Chris Atkinson ve WRC nikdy nevyhrál závod, i tak by ale mohl být pro Hyundai zajímavým zbožím.
První věcí, která spoustu lidí napadla, bylo, že role Chrise Atkinsona v týmu Hyundai bude spíše menší, protože v prohlášení týmu stálo, že bude "podporovat hlavní jezdce na vybraných testech". Těmi hlavními jezdci jsou samozřejmě již dříve oznámení Juho Hänninen a Bryan Bouffier. Nicméně zkušenosti Australana s WRC jsou větší, než zkušenosti obou hlavních testovačů.
Na svém kontě má 75 startů ve WRC, 41 vyhraných zkoušek a je jediným jezdcem, který má zkušenosti jak s Fiestou RS WRC, tak s Citroënem DS3 WRC, tak i s Mini JCW WRC. Nesmíme také zapomínat na to, že je to loňský mistr APRC, když tehdy jezdil s Fabií S2000 a dříve jezdil také s Protonem S2000. V APRC získal Chris 5 vítězství.
Chris Aktinson v Irsku 2009...
Na druhou stranu 6 podií z WRC - první z roku 2005 a nejlepším výsledkem je druhé místo z Mexika 2008 - by nemuselo vypadat jako jezdec TOP třídy. Jen připomeňme, že Chris Atkinson, který ve WRC debutoval v roce 2004, byl po boku Pettera Solberga továrním jezdcem Subaru až do jeho konce ve WRC v roce 2008. Díky tomu však přišel o místo a ve WRC se až do loňska až na jeden start v Irsku 2009 s Citroënem C4 WRC neobjevil.
...zde na Ypres 2010...
Vloni se to naštěstí změnilo, když odjel s Fiestou RS WRC soutěž v Mexiku, pak jel s DS3 WRC ve Finsku a pak pětkrát s Mini JCW WRC, když nejlepším výsledkem je páté místo z Německa. Letos se Chris ukázal opět v Mexiku a dojel s Citroënem šestý.
...a zde na Sardinii 2012.
Hyundai by se letos neměl objevit na žádném závodu, i když jeden nikdy neví. Nicméně pro Chrise Atkinsona je to velká příležitost, jak si zajistit pro rok 2014 opět pravidelné starty ve WRC. Napřed ale musí před týmovým šéfem, Michelem Nandanem, ukázat svoje kvality.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.