KVALIFIKAČNÍ ZKOUŠKA + STARTOVNÍ POŘADÍ; 1:0 pro Hirovnena. Fin v barvách Citroënu byl v kvalifikaci rychlejší než jeho hlavní rival v boji o vítězství Sébastien Ogier. Zajímavé je, že další Fin je až pátý! Jariho-Mattiho Latvalu porazili ještě mladící M-Sportu Neuville a Novikov. Smůlu měl Dani Sordo, který měl problém s tlumičem. Španěl byl tak pomalejší než trojka Citroënu, Kris Meeke.
Mikko Hirvonen se rozhodl startovat jako poslední z jezdců vybavených vozy WRC. Fin přitom řekl, že netuší, jaká bude nejlepší pozice. Ostatní jezdci brali další pozice odzadu, a tak jako první uvidí fanoušci kolem tratí během zítřejší první etapy Riku Tahkoa na Mini John Cooper Works WRC.
Startovní pořadí:
1. Riku Tahko (Mini)2. Martin Prokop (Ford)3. P-G. Andersson (Ford) 4. Jarkko Nikara (Mini)5. Dani Sordo (Citroën) 6. Kris Meeke (Citroën) 7. Juho Hänninen (Ford) 8. Mads Östberg (Ford) 9. Andreas Mikkelsen (Volkswagen)10. Jari-Matti Latvala (Volkswagen)11. Jevgeni Novikov (Ford)12. Thierry Neuville (Ford)13. Sebastien Ogier (Volkswagen)14. Mikko Hirvonen (Citroën)
Mikko Hirvonen si dal nejhezčí dárek ke svým narozeninám. Fin vyhrál kvalifikační zkoušku a přinejmenším všem ukázal, že na domácí rally se s ním bude muset v boji o vítězství počítat. Jednička Citroënu zajela čas 2:15,516 min. a může si tak vybírat jako první startovní pozici pro první etapu.
Druhý čas zajel lídr mistrovství světa, Sébastien Ogier s Polem R WRC. Francouz zaostal o 0,248s. Také Ford se dostal mezi TOP3, M-Sport nejlépe reprezentoval Thierry Neuville, který se ztrátou 0,437s obsadil třetí místo. Za jeho zády najdeme jeho kolegu z týmu M-Sport, Evgeny Novikova.
Až jako pátý nejrychlejší byl v cíli klasifikován Jari-Matti Latvala s dalším Polem R WRC. Také šestá příčka patří VW, Andreas Mikkelsen dokázal porazit jedničku stáje M-Sport, Madse Ostberga (7.). Hänninen porazil v „duelu navrátilců“ Meekea s tovární DS3 WRC. Nejlepší desítku uzavírá Dani Sordo, který bojoval s tlumičem.
Kvalifikace na Rally Finnland:
1. Mikko Hirvonen2. Sebastien Ogier3. Thierry Neuville4. Evgeny Novikov5. Jari-Matti Latvala6. Andreas Mikkelsen7. Mads Östberg8. Juho Hänninen9. Kris Meeke10. Dani Sordo11. Jarkko Nikara12. PG Andersson13. Martin Prokop14. Riku Takho
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?