AKTUALIZACE PO RZ23; Po letní přestávce se jede ve Finsku. Tato legendární a velmi oblíbená soutěž přilákala hodně jezdců se speciály WRC. Startuje se už ve čtvrtek a končí se v sobotu.
Po RZ23:
Odpolední sekce se vyznačovala krásným soubojem dvojice jezdců M-Sportu (byť jiných týmů) Madse Ostberga a Thierry Neuvillem. V obou úvodních dvou vložkách druhé sekce sobotní etapy byl rychlejší Belgičan, nicméně rozdíly vždy byly malé. Pak ale přišla třetí zkouška sekce, legendární test Ouninpohja, na které Ostberg trefil velký kámen, které ho poslal mimo trať. Nor ztratil přes 20 vteřin, naštěstí však mohl pokračovat. Z boje o druhé místo však sešlo.
Nebyl však jediným, kdo měl na této zkoušce problém. DS3 WRC na trati neudržel Kris Meeke. Až do té doby skvěle jedoucí soutěžák šel přes střechu a rally pro něj zkončila. Smůlu měl také Jarkko Nikara, který musel pro poškození pravého předního tlumiče vzdát. I pro něj se soutěž až do té doby vyvíjela velice slibně.
P. - G. Andersson si během odpoledne poradil s Robertem Kubicou a v cíli byl na 8. místě. Z vítězství se radoval Francouz Ogier, který se tak připojil na velmi krátký seznam neseverských jezdců, kteří dokázali tuto šotolinovou soutěž vyhrát. Na Power Stage si rozdělili body Neuville (3), Ogier (2) a Latvala (1).
Výsledky po 23. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:43:10,4
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T Neuville - N. Gilsoul
+37,0
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+57,6
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+1:21,6
Citroën DS3 WRC
5.
D. Sordo - C. del Barrio
+6:08,5
Citroën DS3 WRC
6.
E. Novikov - I. Minor
+8:39,7
Ford Fiesta RS WRC
7.
J. Ketomaa - M. Sallinen
+10 s
+11:19,2
Ford Fiesta R5
8.
P-G Andersson - E. Axelsson
+11:41,5
Ford Fiesta RS WRC
9.
R. Kubica - M. Baran
+12:48,1
Citroën DS3 RRC
10.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+13:42,0
VW Polo R WRC
Po RZ19:
Dnes dopoledne byly na programu čtyři měřené testy. Dvarkát byl nejrychlejší Mads Ostberg a po jednom vítězství si připsali Neuville a Ogier. Díky svému vítězství na RZ16 se po vítězství dostal na průběžně druhou příčku Mads Ostberg. Druhou příčku si udržel až do RZ18, kdy se před něj dostal opět Thierry Neuville. Hned na RZ19 však zabral Ostberg a posunul se na druhé místo zase on.
Po RZ17 se na dostal po včerejších problémech na osmé místo Evgeny Novikov, o příčku si naopak pohoršil Jari Ketomaa, který jede se zbrusu novým speciálem Ford Fiesta R5. O dvě příčky si během dopoledne polepšil také P-G Andersson na Fiestě RS WRC a aktuálně je jedenáctý.
Výsledky po 19. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
2:11:11,5
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
M. Ostberg - J. Andersson
+31,5
Ford Fiesta RS WRC
3.
T Neuville - N. Gilsoul
+34,3
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+59,7
Citroën DS3 WRC
5.
K. Meeke - C. Patterson
+1:39,9
Citroën DS3 WRC
6.
J. Nikara - J. Kalliolepo
+10 s
+3:03,1
Mini John Cooper Works WRC
7.
D. Sordo - C. del Barrio
+4:41,0
Citroën DS3 WRC
8.
E. Novikov - I. Minor
+7:52,2
Ford Fiesta RS WRC
9.
J. Ketomaa - M. Sallinen
+10 s
+8:23,2
Ford Fiesta R5
10.
R. Kubica - M. Baran
+9:57,0
Citroën DS3 RRC
3. etapa
Po RZ15:
Po zastávce v servisní zoně 'zatroubil' k útoku Sébastien Ogier, Hirvonen i Neuville už mají ztrátu přesahující více než 10 vteřin. Jediným, kdo se zatím drží, je Mads Ostberg. Nor zaostává v celkovém hodnocení o 3,5 vteřiny. Motor Fiesty RS WRC však zlobí Martina Prokopa, ten se pokusil po průjezdu cílem o provizorní opravu. Jezdci si ve druhých průjezdech ztěžovali na rozbitou trať s vyjetými kolejemi.
Martin Prokop bohůžel v Rally Finland končí, u jeho vozu vypověděla službu vodní půmpa. Pro českého jezdce to znamená první výpadek v letošní sezoně, jeho vůz totiž nebude možné opravit pro zítřejší start. Velkou krizovku zažil na RZ12 Mikko Hirvonen. Ve velmi rychlé zatáčce nezvládl vůz, naštěstí po dlouhých hodinách zůstal vůz na trati, Fin však dostal dva defekty a ztratil zhruba půl minuty.
V závěrečných dvou dlouhých zkouškách měli smůlu oba přední jezdci Fordu. V RZ13 měl defekt Neuville a v RZ14 Ostberg. Jediný, komu se ze špičky vyhnula smůla, je Sébastien Ogier a i proto má po dnešku na čele náskok téměř 40 vteřin. V RZ14 upadlo u Volkswagenu Polo R WRC kolo Andreasi Mikkelsenovi. Nor se tak propadl až na 10. místo. Dobře zatím jede Jarkko Nikara s Mini JCW WRC od Prodrivu, drží 7. místo. Na pěkném 5. místě je Meeke, který i po dlouhé době jede velmi slušný závod. Závěr obstarala divácká superspeciálka, ta však na výsledky velký vliv neměla.
Výsledky po 15. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
1:38:34,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+38,1
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+39,0
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+1:01,4
Citroën DS3 WRC
5.
K. Meeke - C. Patterson
+1:33,2
Citroën DS3 WRC
6.
J. Nikara - J. Kalliolepo
+10 s
+2:18,3
Mini John Cooper Works WRC
7.
D. Sordo - C. del Barrio
+2:45,0
Citroën DS3 WRC
8.
J. Ketomaa - M. Sallinen
+10 s
+6:13,9
Ford Fiesta R5
9.
E. Novikov - I. Minor
+6:38,5
Ford Fiesta RS WRC
10.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+7:17,7
Volkswagen Polo R WRC
servis
Po RZ10:
Dnešní etapa začínala na mokré šotolině po nočním dešti, startovní pole otevíral Jari-Matti Latvala. Hned na první ranní vložce si jezdci na Fordech vyměnili pořadí, do čela šel Ostberg, Neuville klesl na třetí pozici. Druhou příčku drží Sébastien Ogier na VW, jeho kolega Mikkelsen dokázal překonat Novikova.
Na druhé vložce druhé etapy už šel do čela průběžného pořadí Ogier, nicméně rozdíly na čele byly velmi malé a pořadí se neustále měnilo. Hezký souboj je ale také mezi Meekem a Hänninenem o páté místo. Problémy zaznamenal Evgeny Novikov. Ruský jezdec nezvládl po jednom ze skoků svoji Fiestu RS WRC a namířil ji přímo do klád, které byly vedle cesty. Předek auta má hodně poškozený, otevřela se mu kapota a navíc zdržoval Meekea (dostal náhradní čas).
Pořadí na čele opět nevydrželo, souboj mezi čtveřici Hirvonen, Ostberg, Neuville a Ogier je ozdobou soutěže. Čtveřice na čele jede v 10s. Martin Prokop drží 10. příčku znamenající jeden bod. Problémy ale zaznamenal Juho Hänninen, který trefil pravým zadním kolem mez na vnějšku zatáčky a to pro něj znamenalo konečnou v této etapě.
Poslední RZ před servisem jen potvrdila vyrovnaný souboj na čele, jezdci jedou do servisu.
Výsledky po 10. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
M. Ostberg - J. Andersson
1:01:39,8
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+0,8
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+7,5
Citroën DS3 WRC
4.
T. Neuville - N. Gilsoul
+11,4
Ford Fiesta RS WRC
5.
K. Meeke - C. Patterson
+33,4
Citroën DS3 WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+1:03,0
Volkswagen Polo R WRC
7.
J. Nikara - J. Kalliolepo
+10 s
+1:27,4
Mini John Cooper Works WRC
8.
D. Sordo - C. del Barrio
+1:45,8
Citroën DS3 WRC
9.
M. Prokop - M. Ernst
+2:15,8
Ford Fiesta RS WRC
10.
J. Ketomaa - M. Sallinen
+3:23,6
Ford Fiesta R5
2. etapa
Po RZ6:
V dalších třech zkouškách se radovali z vítězství tři různí jezdci: Hirvonen, Ostberg a Neuville a to v tomto pořadí. Náš Martin Prokop se bohužel už na RZ4 propadl na třinácté místo. Na průbězné poslední bodované místo tak poskočil P-G Andersson na Fiestě RS WRC. Na hodně slibné páté místo se posunul Juho Hänninen jedoucí taktéž na voze nesoucím emblém modrého oválu. A do čela se díky nejrychlejšímu času na RZ dostala jednička Citroënu, Mikko Hirvonen. Druhý se ztrátou 0,0s byl Thierry Neuville. Soutěž tak už tři zkoušky neměla jednoho lídra. Na RZ2 se totiž o čelo dělil Neuville a Hirvonen, na RZ3 Neuville a Ogier a na RZ4 Neuville a Hirvonen!
Na RZ5 se na čele už osamostatnil mladík od Fordu a záda mu kryl Mads Ostberg, avšak třetí Ogier ztrácel pouze 2,5s. Vše tedy bylo otevřené. Na RZ6 se opět měnilo pořadí s tím, že průběžnou tabulku po RZ6 a tedy i po prvním dni soutěže si můžete prohlédnout níže. Na špici se vše otevřené. Náš Martin Prokop přenocuje jako 12.
Výsledky po 6. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
T. Neuville - N. Gilsoul
25:33,3
---
Ford Fiesta RS WRC
2.
S. Ogier - J. Ingrassia
+5,2
Volkswagen Polo R WRC
3.
M. Ostberg - J. Andersson
+8,9
Ford Fiesta RS WRC
4.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+13,8
Citroën DS3 WRC
5.
J. Hänninen - T. Tuominen
+17,0
Ford Fiesta RS WRC
6.
K. Meeke - C. Patterson
+17,5
Citroën DS3 WRC
7.
E. Novikov - I. Minor
+20,9
Ford Fiesta RS WRC
8.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+23,4
Volkswagen Polo R WRC
9.
D. Sordo - C. del Barrio
+37,1
Ford Fiesta RS WRC
10.
J. Nikara - J. Kalliolepo
+10 s
+47,7
Mini John Cooper Works WRC
Po RZ3:
Ve Finsku jsou odjety zatím tři měřené testy, nicméně ve vedení jsou hned dva jezdci! Dvarkát se radoval Sébastien Ogier na Polu R WRC a jednou Thierry Neuville na Fordu RS WRC. Prvním jezdcem se serveru je tak až třetí Mikko Hirvonen. Odstoupy jsou však až do pátého místa pouze minimální. O tom, že je Finsku o rally zájem svědčí i to, že do cíle první zkoušky dojelo hned 96 aut.
Na RZ2 ztratil 39s Jari-Matti Latvala, na jeho voze totiž bylo poškozené levé zadní zavěšení, na přejezdu se snažil auto opravit, ale přijel o 28 minut pozdě ČK, což vyústilo v penalizaci 4:40 min, a tak se jeho šance na dobrý výsledek snížily takřka na minimum. Na RZ3 ztratil navíc další 3 minuty.
Náš Martin Prokop se drží zatím na 11. místě a drží za sebou například P-G Anderssona jedoucího taktéž na Fiestě RS WRC. Na 13. a 14. místě jsou jediné dvě Mini JCW WRC v soutěži v rukou Jarkka Nikary a Riku Tahka.
Výsledky po 3. RZ:
Pořadí
Posádka
Celkový čas
Ztráta na vedoucího
vůz
1.
S. Ogier - J. Ingrassia
14:07,7
---
Volkswagen Polo R WRC
2.
T. Neuville - N. Gilsoul
+0,0
Ford Fiesta RS WRC
3.
M. Hirvonen - J. Lehtinen
+1,1
Citroën DS3 WRC
4.
M. Ostberg - J. Andersson
+2,9
Ford Fiesta RS WRC
5.
E. Novikov - I. Minor
+8,3
Ford Fiesta RS WRC
6.
A. Mikkelsen - M. Markkula
+10,4
Volkswagen Polo R WRC
7.
K. Meeke - C. Patterson
+11,9
Citroën DS3 WRC
8.
J. Hänninen - T. Tuominen
+12,9
Ford Fiesta RS WRC
9.
D. Sordo - C. del Barrio
+26,6
Citroën DS3 WRC
10.
J. Ketomaa - M. Sallinen
+35,8
Ford Fiesta R5
1. etapa
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.