Také na Sardinii nenaplnil Mikko Hirovnen očekávání Citroënu. Finská jednička týmu předčasně odstoupila ze soutěže a Dani Sordo byl čtvrtý. To mimo jiné znamená, že Volkswagen opět navýšil své vedení mezi konstruktéry. Opět se tedy vracejí spekulace o Loebovi.
Zdá se, že DS3 WRC je vítězným náčiním pouze v rukou Sébastiena Loeba. Tuto trpkou zkušenost zažil francouzský tým opět na Sardinii. Mikko Hirovnen sice kontroloval druhou příčku, nicméně pořád to na Ogiera nestačilo. O možném vítězství bez pomoci osudu se nedalo mluvit. Když se k tomu přidal v sobotu ráno výpadek, musel se Fin spokojit s nulou z Itálie.
Také týmový kolega Dani Sordo do týmové "kasičky" moc nepřispěl. Španěl se musel sklonit i před mladíkem Neuvillem od M-Sportu a Latvalou z Volkswagenu. "Momentálně se nám nedaří. Buďto se stane chyba ze strany jezdce nebo týmu. Před startem soutěže zde v Itálii jsme si byli jisti tím, že Mikko bude schopný být blíže Ogierovi. Ale pak za ním zaostával o 40 vteřin," smutní šéf Citroënu, Yves Matton.
I přes již značný odstup v hodnocení značek však Citroën odmítá 'hodit flintu do žita': "Budeme dále tvrdě pracovat, našim cílem je, aby jezdci týmu byli ve Finsku v co nejlepší výchozí pozici. Finsko je specifickou soutěží. Možná právě zde je naše šance. Vloni bojovali Mikko a Sébastien po celou dobu o první pozici.
Doufám, že naše nastavení z loňského roku spolu s letošním zlepšením budou stačit [na boj o vítězství]. Auto je rychlé a nemáme moc problémů. To nám pomůže, ale bojujeme proti soupeři, který moc dobře ví, jak to vše funguje." Už na Sardinii se objevovaly transparenty volající po návratu Seba Loeba. V plánu je start pouze na domácí Francouzské rally.
Zdá se, že se Citroën pokusí 'zlanařit' Loeba k dalším startům
Ale při pohledu na dominanci Volkswagenu spousta lidí doufá, že počet soutěží bývalého mistra světa vzroste, aby tak pomohl Citroënu vybojovat opět titul. "Momentálně jsme spolu ještě nemluvili. Pochopitelně by nám pomohl. Zeptám se ho, jestli by měl zájem jet ještě jednu nebo dvě soutěže navíc. To ale záleží na tom, jestli v budoucnu pojedeme s cestovními vozy nebo ne. Řekl bych, že bychom na tuto otázku mohli dostat odpověď v následujícím týdnu. Poté uvidíme, co můžeme se Sébastienem podniknout."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.