Po závěrečných šesti večerních rychlostních zkouškách se stal již poosmé vítězem Ypres Rally domácí Freddy Loix.
Po 14 rychlostních zkouškách zbývalo do cíle celé Ypres Rally ještě šest měřených úseků, které byly vyplněné jednou servisní zastávkou. Následující čtyři rychlostní zkoušky před servisní zastávkou nic na pořadí na čele nezměnily. Tlak Breena na Bouffiera byl stále velký, ale mladý Ir se dopustil několika jezdeckých chyb a naopak Bouffier si připsal celkem tři nejrychlejší časy a jeho náskok na Breena byl půlminutový. Freddy Loix si stále s přehledem jel pro vítězství. Boj probíhal o čtvrté místo mezi domácími jezdci Lefeverem a Vannestem. Před posledními dvěma zkouškami měl šest vteřin k dobru Vanneste. První desítku uzavírali Tonda Tlusťák s Janem Škaloudem.
Poslední dvě rychlostní zkoušky přinesly velké drama. Především poslední test soutěže byl velkou pohromou pro několik jezdců z první desítky. Nejprvě totálně shořela Fiesta S2000 Mikka Pajunena a následně totálně shořela 207 S2000 domácího Vannesteho, jenž držel čtvrté místo. Aby toho nebylo málo, tak do příkopu spadl i Craig Breen. Nakonec byla poslední rychlostní zkouška anulována a z osmého vítězsví na Ypres se raduje Freddy Loix. Druhé místo patří po zásluze Bryanu Bouffierovi a třetí Craigu Breenovi. Naši Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem obsadili deváté místo.
Geko Ypres Rally 2013:1. Freddy Loix - Fréderic Miclotte (Škoda Fabia S2000) 2:32:19,4 hod.2. Bryan Bouffier - Lara Vanneste (Peugeot 207 S2000) +1:21,0 min.3. Craig Breen - Paul Nagle (Peugeot 207 S2000) +1:52,5 min.4. Andy Lefevere - Andy Vangheluwe (Mitsubishi Lancer Evo X R4) +6:36,4 min.5. Hermen Kobus - Erik de Wild (Ford Fiesta S2000) +6:41,2 min.6. Michal Solowow - Sebastien Rozwadowski (Ford Fiesta RRC) +7:00,0 min.7. Melisa Debackere - Cindy Cokelaere (Peugeot 207 S2000) +9:38,5 min.8. András Hádik - Krisztián Kertész (Subaru Impreza STI R4) +10:09,3 min.9. Antonín Tlusťák - Jan Škaloud (Škoda Fabia S2000) +10:25,6 min.10. J-M Leandri - Fabrice Gordon (Peugeot 207 S2000) +11:12,7 min.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.