Rally Finland: Mikko Hirvonen vyhrál kvalifikaci + startovní pořadí

Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo
Hirvonen, Mikko - Lehtinen, Jarmo, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 31. července 2013 19:42
Sdílej:

KVALIFIKAČNÍ ZKOUŠKA + STARTOVNÍ POŘADÍ; 1:0 pro Hirovnena. Fin v barvách Citroënu byl v kvalifikaci rychlejší než jeho hlavní rival v boji o vítězství Sébastien Ogier. Zajímavé je, že další Fin je až pátý! Jariho-Mattiho Latvalu porazili ještě mladící M-Sportu Neuville a Novikov. Smůlu měl Dani Sordo, který měl problém s tlumičem. Španěl byl tak pomalejší než trojka Citroënu, Kris Meeke.

Mikko Hirvonen se rozhodl startovat jako poslední z jezdců vybavených vozy WRC. Fin přitom řekl, že netuší, jaká bude nejlepší pozice. Ostatní jezdci brali další pozice odzadu, a tak jako první uvidí fanoušci kolem tratí během zítřejší první etapy Riku Tahkoa na Mini John Cooper Works WRC.

Startovní pořadí:

1. Riku Tahko (Mini)2. Martin Prokop (Ford)3. P-G. Andersson (Ford) 4. Jarkko Nikara (Mini)5. Dani Sordo (Citroën) 6. Kris Meeke (Citroën) 7. Juho Hänninen (Ford) 8. Mads Östberg (Ford) 9. Andreas Mikkelsen (Volkswagen)10. Jari-Matti Latvala (Volkswagen)11. Jevgeni Novikov (Ford)12. Thierry Neuville (Ford)13. Sebastien Ogier (Volkswagen)14. Mikko Hirvonen (Citroën)

Mikko Hirvonen si dal nejhezčí dárek ke svým narozeninám. Fin vyhrál kvalifikační zkoušku a přinejmenším všem ukázal, že na domácí rally se s ním bude muset v boji o vítězství počítat. Jednička Citroënu zajela čas 2:15,516 min. a může si tak vybírat jako první startovní pozici pro první etapu.

Druhý čas zajel lídr mistrovství světa, Sébastien Ogier s Polem R WRC. Francouz zaostal o 0,248s. Také Ford se dostal mezi TOP3, M-Sport nejlépe reprezentoval Thierry Neuville, který se ztrátou 0,437s obsadil třetí místo. Za jeho zády najdeme jeho kolegu z týmu M-Sport, Evgeny Novikova.

Až jako pátý nejrychlejší byl v cíli klasifikován Jari-Matti Latvala s dalším Polem R WRC. Také šestá příčka patří VW, Andreas Mikkelsen dokázal porazit jedničku stáje M-Sport, Madse Ostberga (7.). Hänninen porazil v „duelu navrátilců“ Meekea s tovární DS3 WRC. Nejlepší desítku uzavírá Dani Sordo, který bojoval s tlumičem.

Kvalifikace na Rally Finnland:

1. Mikko Hirvonen2. Sebastien Ogier3. Thierry Neuville4. Evgeny Novikov5. Jari-Matti Latvala6. Andreas Mikkelsen7. Mads Östberg8. Juho Hänninen9. Kris Meeke10. Dani Sordo11. Jarkko Nikara12. PG Andersson13. Martin Prokop14. Riku Takho

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.