Domácí Freddy Loix je po první etapě jasně ve vedení Ypres Rally.
V Belgii se naplno rozběla další soutěž mistrovství Evropy v rally. A tou je slavná Geko Ypres Rally. Na startu této soutěže jsou i dvě české posádky a to Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem a Jarek Orsák s Karlem Vajíkem. Na dnešní první etapu bylo přichystáno celkem šest rychlostních zkoušek ve dvou sekcích.
První sekce tří rychlostních zkoušek nenabídla nic překvapivého. Domácí Freddy Loix nastoupil do soutěže ve velmi rychlém tempu, což jeho soupeři nemohli zachytit. Loix tak už po třech testech vedl o patnáct sekund před druhým Breenem a třetím Bouffierem. Pro české barvy byla smolná druhá rychlostní zkouška, kde spadl do příkopu Orsák, odkud ho musel vyprostit až traktor. Na třetím testu zhasly naděje i pro dalšího domácího rychlíka Vincenta Verschuerena. Tlusťák se Škaloudem drželi po první sekci celkové jedenácté místo.
Freddy Loix na tovární Fabii pokračoval ve skvělém představení i ve druhé sekci. Připsal si další dva nejrychlejší časy a po první etapě mu patří jasné vedení a to o víc jak minutu a půl na druhého Bouffiera a třetího Haydena Paddona, jenž jako jediný dokázal Loixe v rychlostní zkoušce porazit. A co se vlastně stalo Breenovi? Ten je celkově čtvrtý, jelikož poslední dvě rychlostní zkoušky odjel pouze s pohonem zadní nápravy. Velké problémy měl i Polák Michal Solowow, který vyletěl mimo trať a ztratil tařka tři minuty. Skvěle ovšem jede i Rakušan Aigner se Subaru, jenž je dokonce pátý celkově. Tlusťákovi se Škaloudem patří po první etapě dvanácté pozice.
Geko Ypres Rally 2013 po 1. etapě:
1. Freddy Loix - Fréderic Miclotte (Škoda Fabia S2000) 57:56,8 min.2. Bryan Bouffier - Lara Vanneste (Peugeot 207 S2000) +1:36,2 min.3. Hayden Paddon - John Kennard (Ford Fiesta S2000) +2:09,0 min.4. Craig Breen - Paul Nagle (Peugeot 207 S2000) +2:22,2 min.5. Andreas Aigner - Jurgen Heigl (Subaru Impreza STI R4) +3:17,9 min.6. Davy Vanneste - Denis Squedin (Peugeot 207 S2000) +3:46,9 min.7. Hermen Kobus - Erik De Wild (Ford Fiesta S2000) +3:47,3 min.8. Andy Lefevere - Andy Vangheluwe (Mitsubishi Lancer Evo X R4) +3:56,1 min.9. Michal Solowow - Sebastian Rozwadowski (Ford Fiesta RRC) +5:22,5 min.10. Melisa Debackere - Cindy Cokelaere (Peugeot 207 S2000) +5:33,9 min.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?