Chyba při psaní rozpisu znamenala konec nadějí pro Evgeny Novikova už v druhé rychlostní zkoušce Rally na Sardinii. Start ve druhé, zbývající etapě, je vzhledem k poškození vozu vyloučen.
Že je Evgeny Novikov rychlý, to už dokázal nesčetněkrát. V kvalifikační zkoušce například mladík zajel druhý čas a rozdělil tak i duo Volkswagenu. Pro páteční etapu jezdec zvolil druhé místo od konce (poslední jel Latvala), což mu zajišťovalo solidní startovní pozici pro první etapu. Po prvním dlouhém testu byl Evgeny Novikov na třetím místě, jenže už chvíli poté skončily jeho naděje na dobrý výsledek.
"Stalo se to hned po startu v první pravé zatáčce. Do zatáčky jsme vjeli moc rychle a ta navíc klouzala. Po chvíli se navíc uzavírala, ale v našem rozpisu jsme ji měli napsanou jako zatáčku na plný plyn. Levou stranou jsme narazili do zídky. Celá levá strana je silně poškozena, zvláště pak zadní část," přiznává chybu jezdec.
Jezdec i spolujezdkyně Minorová vystoupili z vozu nezraněni a mohli odjet do servisu, letos to nebyla jejich první nehoda. Auto je navíc natolik poškozené, že start v sobotu je vyloučený. I kdyby Novikov mohl odstartovat, šance na body by byla vzhledem k počtu odjetých testů mizivá.
Novikov se v Itálii moc nesvezl
"Momentálně nevím, jestli budeme schopni zítra odstartovat. Musíme počkat až na stanovisko delegáta FIA a také na to, jestli by byli mechanici schopni vůz opravit," doufal ještě po nehodě Rus. Po dobrých výsledcích v Portugalsku a Argentině zažívá Novikov další smolnou rally: "Pochopitelně, je to smůla. Ale hlavně že já i Ilka jsme v pořádku."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?