Loix jasným vítězem Ypres Rally, drama na poslední RZ

Loix, Freddy - Miclotte, Fréderic
Loix, Freddy - Miclotte, Fréderic, foto: www.ircseries.com
Ondřej Krajča 30. června 2013 11:18
Sdílej:

Po závěrečných šesti večerních rychlostních zkouškách se stal již poosmé vítězem Ypres Rally domácí Freddy Loix.

Po 14 rychlostních zkouškách zbývalo do cíle celé Ypres Rally ještě šest měřených úseků, které byly vyplněné jednou servisní zastávkou. Následující čtyři rychlostní zkoušky před servisní zastávkou nic na pořadí na čele nezměnily. Tlak Breena na Bouffiera byl stále velký, ale mladý Ir se dopustil několika jezdeckých chyb a naopak Bouffier si připsal celkem tři nejrychlejší časy a jeho náskok na Breena byl půlminutový. Freddy Loix si stále s přehledem jel pro vítězství. Boj probíhal o čtvrté místo mezi domácími jezdci Lefeverem a Vannestem. Před posledními dvěma zkouškami měl šest vteřin k dobru Vanneste. První desítku uzavírali Tonda Tlusťák s Janem Škaloudem.

Poslední dvě rychlostní zkoušky přinesly velké drama. Především poslední test soutěže byl velkou pohromou pro několik jezdců z první desítky. Nejprvě totálně shořela Fiesta S2000 Mikka Pajunena a následně totálně shořela 207 S2000 domácího Vannesteho, jenž držel čtvrté místo. Aby toho nebylo málo, tak do příkopu spadl i Craig Breen. Nakonec byla poslední rychlostní zkouška anulována a z osmého vítězsví na Ypres se raduje Freddy Loix. Druhé místo patří po zásluze Bryanu Bouffierovi a třetí Craigu Breenovi. Naši Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem obsadili deváté místo.

Geko Ypres Rally 2013:1. Freddy Loix - Fréderic Miclotte (Škoda Fabia S2000) 2:32:19,4 hod.2. Bryan Bouffier - Lara Vanneste (Peugeot 207 S2000) +1:21,0 min.3. Craig Breen - Paul Nagle (Peugeot 207 S2000) +1:52,5 min.4. Andy Lefevere - Andy Vangheluwe (Mitsubishi Lancer Evo X R4) +6:36,4 min.5. Hermen Kobus - Erik de Wild (Ford Fiesta S2000) +6:41,2 min.6. Michal Solowow - Sebastien Rozwadowski (Ford Fiesta RRC) +7:00,0 min.7. Melisa Debackere - Cindy Cokelaere (Peugeot 207 S2000) +9:38,5 min.8. András Hádik - Krisztián Kertész (Subaru Impreza STI R4) +10:09,3 min.9. Antonín Tlusťák - Jan Škaloud (Škoda Fabia S2000) +10:25,6 min.10. J-M Leandri - Fabrice Gordon (Peugeot 207 S2000) +11:12,7 min.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.