Slunce již bylo vysoko na obloze, když mohl Sébastien Loeb s vozem 208 T16 Pikes Peak konečně dnes ráno vyrazit na spodní část trati v rámci kvalifikačních jízd, které určují pořadí na nedělním startu.
Při jednom ze dvou pokusů dosáhl francouzský šampión čas 3:26:153, což byl nejlepší výsledek těchto kvalifikačních jízd. O 17 vteřin porazil nejrychlejšího soupeře, Francouze Romaina Dumase. Tento rozdíl je však nutné brát s rezervou: někteří závodníci kategorie Unlimited se na rozdíl od týmu Peugeot Sport teprve začínají s tratí sžívat, v čemž budou mít možnost pokračovat ještě další dva dny.
Sébastien byl s jízdami spokojený: „Mám z toho lepší pocit než včera, protože trať je o něco čistší. Zabojoval jsem a přiblížil jsem se k vlastním limitům. Autu stále důvěřuji.“ Šéf projektu Pikes Peak v rámci týmu Peugeot Sport Jean-Christophe zdůraznil, že tato první pozice je důležitá zejména ze strategického hlediska: „Ten, kdo z kvalifikačních jízd vyjde jako nejrychlejší, vyrazí jako první z kategorie Unlimited v den závodu na trať, což považujeme za výhodu, protože počasí je většinou příznivější ráno a pak má tendenci se trochu zhoršovat. Čím dřív člověk v neděli závod absolvuje, tím lepší by měl mít podmínky.“ Čas předpokládaného startu Sébastiena Loeba s vozem 208 T16 Pikes Peak bude znám až v pátek v 17:00 (tzn. v noci z pátku na sobotu středoevropského času).
Ve čtvrtek a v pátek si budou závodníci moci během dalších testovacích jízd vyzkoušet dvakrát horní část trati.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.