Chris Atkinson ve WRC nikdy nevyhrál závod, i tak by ale mohl být pro Hyundai zajímavým zbožím.
První věcí, která spoustu lidí napadla, bylo, že role Chrise Atkinsona v týmu Hyundai bude spíše menší, protože v prohlášení týmu stálo, že bude "podporovat hlavní jezdce na vybraných testech". Těmi hlavními jezdci jsou samozřejmě již dříve oznámení Juho Hänninen a Bryan Bouffier. Nicméně zkušenosti Australana s WRC jsou větší, než zkušenosti obou hlavních testovačů.
Na svém kontě má 75 startů ve WRC, 41 vyhraných zkoušek a je jediným jezdcem, který má zkušenosti jak s Fiestou RS WRC, tak s Citroënem DS3 WRC, tak i s Mini JCW WRC. Nesmíme také zapomínat na to, že je to loňský mistr APRC, když tehdy jezdil s Fabií S2000 a dříve jezdil také s Protonem S2000. V APRC získal Chris 5 vítězství.
Chris Aktinson v Irsku 2009...
Na druhou stranu 6 podií z WRC - první z roku 2005 a nejlepším výsledkem je druhé místo z Mexika 2008 - by nemuselo vypadat jako jezdec TOP třídy. Jen připomeňme, že Chris Atkinson, který ve WRC debutoval v roce 2004, byl po boku Pettera Solberga továrním jezdcem Subaru až do jeho konce ve WRC v roce 2008. Díky tomu však přišel o místo a ve WRC se až do loňska až na jeden start v Irsku 2009 s Citroënem C4 WRC neobjevil.
...zde na Ypres 2010...
Vloni se to naštěstí změnilo, když odjel s Fiestou RS WRC soutěž v Mexiku, pak jel s DS3 WRC ve Finsku a pak pětkrát s Mini JCW WRC, když nejlepším výsledkem je páté místo z Německa. Letos se Chris ukázal opět v Mexiku a dojel s Citroënem šestý.
...a zde na Sardinii 2012.
Hyundai by se letos neměl objevit na žádném závodu, i když jeden nikdy neví. Nicméně pro Chrise Atkinsona je to velká příležitost, jak si zajistit pro rok 2014 opět pravidelné starty ve WRC. Napřed ale musí před týmovým šéfem, Michelem Nandanem, ukázat svoje kvality.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?