Spekulace o tom, kdo obsadí třetí tovární místo ve Finské Rally je u konce. Za volant továrního Citroenu DS3 WRC se posadí Kris Meeke.
Velmi dlouho se vedly spekulace o tom, kdo obsadí ve Finsku třetí sedačku v továrním týmu Citroën. V posledních dnech se nejvíce mluvilo o domácím Juho Hänninenovi. To se zdálo býti velmi pravděpodobné, avšak dnes bylo oficiálně potvrzeno, že namísto Khalida Al-Qassimiho usedně Kris Meeke. Krise Meeka si hodně fanoušků bude pamatovat z jeho startů na Barum Rally v rámci IRC či neúspěšném angažmá u Mini. Momentálně je Meeke testovacím jezdcem Peugeotu a Citroën. O tomto víkendu se Meeke účastní Ypres Rally v roli předjezdce s novinkou Peugeotem 208 T16.
"Kris má velký potencionál a já doufám, že to ve Finsku potvrdí," říká Khalid Al-Qassimi. "Pro mě je to neuvěřitelná příležitost. Závodit s DS3 WRC je sen a já jsem si myslel, že se mi to nikdy nepodaří. Máme velké šance na to, abychom získali dobrý výsledek," říká natěšený Kris Meeke. Kris Meeke se rovněž podílí na testování nového speciálu Citroen DS3 R5.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.