Jaroslav Orsák tráví současná tropická vedra v Rumunsku, kde se připravuje na další soutěž mistrovství Evropy. Obávaná Sibiu Rally Romania, která otevírá druhou polovinu seriálu ME, bude teprve jeho druhou šotolinovou soutěží. Po pravém boku valašského jezdce tentokrát do osvědčeného Mitsubishi Lanceru Evo 9 R4 usedne Lukáš Kostka.
Po vyřazení Rally San Marino z kalendáře evropského šampionátu je Sibiu Rally teprve druhou soutěží na šotolinovém povrchu. „Jarin“ Orsák může charakter tratě srovnávat pouze s dubnovou soutěží na Azorských ostrovech. „V úterý jsme si najížděli sobotní etapu,“ říká do telefonu devětadvacetiletý jezdec.„Ta bude velmi náročná, protože obsahuje dvě velmi dlouhé rychlostní zkoušky po délce 32 a 20 km, které se jedou hned po sobě. Dělí je jen 800 metrů přejezdu. Cesty jsou opravené, ale podél tratě je množství velkých ostrých kamenů, od kterých hrozí defekty pneumatik. Případné průrazy gum mohou být pro výsledky soutěže rozhodující. Proto povezeme celou soutěž dvě rezervní kola.“
Zdravotní problémy Davida Šmeidlera přetrvávají, takže Orsák hlásí další změnu na místě spolujezdce: „Největší týmovou novinkou je můj nový spolujezdec Lukáš Kostka, se kterým pojedu celý zbytek sezony. Minulý týden jsme absolvovali společný test. Lukáš je profesionál, takže všechno bylo perfektní a také seznamovací jízdy probíhají bez problémů. Přesto budeme potřebovat trochu času na vzájemnou souhru. Je to pro mě něco úplně nového. Když v Belgii zaskakoval Karel Vajík, byl jsem na jeho diktát z minulosti zvyklý. Tentokrát to bude určitě složitější.“
Ve srovnání s Rally Acores jsou v Rumunsku tratě náročnější na techniku a hlavně jsou hrbolatější. Obtížnost soutěže znásobí horké počasí a prach. Startovní pořadí určí výsledky kvalifikační zkoušky. „Charakteru trati odpovídá naše nastavení podvozku. Zaměřili jsme se tentokrát především na zvýšení odolnosti celého vozu. Vylepšili jsme ochranné kryty a celou řadu dalších věcí, abychom zvýšili naše šance dojet do cíle. Dokonce s sebou vezeme i některé náhradní díly, které bychom si na trati sami vyměnili. Tentokrát to nebude o tom jet rychle, ale především jet spolehlivě a neublížit autu. Samozřejmě chceme předvést co nejlepší výkon a přivézt co nejvíce mistrovských bodů.“
„Pojedeme ve dvouminutových intervalech, takže s prachem by neměl být problém. Obavy máme jen z noční šotolinové vložky,na které by se mohl držet prach. Zajímavostí bude absolvování asfaltového měřeného úseku na šotolinových pneumatikách. Také tuto kombinaci jsme si na testech vyzkoušeli a neměli bychom s tím mít problém.“
Sibiu Rally Romania začíná čtvrteční kvalifikační zkouškou. Vlastní rally startuje v pátek 26.7. po obědě. Účastníky čeká celkem 14 měřených úseků o celkové délce téměř 228 km. Posádka týmu Orsák Rallysport Jaroslav Orsák – Lukáš Kostka startuje s nízkým startovním číslem 7.
Stav ERC Production Cupu před Sibiu Rally:
1. Aigner 99 bodů, 2. Bonnefis 74, 3. Orsák 67, 4. M. Tempestini 47, 5. Harrach 38
Veškeré aktuální týmové dění můžete sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se budou pravidelně objevovat i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.
http://www.facebook.com/jarekorsakrally
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.