Slunce již bylo vysoko na obloze, když mohl Sébastien Loeb s vozem 208 T16 Pikes Peak konečně dnes ráno vyrazit na spodní část trati v rámci kvalifikačních jízd, které určují pořadí na nedělním startu.
Při jednom ze dvou pokusů dosáhl francouzský šampión čas 3:26:153, což byl nejlepší výsledek těchto kvalifikačních jízd. O 17 vteřin porazil nejrychlejšího soupeře, Francouze Romaina Dumase. Tento rozdíl je však nutné brát s rezervou: někteří závodníci kategorie Unlimited se na rozdíl od týmu Peugeot Sport teprve začínají s tratí sžívat, v čemž budou mít možnost pokračovat ještě další dva dny.
Sébastien byl s jízdami spokojený: „Mám z toho lepší pocit než včera, protože trať je o něco čistší. Zabojoval jsem a přiblížil jsem se k vlastním limitům. Autu stále důvěřuji.“ Šéf projektu Pikes Peak v rámci týmu Peugeot Sport Jean-Christophe zdůraznil, že tato první pozice je důležitá zejména ze strategického hlediska: „Ten, kdo z kvalifikačních jízd vyjde jako nejrychlejší, vyrazí jako první z kategorie Unlimited v den závodu na trať, což považujeme za výhodu, protože počasí je většinou příznivější ráno a pak má tendenci se trochu zhoršovat. Čím dřív člověk v neděli závod absolvuje, tím lepší by měl mít podmínky.“ Čas předpokládaného startu Sébastiena Loeba s vozem 208 T16 Pikes Peak bude znám až v pátek v 17:00 (tzn. v noci z pátku na sobotu středoevropského času).
Ve čtvrtek a v pátek si budou závodníci moci během dalších testovacích jízd vyzkoušet dvakrát horní část trati.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?