Na začátku srpna na Rally Finland zastoupí Kris Meeke Khalida Al-Quassimiho v továrním voze Citroën DS3 WRC. Podle vlastních slov si bývalý tovární jezdec Mini nemohl přát nic lepšího.
Krise Meekea jsme na startu soutěže WRC neviděli od posledního závodu sezonu 2011. Tehdy seděl Severní Ir právě v Mini. To se teď ale změní – od 1. do 3. srpna čeká na jezdce Rally Finland. Kris bude mít k dispozici auto, se kterým jezdili před ním Sébastien Loeb a Khalid Al-Quassimi.
Před startem soutěže bude navíc Meeke jeden den testovat, aby si na auto zvykl. Ve startu ve Finsku vidí bývalý mistr IRC velkou šanci: „Bez pochyby je to největší šance mé kariéry. Je to neuvěřitelné. V největší a nejznámější soutěží světa pojedu s vozem připraveným továrním týmem, navíc tím mistrovským. Nemohlo to vyjít lépe.
Vím, co ve voze dokáži. Musel jsem jen dostat šanci a tu teď mám. Teď z ní musím získat maximum. Finsko je neuvěřitelná soutěž. Zároveň však také asi ta nejtěžší.“ Na sedadlo navigátora usedne Chris Patterson, bývalý spolujezdec Pettera Solberga.
V MS jezdil Kris ještě s Mini
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?