Komárňan Mário Csente už v minulosti niekoľkokrát na Rally Tatry štartoval. Či už sa konali v Púchove, alebo v Poprade, nikdy sa mu však nepodarilo vidieť cieľovú rampu. Podarí sa mu to teraz ?
„Rally Tatry je pre mňa asi zakliata súťaž, ktorú som nikdy neprišiel až do cieľa. Vždy sa niečo vyskytlo, či už havária, alebo technická porucha, jednoducho to nešlo. Bol by som preto nesmierne šťastný ak by sme teraz, spoločne s mojim spolujazdcom Petrom Těšínskym dorazili až na cieľovú rampu,“ začal s rozprávaním Mário Csente, pre ktorého poslednou súťažou v tomto roku bola rally Tríbeč v Topoľčanoch. „Topoľčiansku súťaž mám veľmi rád. Je to dané do istej miery aj tým, že to z Komárna je v podstate na skok, ale rovnako si tu vždy vyberiem poriadny kus smoly. Pred dvoma rokmi to bolo nefunkčné ALS, v minulom roku defekt. Obe tieto poruchy nás poslali smerom dolu v konečných výsledkoch. Teraz, v júni sme najskôr hodinovali vo vysokej rýchlosti, našťastie sa mi to podarilo ustáť, v nedeľu nám však odišla prevodovka a s tým sme už nevedeli nič robiť, neostalo nám nič iné, iba zo súťaže odstúpiť.“
Po nešťastných Topoľčanoch nasledovala oprava prevodovky, ale aj výmena niektorých súčiastok na vozidle Subaru Impreza vo farbách tímu Subaru Komárno, s ktorým Mário s Petrom štartujú. To je dnes už v špičkovej kondícii, pričom v Poprade ešte na posádku a Subaru čaká test pri ktorom si nielen overia jeho funkčnosť, ale aj nastavia podvozok na rýchle tatranské trate. Tie sú, v podstate okrem jednej všetky nové, čo znamená, že nikto zo súťažiacich sa nebude môcť spoliehať na prípadné skúsenosti z minulosti.
„Pri mojom poslednom štarte na Rally Tatry sa mi veľmi páčil mestský okruh pred Aquacity a veľmi som sa naň tešil. Organizátor však aj túto mestskú rýchlostnú skúšku v tomto roku zmenil a má byť umiestnená na úplne inom mieste Popradu, tak som zvedavý aká táto rýchlostka bude. Ostatné dve, verím budú klasické pekné a bude sa nám na nich dariť. Napriek tomu, že v našej triede 3 je najsilnejšia konkurencia, budeme sa snažiť nielen poriadne zabojovať, ale hlavne dôjsť až do cieľa. Držte nám prosím palce,“ ukončil rozhovor Mário Csente.
Či sa Máriovi Csentemu s Petrom Těšínskym podarí splniť predštartovné plány sa dozvieme v sobotu (27.7.2013) podvečer.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.