Chyba při psaní rozpisu znamenala konec nadějí pro Evgeny Novikova už v druhé rychlostní zkoušce Rally na Sardinii. Start ve druhé, zbývající etapě, je vzhledem k poškození vozu vyloučen.
Že je Evgeny Novikov rychlý, to už dokázal nesčetněkrát. V kvalifikační zkoušce například mladík zajel druhý čas a rozdělil tak i duo Volkswagenu. Pro páteční etapu jezdec zvolil druhé místo od konce (poslední jel Latvala), což mu zajišťovalo solidní startovní pozici pro první etapu. Po prvním dlouhém testu byl Evgeny Novikov na třetím místě, jenže už chvíli poté skončily jeho naděje na dobrý výsledek.
"Stalo se to hned po startu v první pravé zatáčce. Do zatáčky jsme vjeli moc rychle a ta navíc klouzala. Po chvíli se navíc uzavírala, ale v našem rozpisu jsme ji měli napsanou jako zatáčku na plný plyn. Levou stranou jsme narazili do zídky. Celá levá strana je silně poškozena, zvláště pak zadní část," přiznává chybu jezdec.
Jezdec i spolujezdkyně Minorová vystoupili z vozu nezraněni a mohli odjet do servisu, letos to nebyla jejich první nehoda. Auto je navíc natolik poškozené, že start v sobotu je vyloučený. I kdyby Novikov mohl odstartovat, šance na body by byla vzhledem k počtu odjetých testů mizivá.
Novikov se v Itálii moc nesvezl
"Momentálně nevím, jestli budeme schopni zítra odstartovat. Musíme počkat až na stanovisko delegáta FIA a také na to, jestli by byli mechanici schopni vůz opravit," doufal ještě po nehodě Rus. Po dobrých výsledcích v Portugalsku a Argentině zažívá Novikov další smolnou rally: "Pochopitelně, je to smůla. Ale hlavně že já i Ilka jsme v pořádku."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?