KVALIFIKAČNÍ ZKOUŠKA + STARTOVNÍ POŘADÍ; 1:0 pro Hirovnena. Fin v barvách Citroënu byl v kvalifikaci rychlejší než jeho hlavní rival v boji o vítězství Sébastien Ogier. Zajímavé je, že další Fin je až pátý! Jariho-Mattiho Latvalu porazili ještě mladící M-Sportu Neuville a Novikov. Smůlu měl Dani Sordo, který měl problém s tlumičem. Španěl byl tak pomalejší než trojka Citroënu, Kris Meeke.
Mikko Hirvonen se rozhodl startovat jako poslední z jezdců vybavených vozy WRC. Fin přitom řekl, že netuší, jaká bude nejlepší pozice. Ostatní jezdci brali další pozice odzadu, a tak jako první uvidí fanoušci kolem tratí během zítřejší první etapy Riku Tahkoa na Mini John Cooper Works WRC.
Startovní pořadí:
1. Riku Tahko (Mini)2. Martin Prokop (Ford)3. P-G. Andersson (Ford) 4. Jarkko Nikara (Mini)5. Dani Sordo (Citroën) 6. Kris Meeke (Citroën) 7. Juho Hänninen (Ford) 8. Mads Östberg (Ford) 9. Andreas Mikkelsen (Volkswagen)10. Jari-Matti Latvala (Volkswagen)11. Jevgeni Novikov (Ford)12. Thierry Neuville (Ford)13. Sebastien Ogier (Volkswagen)14. Mikko Hirvonen (Citroën)
Mikko Hirvonen si dal nejhezčí dárek ke svým narozeninám. Fin vyhrál kvalifikační zkoušku a přinejmenším všem ukázal, že na domácí rally se s ním bude muset v boji o vítězství počítat. Jednička Citroënu zajela čas 2:15,516 min. a může si tak vybírat jako první startovní pozici pro první etapu.
Druhý čas zajel lídr mistrovství světa, Sébastien Ogier s Polem R WRC. Francouz zaostal o 0,248s. Také Ford se dostal mezi TOP3, M-Sport nejlépe reprezentoval Thierry Neuville, který se ztrátou 0,437s obsadil třetí místo. Za jeho zády najdeme jeho kolegu z týmu M-Sport, Evgeny Novikova.
Až jako pátý nejrychlejší byl v cíli klasifikován Jari-Matti Latvala s dalším Polem R WRC. Také šestá příčka patří VW, Andreas Mikkelsen dokázal porazit jedničku stáje M-Sport, Madse Ostberga (7.). Hänninen porazil v „duelu navrátilců“ Meekea s tovární DS3 WRC. Nejlepší desítku uzavírá Dani Sordo, který bojoval s tlumičem.
Kvalifikace na Rally Finnland:
1. Mikko Hirvonen2. Sebastien Ogier3. Thierry Neuville4. Evgeny Novikov5. Jari-Matti Latvala6. Andreas Mikkelsen7. Mads Östberg8. Juho Hänninen9. Kris Meeke10. Dani Sordo11. Jarkko Nikara12. PG Andersson13. Martin Prokop14. Riku Takho
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?