Jaroslava Orsáka čeká v pátek další start v rámci seriálu mistrovství Evropy na Ypres Rally. Ačkoliv se opět jedná o asfaltovou soutěž, charakter tratě je úplně jiný než na Korsice, kde posádka týmu Orsák Rallysport vybojovala třetí příčku v kategorii produkčních vozů. V Belgii se na „horké sedadlo“ spolujezdce Mitsubishi Lanceru Evo 9 R4 vrací Karel Vajík.
Belgická Ypres Rally má z celého seriálu ME charakterově nejpodobnější tratě těm, která známe z domácích soutěží. „Je tady spousta pravoúhlých zatáček mezi poli, které se dají katovat,“ hlásí Orsák po prvním dnu seznamovacích jízd. „V případě, že bude pršet, nanese se na silnici spousta bláta a bude to klouzat. Navíc na mnoha místech číhá nebezpečí v podobě betonových překladů. Velkou roli určitě sehrávaje znalost tratě.“
Největší týmovou novinkou je návrat Karla Vajíka, který s Orsákem jel naposledy na podzim 2011. David Šmeidler tentokrát ze zdravotních důvodů nemůže startovat. Proto Orsák Rallysport povolal ze zálohy bývalého spolujezdce, který s týmem stále spolupracuje. Po Korsické rally, kde mají rychlostní zkoušky horský charakter plný zatáček, museli mechanici Orsákův Lancer Evo 9 specifikace R4 kompletně přestavět. V Belgii se jede po rovině prakticky bez převýšení, převažují pravoúhlé zatáčky. „Vyměnili jsme pružiny, změnili nastavení tlumičů pérování a svornosti diferenciálů. Jedná se o podobné nastavení jako na naše tratě, ze kterého jsme vycházeli při pátečním testu v okolí Valašských Klobouk,“ zmiňuje přípravu na soutěž osmadvacetiletý valašský jezdec. „Charakter Ypres Rally se z celého seriálu ME nejvíc blíží našim soutěžím. To by mohla být naše výhoda. Chtěli bychom opět dosáhnout na stupně vítězů a získat co nejvíce bodů. Víme, že to nebude jednoduché.“
Při předcházejícím startu na Korsické rally obsadila posádka Orsák – Šmeidler bronzovou příčku v rámci ERC Production Cupu. „Na Korsice nás nejvíc překvapilo krásné prostředí a náročnost tratí,“ vzpomíná Jarin. „Jedná se o kultovní rally, která byla dlouhá léta součástí mistrovství světa. Dá se říci, že jsem si po startu na slavné Rallye Monte Carlo splnil další sen. Jsem rád, že jsme náročnou soutěž dokončili na slušném třetím místě v naší kategorii. Na víc jsme v daných podmínkách neměli, protože jsme tam startovali na rozdíl od našich soupeřů poprvé. Na Korsice je důležité najít správný rytmus, protože se střídá jedna zatáčka za druhou. Další naší nevýhodou byly pneumatiky. Aigner startoval na pneumatikách Yokohama, které mají letos výjimku a nemusí splňovat evropská kritéria. Je známo, že nové gumy jsou cca. o 1,5 s/km pomalejší. To byla jediná negativní věc na celé naší účasti. Soutěž jsme si opravdu užili a s výsledkem jsme spokojeni.“
Tradičně silně obsazená belgická Geko Ypres Rally startuje v pátek 28.6. odpoledne. Posádky čeká celkem 18 měřených úseků o celkové délce téměř 300 km. Orsák pojede s nízkým startovním číslem 10. Vedle posádky Jaroslav Orsák – Karel Vajík startují i všichni jejich soupeři o evropský titul v čele s Aignerem a oběma továrními jezdci Renaultu Bonnefisem a Consanim.
Stav ERC Production Cupu před Ypres Rally:
1. Aigner 78 bodů, 2. Orsák 67, 3. Bonnefis 60, 4. M. Tempestini 43, 5. Harrach 38
Veškeré aktuální týmové dění můžete sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se budou pravidelně objevovat i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.
http://www.facebook.com/jarekorsakrally
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.