Organizátoři Rally Deutschland zveřejnili startovní listinu svého podniku MS. Na startu se objeví kromě stálých účastníků také některé nové tváře MS.
Mezi ně musíme určitě zařadit také Tomáše Kostku. Český jezdec svůj úmysl startovat na soutěži MS prezentoval již zkraje sezony, a tak samotný start není ani tak překvapením jako spíše fakt, že nepojede s Fordem Fiesta RS WRC.
Přitom auto z dílen britského M-Sportu (pronajatý vůz byl ve vlastnictví holandské stáje Werves) testovat při dvou startech v Čechách, nicméně během testu si vyzkoušel také Citroën DS3 WRC. Kostka se nakonec rozhodl pro francouzský speciál.
Kromě Tomáše se čeští fanoušci, kterých se kolem tratí sejde určitě velké množství, mohou v nejvyšší kategorii těšit také na stabilně startujícího Martina Prokopa s Fiestou RS WRC. Jak je to dlouho, kdy jsme měli dva zástupce s vozy WRC v soutěži MS...
Zklamáním je naopak fakt, že ve startovní listině chybí jméno Francoise Duvala. Šéf Citroënu Yves Matton se najaře nechal slyšet, že zvažuje jeho angažování pro tento podnik. Duval doma v Belgii absolvoval dokonce jednu soutěž se soudobím WRC (Mini JCW WRC), aby si na nové vozy zvykl. Ovšem start v Německu se nakonec nekoná.
Startovní listina Rally Deutschland
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.