Organizátoři Rally Deutschland zveřejnili startovní listinu svého podniku MS. Na startu se objeví kromě stálých účastníků také některé nové tváře MS.
Mezi ně musíme určitě zařadit také Tomáše Kostku. Český jezdec svůj úmysl startovat na soutěži MS prezentoval již zkraje sezony, a tak samotný start není ani tak překvapením jako spíše fakt, že nepojede s Fordem Fiesta RS WRC.
Přitom auto z dílen britského M-Sportu (pronajatý vůz byl ve vlastnictví holandské stáje Werves) testovat při dvou startech v Čechách, nicméně během testu si vyzkoušel také Citroën DS3 WRC. Kostka se nakonec rozhodl pro francouzský speciál.
Kromě Tomáše se čeští fanoušci, kterých se kolem tratí sejde určitě velké množství, mohou v nejvyšší kategorii těšit také na stabilně startujícího Martina Prokopa s Fiestou RS WRC. Jak je to dlouho, kdy jsme měli dva zástupce s vozy WRC v soutěži MS...
Zklamáním je naopak fakt, že ve startovní listině chybí jméno Francoise Duvala. Šéf Citroënu Yves Matton se najaře nechal slyšet, že zvažuje jeho angažování pro tento podnik. Duval doma v Belgii absolvoval dokonce jednu soutěž se soudobím WRC (Mini JCW WRC), aby si na nové vozy zvykl. Ovšem start v Německu se nakonec nekoná.
Startovní listina Rally Deutschland
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.