Po závěrečných šesti večerních rychlostních zkouškách se stal již poosmé vítězem Ypres Rally domácí Freddy Loix.
Po 14 rychlostních zkouškách zbývalo do cíle celé Ypres Rally ještě šest měřených úseků, které byly vyplněné jednou servisní zastávkou. Následující čtyři rychlostní zkoušky před servisní zastávkou nic na pořadí na čele nezměnily. Tlak Breena na Bouffiera byl stále velký, ale mladý Ir se dopustil několika jezdeckých chyb a naopak Bouffier si připsal celkem tři nejrychlejší časy a jeho náskok na Breena byl půlminutový. Freddy Loix si stále s přehledem jel pro vítězství. Boj probíhal o čtvrté místo mezi domácími jezdci Lefeverem a Vannestem. Před posledními dvěma zkouškami měl šest vteřin k dobru Vanneste. První desítku uzavírali Tonda Tlusťák s Janem Škaloudem.
Poslední dvě rychlostní zkoušky přinesly velké drama. Především poslední test soutěže byl velkou pohromou pro několik jezdců z první desítky. Nejprvě totálně shořela Fiesta S2000 Mikka Pajunena a následně totálně shořela 207 S2000 domácího Vannesteho, jenž držel čtvrté místo. Aby toho nebylo málo, tak do příkopu spadl i Craig Breen. Nakonec byla poslední rychlostní zkouška anulována a z osmého vítězsví na Ypres se raduje Freddy Loix. Druhé místo patří po zásluze Bryanu Bouffierovi a třetí Craigu Breenovi. Naši Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem obsadili deváté místo.
Geko Ypres Rally 2013:1. Freddy Loix - Fréderic Miclotte (Škoda Fabia S2000) 2:32:19,4 hod.2. Bryan Bouffier - Lara Vanneste (Peugeot 207 S2000) +1:21,0 min.3. Craig Breen - Paul Nagle (Peugeot 207 S2000) +1:52,5 min.4. Andy Lefevere - Andy Vangheluwe (Mitsubishi Lancer Evo X R4) +6:36,4 min.5. Hermen Kobus - Erik de Wild (Ford Fiesta S2000) +6:41,2 min.6. Michal Solowow - Sebastien Rozwadowski (Ford Fiesta RRC) +7:00,0 min.7. Melisa Debackere - Cindy Cokelaere (Peugeot 207 S2000) +9:38,5 min.8. András Hádik - Krisztián Kertész (Subaru Impreza STI R4) +10:09,3 min.9. Antonín Tlusťák - Jan Škaloud (Škoda Fabia S2000) +10:25,6 min.10. J-M Leandri - Fabrice Gordon (Peugeot 207 S2000) +11:12,7 min.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?