KVALIFIKAČNÍ ZKOUŠKA + STARTOVNÍ POŘADÍ; 1:0 pro Hirovnena. Fin v barvách Citroënu byl v kvalifikaci rychlejší než jeho hlavní rival v boji o vítězství Sébastien Ogier. Zajímavé je, že další Fin je až pátý! Jariho-Mattiho Latvalu porazili ještě mladící M-Sportu Neuville a Novikov. Smůlu měl Dani Sordo, který měl problém s tlumičem. Španěl byl tak pomalejší než trojka Citroënu, Kris Meeke.
Mikko Hirvonen se rozhodl startovat jako poslední z jezdců vybavených vozy WRC. Fin přitom řekl, že netuší, jaká bude nejlepší pozice. Ostatní jezdci brali další pozice odzadu, a tak jako první uvidí fanoušci kolem tratí během zítřejší první etapy Riku Tahkoa na Mini John Cooper Works WRC.
Startovní pořadí:
1. Riku Tahko (Mini)2. Martin Prokop (Ford)3. P-G. Andersson (Ford) 4. Jarkko Nikara (Mini)5. Dani Sordo (Citroën) 6. Kris Meeke (Citroën) 7. Juho Hänninen (Ford) 8. Mads Östberg (Ford) 9. Andreas Mikkelsen (Volkswagen)10. Jari-Matti Latvala (Volkswagen)11. Jevgeni Novikov (Ford)12. Thierry Neuville (Ford)13. Sebastien Ogier (Volkswagen)14. Mikko Hirvonen (Citroën)
Mikko Hirvonen si dal nejhezčí dárek ke svým narozeninám. Fin vyhrál kvalifikační zkoušku a přinejmenším všem ukázal, že na domácí rally se s ním bude muset v boji o vítězství počítat. Jednička Citroënu zajela čas 2:15,516 min. a může si tak vybírat jako první startovní pozici pro první etapu.
Druhý čas zajel lídr mistrovství světa, Sébastien Ogier s Polem R WRC. Francouz zaostal o 0,248s. Také Ford se dostal mezi TOP3, M-Sport nejlépe reprezentoval Thierry Neuville, který se ztrátou 0,437s obsadil třetí místo. Za jeho zády najdeme jeho kolegu z týmu M-Sport, Evgeny Novikova.
Až jako pátý nejrychlejší byl v cíli klasifikován Jari-Matti Latvala s dalším Polem R WRC. Také šestá příčka patří VW, Andreas Mikkelsen dokázal porazit jedničku stáje M-Sport, Madse Ostberga (7.). Hänninen porazil v „duelu navrátilců“ Meekea s tovární DS3 WRC. Nejlepší desítku uzavírá Dani Sordo, který bojoval s tlumičem.
Kvalifikace na Rally Finnland:
1. Mikko Hirvonen2. Sebastien Ogier3. Thierry Neuville4. Evgeny Novikov5. Jari-Matti Latvala6. Andreas Mikkelsen7. Mads Östberg8. Juho Hänninen9. Kris Meeke10. Dani Sordo11. Jarkko Nikara12. PG Andersson13. Martin Prokop14. Riku Takho
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.