Po takmer dvojmesačnej prestávke pokračuje slovenský šampionát DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska podujatím Rally Tatry v Poprade. Na štarte jubilejného 40. ročníku Rally Tatry nebude chýbať ani líder seriálu – RUFA Šport s posádkou Grzegorz Grzyb – Robert Hundla.
Na štart sa úradujúci majster Slovenska postaví rovnako ako v Topoľčanoch, na Rally Tríbeč s vozidlom Ford Focus WRC. „Nesedel som v súťažnom aute od Topoľčian, takže budeme musieť pred Tatrami absolvovať aspoň krátky test a to nie iba z dôvodu nastavenia auta, ale aj z dôvodu, aby som sa ja trochu rozhýbal,“ začal ozrejmovať situáciu jazdec, Grzegorz Grzyb. „Som rád, že sa súťaž pod Tatrami podarilo opäť oživiť, naposledy sa tu jazdilo v roku 2008, vtedy sa nám s Przemyslawom Mazurom podarilo na Fiate Grande Punto S2000 vyhrať. Nechcem dopredu predbiehať, v pláne sú rýchlostné skúšky, ktoré si možno pamätajú iba najstarší účastníci, aké budú uvidíme až pri obhliadke tratí. Veríme si a tomu podriadime všetko.“
Grzegorz spomínal rýchlostné skúšky, poďme sa preto spoločne pozrieť na to, čo nielen posádku RUFA Šport na tohtoročnej Rally Tatry čaká.
V rámci prvej etapy súťaže posádky absolvujú iba jedinú rýchlostnú skúšku, ktorou bude večerný okruh priamo v Poprade. V druhej etape pripravil organizátor pre súťažiacich celkovo deväť meraných úsekov, ktoré posádky musia absolvovať celkovo tri krát. Prvým úsekom je desať a pol kilometra dlhá rýchlostná skúška Uloža, druhým takmer desať kilometrom dlhý test skrývajúci sa pod názvom Vojaci a tretím opäť mestský okruh v meste Poprad. Kto sa stane víťazom 40.Rally Tatry sa dozvieme v sobotu (27.7.2013) o 17-tej hodine.
„Na Rally Tatry by som bol rád, ak by sa posádke nášho tímu podarilo potvrdiť úlohu lídra tohtoročného šampionátu. Konkurencia je však silná a preto to bude ťažké, ale urobíme maximum pre dobrý výsledok. Verím tomu, že sa nám to aj podarí a zopakujeme víťazstvo z roku 2008,“ vyjadril prianie manažér RUFA Šport Teamu Ľubomír Kleman.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.