Domácí Freddy Loix je po první etapě jasně ve vedení Ypres Rally.
V Belgii se naplno rozběla další soutěž mistrovství Evropy v rally. A tou je slavná Geko Ypres Rally. Na startu této soutěže jsou i dvě české posádky a to Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem a Jarek Orsák s Karlem Vajíkem. Na dnešní první etapu bylo přichystáno celkem šest rychlostních zkoušek ve dvou sekcích.
První sekce tří rychlostních zkoušek nenabídla nic překvapivého. Domácí Freddy Loix nastoupil do soutěže ve velmi rychlém tempu, což jeho soupeři nemohli zachytit. Loix tak už po třech testech vedl o patnáct sekund před druhým Breenem a třetím Bouffierem. Pro české barvy byla smolná druhá rychlostní zkouška, kde spadl do příkopu Orsák, odkud ho musel vyprostit až traktor. Na třetím testu zhasly naděje i pro dalšího domácího rychlíka Vincenta Verschuerena. Tlusťák se Škaloudem drželi po první sekci celkové jedenácté místo.
Freddy Loix na tovární Fabii pokračoval ve skvělém představení i ve druhé sekci. Připsal si další dva nejrychlejší časy a po první etapě mu patří jasné vedení a to o víc jak minutu a půl na druhého Bouffiera a třetího Haydena Paddona, jenž jako jediný dokázal Loixe v rychlostní zkoušce porazit. A co se vlastně stalo Breenovi? Ten je celkově čtvrtý, jelikož poslední dvě rychlostní zkoušky odjel pouze s pohonem zadní nápravy. Velké problémy měl i Polák Michal Solowow, který vyletěl mimo trať a ztratil tařka tři minuty. Skvěle ovšem jede i Rakušan Aigner se Subaru, jenž je dokonce pátý celkově. Tlusťákovi se Škaloudem patří po první etapě dvanácté pozice.
Geko Ypres Rally 2013 po 1. etapě:
1. Freddy Loix - Fréderic Miclotte (Škoda Fabia S2000) 57:56,8 min.2. Bryan Bouffier - Lara Vanneste (Peugeot 207 S2000) +1:36,2 min.3. Hayden Paddon - John Kennard (Ford Fiesta S2000) +2:09,0 min.4. Craig Breen - Paul Nagle (Peugeot 207 S2000) +2:22,2 min.5. Andreas Aigner - Jurgen Heigl (Subaru Impreza STI R4) +3:17,9 min.6. Davy Vanneste - Denis Squedin (Peugeot 207 S2000) +3:46,9 min.7. Hermen Kobus - Erik De Wild (Ford Fiesta S2000) +3:47,3 min.8. Andy Lefevere - Andy Vangheluwe (Mitsubishi Lancer Evo X R4) +3:56,1 min.9. Michal Solowow - Sebastian Rozwadowski (Ford Fiesta RRC) +5:22,5 min.10. Melisa Debackere - Cindy Cokelaere (Peugeot 207 S2000) +5:33,9 min.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.