Slunce již bylo vysoko na obloze, když mohl Sébastien Loeb s vozem 208 T16 Pikes Peak konečně dnes ráno vyrazit na spodní část trati v rámci kvalifikačních jízd, které určují pořadí na nedělním startu.
Při jednom ze dvou pokusů dosáhl francouzský šampión čas 3:26:153, což byl nejlepší výsledek těchto kvalifikačních jízd. O 17 vteřin porazil nejrychlejšího soupeře, Francouze Romaina Dumase. Tento rozdíl je však nutné brát s rezervou: někteří závodníci kategorie Unlimited se na rozdíl od týmu Peugeot Sport teprve začínají s tratí sžívat, v čemž budou mít možnost pokračovat ještě další dva dny.
Sébastien byl s jízdami spokojený: „Mám z toho lepší pocit než včera, protože trať je o něco čistší. Zabojoval jsem a přiblížil jsem se k vlastním limitům. Autu stále důvěřuji.“ Šéf projektu Pikes Peak v rámci týmu Peugeot Sport Jean-Christophe zdůraznil, že tato první pozice je důležitá zejména ze strategického hlediska: „Ten, kdo z kvalifikačních jízd vyjde jako nejrychlejší, vyrazí jako první z kategorie Unlimited v den závodu na trať, což považujeme za výhodu, protože počasí je většinou příznivější ráno a pak má tendenci se trochu zhoršovat. Čím dřív člověk v neděli závod absolvuje, tím lepší by měl mít podmínky.“ Čas předpokládaného startu Sébastiena Loeba s vozem 208 T16 Pikes Peak bude znám až v pátek v 17:00 (tzn. v noci z pátku na sobotu středoevropského času).
Ve čtvrtek a v pátek si budou závodníci moci během dalších testovacích jízd vyzkoušet dvakrát horní část trati.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?