Domácí Freddy Loix je po první etapě jasně ve vedení Ypres Rally.
V Belgii se naplno rozběla další soutěž mistrovství Evropy v rally. A tou je slavná Geko Ypres Rally. Na startu této soutěže jsou i dvě české posádky a to Antonín Tlusťák s Janem Škaloudem a Jarek Orsák s Karlem Vajíkem. Na dnešní první etapu bylo přichystáno celkem šest rychlostních zkoušek ve dvou sekcích.
První sekce tří rychlostních zkoušek nenabídla nic překvapivého. Domácí Freddy Loix nastoupil do soutěže ve velmi rychlém tempu, což jeho soupeři nemohli zachytit. Loix tak už po třech testech vedl o patnáct sekund před druhým Breenem a třetím Bouffierem. Pro české barvy byla smolná druhá rychlostní zkouška, kde spadl do příkopu Orsák, odkud ho musel vyprostit až traktor. Na třetím testu zhasly naděje i pro dalšího domácího rychlíka Vincenta Verschuerena. Tlusťák se Škaloudem drželi po první sekci celkové jedenácté místo.
Freddy Loix na tovární Fabii pokračoval ve skvělém představení i ve druhé sekci. Připsal si další dva nejrychlejší časy a po první etapě mu patří jasné vedení a to o víc jak minutu a půl na druhého Bouffiera a třetího Haydena Paddona, jenž jako jediný dokázal Loixe v rychlostní zkoušce porazit. A co se vlastně stalo Breenovi? Ten je celkově čtvrtý, jelikož poslední dvě rychlostní zkoušky odjel pouze s pohonem zadní nápravy. Velké problémy měl i Polák Michal Solowow, který vyletěl mimo trať a ztratil tařka tři minuty. Skvěle ovšem jede i Rakušan Aigner se Subaru, jenž je dokonce pátý celkově. Tlusťákovi se Škaloudem patří po první etapě dvanácté pozice.
Geko Ypres Rally 2013 po 1. etapě:
1. Freddy Loix - Fréderic Miclotte (Škoda Fabia S2000) 57:56,8 min.2. Bryan Bouffier - Lara Vanneste (Peugeot 207 S2000) +1:36,2 min.3. Hayden Paddon - John Kennard (Ford Fiesta S2000) +2:09,0 min.4. Craig Breen - Paul Nagle (Peugeot 207 S2000) +2:22,2 min.5. Andreas Aigner - Jurgen Heigl (Subaru Impreza STI R4) +3:17,9 min.6. Davy Vanneste - Denis Squedin (Peugeot 207 S2000) +3:46,9 min.7. Hermen Kobus - Erik De Wild (Ford Fiesta S2000) +3:47,3 min.8. Andy Lefevere - Andy Vangheluwe (Mitsubishi Lancer Evo X R4) +3:56,1 min.9. Michal Solowow - Sebastian Rozwadowski (Ford Fiesta RRC) +5:22,5 min.10. Melisa Debackere - Cindy Cokelaere (Peugeot 207 S2000) +5:33,9 min.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?