Jaroslav Orsák tráví současná tropická vedra v Rumunsku, kde se připravuje na další soutěž mistrovství Evropy. Obávaná Sibiu Rally Romania, která otevírá druhou polovinu seriálu ME, bude teprve jeho druhou šotolinovou soutěží. Po pravém boku valašského jezdce tentokrát do osvědčeného Mitsubishi Lanceru Evo 9 R4 usedne Lukáš Kostka.
Po vyřazení Rally San Marino z kalendáře evropského šampionátu je Sibiu Rally teprve druhou soutěží na šotolinovém povrchu. „Jarin“ Orsák může charakter tratě srovnávat pouze s dubnovou soutěží na Azorských ostrovech. „V úterý jsme si najížděli sobotní etapu,“ říká do telefonu devětadvacetiletý jezdec.„Ta bude velmi náročná, protože obsahuje dvě velmi dlouhé rychlostní zkoušky po délce 32 a 20 km, které se jedou hned po sobě. Dělí je jen 800 metrů přejezdu. Cesty jsou opravené, ale podél tratě je množství velkých ostrých kamenů, od kterých hrozí defekty pneumatik. Případné průrazy gum mohou být pro výsledky soutěže rozhodující. Proto povezeme celou soutěž dvě rezervní kola.“
Zdravotní problémy Davida Šmeidlera přetrvávají, takže Orsák hlásí další změnu na místě spolujezdce: „Největší týmovou novinkou je můj nový spolujezdec Lukáš Kostka, se kterým pojedu celý zbytek sezony. Minulý týden jsme absolvovali společný test. Lukáš je profesionál, takže všechno bylo perfektní a také seznamovací jízdy probíhají bez problémů. Přesto budeme potřebovat trochu času na vzájemnou souhru. Je to pro mě něco úplně nového. Když v Belgii zaskakoval Karel Vajík, byl jsem na jeho diktát z minulosti zvyklý. Tentokrát to bude určitě složitější.“
Ve srovnání s Rally Acores jsou v Rumunsku tratě náročnější na techniku a hlavně jsou hrbolatější. Obtížnost soutěže znásobí horké počasí a prach. Startovní pořadí určí výsledky kvalifikační zkoušky. „Charakteru trati odpovídá naše nastavení podvozku. Zaměřili jsme se tentokrát především na zvýšení odolnosti celého vozu. Vylepšili jsme ochranné kryty a celou řadu dalších věcí, abychom zvýšili naše šance dojet do cíle. Dokonce s sebou vezeme i některé náhradní díly, které bychom si na trati sami vyměnili. Tentokrát to nebude o tom jet rychle, ale především jet spolehlivě a neublížit autu. Samozřejmě chceme předvést co nejlepší výkon a přivézt co nejvíce mistrovských bodů.“
„Pojedeme ve dvouminutových intervalech, takže s prachem by neměl být problém. Obavy máme jen z noční šotolinové vložky,na které by se mohl držet prach. Zajímavostí bude absolvování asfaltového měřeného úseku na šotolinových pneumatikách. Také tuto kombinaci jsme si na testech vyzkoušeli a neměli bychom s tím mít problém.“
Sibiu Rally Romania začíná čtvrteční kvalifikační zkouškou. Vlastní rally startuje v pátek 26.7. po obědě. Účastníky čeká celkem 14 měřených úseků o celkové délce téměř 228 km. Posádka týmu Orsák Rallysport Jaroslav Orsák – Lukáš Kostka startuje s nízkým startovním číslem 7.
Stav ERC Production Cupu před Sibiu Rally:
1. Aigner 99 bodů, 2. Bonnefis 74, 3. Orsák 67, 4. M. Tempestini 47, 5. Harrach 38
Veškeré aktuální týmové dění můžete sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se budou pravidelně objevovat i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.
http://www.facebook.com/jarekorsakrally
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?