Orsák startuje v Belgii s Karlem Vajíkem

rally jänner
rally jänner, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Zdeněk Weiser 26. června 2013 18:52
Sdílej:

Jaroslava Orsáka čeká v pátek další start v rámci seriálu mistrovství Evropy na Ypres Rally. Ačkoliv se opět jedná o asfaltovou soutěž, charakter tratě je úplně jiný než na Korsice, kde posádka týmu Orsák Rallysport vybojovala třetí příčku v kategorii produkčních vozů. V Belgii se na „horké sedadlo“ spolujezdce Mitsubishi Lanceru Evo 9 R4 vrací Karel Vajík.

Belgická Ypres Rally má z celého seriálu ME charakterově nejpodobnější tratě těm, která známe z domácích soutěží. „Je tady spousta pravoúhlých zatáček mezi poli, které se dají katovat,“ hlásí Orsák po prvním dnu seznamovacích jízd. „V případě, že bude pršet, nanese se na silnici spousta bláta a bude to klouzat. Navíc na mnoha místech číhá nebezpečí v podobě betonových překladů. Velkou roli určitě sehrávaje znalost tratě.“

Největší týmovou novinkou je návrat Karla Vajíka, který s Orsákem jel naposledy na podzim 2011. David Šmeidler tentokrát ze zdravotních důvodů nemůže startovat. Proto Orsák Rallysport povolal ze zálohy bývalého spolujezdce, který s týmem stále spolupracuje. Po Korsické rally, kde mají rychlostní zkoušky horský charakter plný zatáček, museli mechanici Orsákův Lancer Evo 9 specifikace R4 kompletně přestavět. V Belgii se jede po rovině prakticky bez převýšení, převažují pravoúhlé zatáčky. „Vyměnili jsme pružiny, změnili nastavení tlumičů pérování a svornosti diferenciálů. Jedná se o podobné nastavení jako na naše tratě, ze kterého jsme vycházeli při pátečním testu v okolí Valašských Klobouk,“ zmiňuje přípravu na soutěž osmadvacetiletý valašský jezdec. „Charakter Ypres Rally se z celého seriálu ME nejvíc blíží našim soutěžím. To by mohla být naše výhoda. Chtěli bychom opět dosáhnout na stupně vítězů a získat co nejvíce bodů. Víme, že to nebude jednoduché.“

Při předcházejícím startu na Korsické rally obsadila posádka Orsák – Šmeidler bronzovou příčku v rámci ERC Production Cupu. „Na Korsice nás nejvíc překvapilo krásné prostředí a náročnost tratí,“ vzpomíná Jarin. „Jedná se o kultovní rally, která byla dlouhá léta součástí mistrovství světa. Dá se říci, že jsem si po startu na slavné Rallye Monte Carlo splnil další sen. Jsem rád, že jsme náročnou soutěž dokončili na slušném třetím místě v naší kategorii. Na víc jsme v daných podmínkách neměli, protože jsme tam startovali na rozdíl od našich soupeřů poprvé. Na Korsice je důležité najít správný rytmus, protože se střídá jedna zatáčka za druhou. Další naší nevýhodou byly pneumatiky. Aigner startoval na pneumatikách Yokohama, které mají letos výjimku a nemusí splňovat evropská kritéria. Je známo, že nové gumy jsou cca. o 1,5 s/km pomalejší. To byla jediná negativní věc na celé naší účasti. Soutěž jsme si opravdu užili a s výsledkem jsme spokojeni.“

Tradičně silně obsazená belgická Geko Ypres Rally startuje v pátek 28.6. odpoledne. Posádky čeká celkem 18 měřených úseků o celkové délce téměř 300 km. Orsák pojede s nízkým startovním číslem 10. Vedle posádky Jaroslav Orsák – Karel Vajík startují i všichni jejich soupeři o evropský titul v čele s Aignerem a oběma továrními jezdci Renaultu Bonnefisem a Consanim.

Stav ERC Production Cupu před Ypres Rally:

1. Aigner 78 bodů, 2. Orsák 67, 3. Bonnefis 60, 4. M. Tempestini 43, 5. Harrach 38

Veškeré aktuální týmové dění můžete sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se budou pravidelně objevovat i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.

 

http://www.facebook.com/jarekorsakrally

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?