Chyba při psaní rozpisu znamenala konec nadějí pro Evgeny Novikova už v druhé rychlostní zkoušce Rally na Sardinii. Start ve druhé, zbývající etapě, je vzhledem k poškození vozu vyloučen.
Že je Evgeny Novikov rychlý, to už dokázal nesčetněkrát. V kvalifikační zkoušce například mladík zajel druhý čas a rozdělil tak i duo Volkswagenu. Pro páteční etapu jezdec zvolil druhé místo od konce (poslední jel Latvala), což mu zajišťovalo solidní startovní pozici pro první etapu. Po prvním dlouhém testu byl Evgeny Novikov na třetím místě, jenže už chvíli poté skončily jeho naděje na dobrý výsledek.
"Stalo se to hned po startu v první pravé zatáčce. Do zatáčky jsme vjeli moc rychle a ta navíc klouzala. Po chvíli se navíc uzavírala, ale v našem rozpisu jsme ji měli napsanou jako zatáčku na plný plyn. Levou stranou jsme narazili do zídky. Celá levá strana je silně poškozena, zvláště pak zadní část," přiznává chybu jezdec.
Jezdec i spolujezdkyně Minorová vystoupili z vozu nezraněni a mohli odjet do servisu, letos to nebyla jejich první nehoda. Auto je navíc natolik poškozené, že start v sobotu je vyloučený. I kdyby Novikov mohl odstartovat, šance na body by byla vzhledem k počtu odjetých testů mizivá.
Novikov se v Itálii moc nesvezl
"Momentálně nevím, jestli budeme schopni zítra odstartovat. Musíme počkat až na stanovisko delegáta FIA a také na to, jestli by byli mechanici schopni vůz opravit," doufal ještě po nehodě Rus. Po dobrých výsledcích v Portugalsku a Argentině zažívá Novikov další smolnou rally: "Pochopitelně, je to smůla. Ale hlavně že já i Ilka jsme v pořádku."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?