nejrychlejší Mads Ostberg a po jednom vítězství si připsali Neuville a Ogier. Díky svému vítězství na RZ16 se po vítězství dostal na průběžně druhou příčku Mads Ostberg. Druhou příčku si udržel až do RZ18, kdy se před něj dostal opět Thierry Neuville. Hned na RZ19 však zabral Ostberg a posunul se na druhé místo zase on.
Po RZ17 se na dostal po včerejších problémech na osmé místo Evgeny Novikov, o příčku si naopak pohoršil Jari Ketomaa, který jede se zbrusu novým speciálem Ford Fiesta R5. O dvě příčky si během dopoledne polepšil také P-G Andersson na Fiestě RS WRC a aktuálně je jedenáctý.
Výsledky po 19. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:11:11,5
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
M. Ostberg - J. Andersson
+31,5
Ford Fiesta RS WRC
3.
T Neuville - N. Gilsoul
+34,3
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+59,7
Citroën DS3 WRC
5.
K. Meeke - C. Patterson
+1:39,9
Citroën DS3 WRC
6.
J. Nikara - J. Kalliolepo
+10 s
+3:03,1
Mini John Cooper Works WRC
7.
D. Sordo - C. del Barrio
+4:41,0
Citroën DS3 WRC
8.
E. Novikov - I. Minor
+7:52,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
J. Ketomaa - M. Sallinen
+10 s
+8:23,2
Ford Fiesta R5
10.
R. Kubica - M. Baran
+9:57,0
Citroën DS3 RRC
3. etapa
Po RZ15:
Po zastávce v servisní zoně 'zatroubil' k útoku Sébastien Ogier, Hirvonen i Neuville už mají ztrátu přesahující více než 10 vteřin. Jediným, kdo se zatím drží, je Mads Ostberg. Nor zaostává v celkovém hodnocení o 3,5 vteřiny. Motor Fiesty RS WRC však zlobí Martina Prokopa, ten se pokusil po průjezdu cílem o provizorní opravu. Jezdci si ve druhých průjezdech ztěžovali na rozbitou trať s vyjetými kolejemi.
Martin Prokop bohůžel v Rally Finland končí, u jeho vozu vypověděla službu vodní půmpa. Pro českého jezdce to znamená první výpadek v letošní sezoně, jeho vůz totiž nebude možné opravit pro zítřejší start. Velkou krizovku zažil na RZ12 Mikko Hirvonen. Ve velmi rychlé zatáčce nezvládl vůz, naštěstí po dlouhých hodinách zůstal vůz na trati, Fin však dostal dva defekty a ztratil zhruba půl minuty.
V závěrečných dvou dlouhých zkouškách měli smůlu oba přední jezdci Fordu. V RZ13 měl defekt Neuville a v RZ14 Ostberg. Jediný, komu se ze špičky vyhnula smůla, je Sébastien Ogier a i proto má po dnešku na čele náskok téměř 40 vteřin. V RZ14 upadlo u Volkswagenu Polo R WRC kolo Andreasi Mikkelsenovi. Nor se tak propadl až na 10. místo. Dobře zatím jede Jarkko Nikara s Mini JCW WRC od Prodrivu, drží 7. místo. Na pěkném 5. místě je Meeke, který i po dlouhé době jede velmi slušný závod. Závěr obstarala divácká superspeciálka, ta však na výsledky velký vliv neměla.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:38:34,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+38,1
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+39,0
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+1:01,4
Citroën DS3 WRC
5.
K. Meeke - C. Patterson
+1:33,2
Citroën DS3 WRC
6.
J. Nikara - J. Kalliolepo
+10 s
+2:18,3
Mini John Cooper Works WRC
7.
D. Sordo - C. del Barrio
+2:45,0
Citroën DS3 WRC
8.
J. Ketomaa - M. Sallinen
+10 s
+6:13,9
Ford Fiesta R5
9.
E. Novikov - I. Minor
+6:38,5
Ford Fiesta RS WRC
10.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+7:17,7
Volkswagen Polo R WRC
servis
Po RZ10:
Dnešní etapa začínala na mokré šotolině po nočním dešti, startovní pole otevíral Jari-Matti Latvala. Hned na první ranní vložce si jezdci na Fordech vyměnili pořadí, do čela šel Ostberg, Neuville klesl na třetí pozici. Druhou příčku drží Sébastien Ogier na VW, jeho kolega Mikkelsen dokázal překonat Novikova.
Na druhé vložce druhé etapy už šel do čela průběžného pořadí Ogier, nicméně rozdíly na čele byly velmi malé a pořadí se neustále měnilo. Hezký souboj je ale také mezi Meekem a Hänninenem o páté místo. Problémy zaznamenal Evgeny Novikov. Ruský jezdec nezvládl po jednom ze skoků svoji Fiestu RS WRC a namířil ji přímo do klád, které byly vedle cesty. Předek auta má hodně poškozený, otevřela se mu kapota a navíc zdržoval Meekea (dostal náhradní čas).
Pořadí na čele opět nevydrželo, souboj mezi čtveřici Hirvonen, Ostberg, Neuville a Ogier je ozdobou soutěže. Čtveřice na čele jede v 10s. Martin Prokop drží 10. příčku znamenající jeden bod. Problémy ale zaznamenal Juho Hänninen, který trefil pravým zadním kolem mez na vnějšku zatáčky a to pro něj znamenalo konečnou v této etapě.
Poslední RZ před servisem jen potvrdila vyrovnaný souboj na čele, jezdci jedou do servisu.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
M. Ostberg - J. Andersson
1:01:39,8
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+0,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+7,5
Citroën DS3 WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+11,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
K. Meeke - C. Patterson
+33,4
Citroën DS3 WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:03,0
Volkswagen Polo R WRC
7.
J. Nikara - J. Kalliolepo
+10 s
+1:27,4
Mini John Cooper Works WRC
8.
D. Sordo - C. del Barrio
+1:45,8
Citroën DS3 WRC
9.
M. Prokop - M. Ernst
+2:15,8
Ford Fiesta RS WRC
10.
J. Ketomaa - M. Sallinen
+3:23,6
Ford Fiesta R5
2. etapa
Po RZ6:
V dalších třech zkouškách se radovali z vítězství tři různí jezdci: Hirvonen, Ostberg a Neuville a to v tomto pořadí. Náš Martin Prokop se bohužel už na RZ4 propadl na třinácté místo. Na průbězné poslední bodované místo tak poskočil P-G Andersson na Fiestě RS WRC. Na hodně slibné páté místo se posunul Juho Hänninen jedoucí taktéž na voze nesoucím emblém modrého oválu. A do čela se díky nejrychlejšímu času na RZ dostala jednička Citroënu, Mikko Hirvonen. Druhý se ztrátou 0,0s byl Thierry Neuville. Soutěž tak už tři zkoušky neměla jednoho lídra. Na RZ2 se totiž o čelo dělil Neuville a Hirvonen, na RZ3 Neuville a Ogier a na RZ4 Neuville a Hirvonen!
Na RZ5 se na čele už osamostatnil mladík od Fordu a záda mu kryl Mads Ostberg, avšak třetí Ogier ztrácel pouze 2,5s. Vše tedy bylo otevřené. Na RZ6 se opět měnilo pořadí s tím, že průběžnou tabulku po RZ6 a tedy i po prvním dni soutěže si můžete prohlédnout níže. Na špici se vše otevřené. Náš Martin Prokop přenocuje jako 12.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
T. Neuville - N. Gilsoul
25:33,3
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+5,2
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+8,9
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+13,8
Citroën DS3 WRC
5.
J. Hänninen - T. Tuominen
+17,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
K. Meeke - C. Patterson
+17,5
Citroën DS3 WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+20,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+23,4
Volkswagen Polo R WRC
9.
D. Sordo - C. del Barrio
+37,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
J. Nikara - J. Kalliolepo
+10 s
+47,7
Mini John Cooper Works WRC
Po RZ3:
Ve Finsku jsou odjety zatím tři měřené testy, nicméně ve vedení jsou hned dva jezdci! Dvarkát se radoval Sébastien Ogier na Polu R WRC a jednou Thierry Neuville na Fordu RS WRC. Prvním jezdcem se serveru je tak až třetí Mikko Hirvonen. Odstoupy jsou však až do pátého místa pouze minimální. O tom, že je Finsku o rally zájem svědčí i to, že do cíle první zkoušky dojelo hned 96 aut.
Na RZ2 ztratil 39s Jari-Matti Latvala, na jeho voze totiž bylo poškozené levé zadní zavěšení, na přejezdu se snažil auto opravit, ale přijel o 28 minut pozdě ČK, což vyústilo v penalizaci 4:40 min, a tak se jeho šance na dobrý výsledek snížily takřka na minimum. Na RZ3 ztratil navíc další 3 minuty.
Náš Martin Prokop se drží zatím na 11. místě a drží za sebou například P-G Anderssona jedoucího taktéž na Fiestě RS WRC. Na 13. a 14. místě jsou jediné dvě Mini JCW WRC v soutěži v rukou Jarkka Nikary a Riku Tahka.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
14:07,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+0,0
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+1,1
Citroën DS3 WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+2,9
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+8,3
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10,4
Volkswagen Polo R WRC
7.
K. Meeke - C. Patterson
+11,9
Citroën DS3 WRC
8.
J. Hänninen - T. Tuominen
+12,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
D. Sordo - C. del Barrio
+26,6
Citroën DS3 WRC
10.
J. Ketomaa - M. Sallinen
+35,8
Ford Fiesta R5
1. etapa
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.