Po takmer dvojmesačnej prestávke pokračuje slovenský šampionát DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska podujatím Rally Tatry v Poprade. Na štarte jubilejného 40. ročníku Rally Tatry nebude chýbať ani líder seriálu – RUFA Šport s posádkou Grzegorz Grzyb – Robert Hundla.
Na štart sa úradujúci majster Slovenska postaví rovnako ako v Topoľčanoch, na Rally Tríbeč s vozidlom Ford Focus WRC. „Nesedel som v súťažnom aute od Topoľčian, takže budeme musieť pred Tatrami absolvovať aspoň krátky test a to nie iba z dôvodu nastavenia auta, ale aj z dôvodu, aby som sa ja trochu rozhýbal,“ začal ozrejmovať situáciu jazdec, Grzegorz Grzyb. „Som rád, že sa súťaž pod Tatrami podarilo opäť oživiť, naposledy sa tu jazdilo v roku 2008, vtedy sa nám s Przemyslawom Mazurom podarilo na Fiate Grande Punto S2000 vyhrať. Nechcem dopredu predbiehať, v pláne sú rýchlostné skúšky, ktoré si možno pamätajú iba najstarší účastníci, aké budú uvidíme až pri obhliadke tratí. Veríme si a tomu podriadime všetko.“
Grzegorz spomínal rýchlostné skúšky, poďme sa preto spoločne pozrieť na to, čo nielen posádku RUFA Šport na tohtoročnej Rally Tatry čaká.
V rámci prvej etapy súťaže posádky absolvujú iba jedinú rýchlostnú skúšku, ktorou bude večerný okruh priamo v Poprade. V druhej etape pripravil organizátor pre súťažiacich celkovo deväť meraných úsekov, ktoré posádky musia absolvovať celkovo tri krát. Prvým úsekom je desať a pol kilometra dlhá rýchlostná skúška Uloža, druhým takmer desať kilometrom dlhý test skrývajúci sa pod názvom Vojaci a tretím opäť mestský okruh v meste Poprad. Kto sa stane víťazom 40.Rally Tatry sa dozvieme v sobotu (27.7.2013) o 17-tej hodine.
„Na Rally Tatry by som bol rád, ak by sa posádke nášho tímu podarilo potvrdiť úlohu lídra tohtoročného šampionátu. Konkurencia je však silná a preto to bude ťažké, ale urobíme maximum pre dobrý výsledok. Verím tomu, že sa nám to aj podarí a zopakujeme víťazstvo z roku 2008,“ vyjadril prianie manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.