Komárňan Mário Csente už v minulosti niekoľkokrát na Rally Tatry štartoval. Či už sa konali v Púchove, alebo v Poprade, nikdy sa mu však nepodarilo vidieť cieľovú rampu. Podarí sa mu to teraz ?
„Rally Tatry je pre mňa asi zakliata súťaž, ktorú som nikdy neprišiel až do cieľa. Vždy sa niečo vyskytlo, či už havária, alebo technická porucha, jednoducho to nešlo. Bol by som preto nesmierne šťastný ak by sme teraz, spoločne s mojim spolujazdcom Petrom Těšínskym dorazili až na cieľovú rampu,“ začal s rozprávaním Mário Csente, pre ktorého poslednou súťažou v tomto roku bola rally Tríbeč v Topoľčanoch. „Topoľčiansku súťaž mám veľmi rád. Je to dané do istej miery aj tým, že to z Komárna je v podstate na skok, ale rovnako si tu vždy vyberiem poriadny kus smoly. Pred dvoma rokmi to bolo nefunkčné ALS, v minulom roku defekt. Obe tieto poruchy nás poslali smerom dolu v konečných výsledkoch. Teraz, v júni sme najskôr hodinovali vo vysokej rýchlosti, našťastie sa mi to podarilo ustáť, v nedeľu nám však odišla prevodovka a s tým sme už nevedeli nič robiť, neostalo nám nič iné, iba zo súťaže odstúpiť.“
Po nešťastných Topoľčanoch nasledovala oprava prevodovky, ale aj výmena niektorých súčiastok na vozidle Subaru Impreza vo farbách tímu Subaru Komárno, s ktorým Mário s Petrom štartujú. To je dnes už v špičkovej kondícii, pričom v Poprade ešte na posádku a Subaru čaká test pri ktorom si nielen overia jeho funkčnosť, ale aj nastavia podvozok na rýchle tatranské trate. Tie sú, v podstate okrem jednej všetky nové, čo znamená, že nikto zo súťažiacich sa nebude môcť spoliehať na prípadné skúsenosti z minulosti.
„Pri mojom poslednom štarte na Rally Tatry sa mi veľmi páčil mestský okruh pred Aquacity a veľmi som sa naň tešil. Organizátor však aj túto mestskú rýchlostnú skúšku v tomto roku zmenil a má byť umiestnená na úplne inom mieste Popradu, tak som zvedavý aká táto rýchlostka bude. Ostatné dve, verím budú klasické pekné a bude sa nám na nich dariť. Napriek tomu, že v našej triede 3 je najsilnejšia konkurencia, budeme sa snažiť nielen poriadne zabojovať, ale hlavne dôjsť až do cieľa. Držte nám prosím palce,“ ukončil rozhovor Mário Csente.
Či sa Máriovi Csentemu s Petrom Těšínskym podarí splniť predštartovné plány sa dozvieme v sobotu (27.7.2013) podvečer.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.