Komárňan Mário Csente už v minulosti niekoľkokrát na Rally Tatry štartoval. Či už sa konali v Púchove, alebo v Poprade, nikdy sa mu však nepodarilo vidieť cieľovú rampu. Podarí sa mu to teraz ?
„Rally Tatry je pre mňa asi zakliata súťaž, ktorú som nikdy neprišiel až do cieľa. Vždy sa niečo vyskytlo, či už havária, alebo technická porucha, jednoducho to nešlo. Bol by som preto nesmierne šťastný ak by sme teraz, spoločne s mojim spolujazdcom Petrom Těšínskym dorazili až na cieľovú rampu,“ začal s rozprávaním Mário Csente, pre ktorého poslednou súťažou v tomto roku bola rally Tríbeč v Topoľčanoch. „Topoľčiansku súťaž mám veľmi rád. Je to dané do istej miery aj tým, že to z Komárna je v podstate na skok, ale rovnako si tu vždy vyberiem poriadny kus smoly. Pred dvoma rokmi to bolo nefunkčné ALS, v minulom roku defekt. Obe tieto poruchy nás poslali smerom dolu v konečných výsledkoch. Teraz, v júni sme najskôr hodinovali vo vysokej rýchlosti, našťastie sa mi to podarilo ustáť, v nedeľu nám však odišla prevodovka a s tým sme už nevedeli nič robiť, neostalo nám nič iné, iba zo súťaže odstúpiť.“
Po nešťastných Topoľčanoch nasledovala oprava prevodovky, ale aj výmena niektorých súčiastok na vozidle Subaru Impreza vo farbách tímu Subaru Komárno, s ktorým Mário s Petrom štartujú. To je dnes už v špičkovej kondícii, pričom v Poprade ešte na posádku a Subaru čaká test pri ktorom si nielen overia jeho funkčnosť, ale aj nastavia podvozok na rýchle tatranské trate. Tie sú, v podstate okrem jednej všetky nové, čo znamená, že nikto zo súťažiacich sa nebude môcť spoliehať na prípadné skúsenosti z minulosti.
„Pri mojom poslednom štarte na Rally Tatry sa mi veľmi páčil mestský okruh pred Aquacity a veľmi som sa naň tešil. Organizátor však aj túto mestskú rýchlostnú skúšku v tomto roku zmenil a má byť umiestnená na úplne inom mieste Popradu, tak som zvedavý aká táto rýchlostka bude. Ostatné dve, verím budú klasické pekné a bude sa nám na nich dariť. Napriek tomu, že v našej triede 3 je najsilnejšia konkurencia, budeme sa snažiť nielen poriadne zabojovať, ale hlavne dôjsť až do cieľa. Držte nám prosím palce,“ ukončil rozhovor Mário Csente.
Či sa Máriovi Csentemu s Petrom Těšínskym podarí splniť predštartovné plány sa dozvieme v sobotu (27.7.2013) podvečer.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.