Chyba při psaní rozpisu znamenala konec nadějí pro Evgeny Novikova už v druhé rychlostní zkoušce Rally na Sardinii. Start ve druhé, zbývající etapě, je vzhledem k poškození vozu vyloučen.
Že je Evgeny Novikov rychlý, to už dokázal nesčetněkrát. V kvalifikační zkoušce například mladík zajel druhý čas a rozdělil tak i duo Volkswagenu. Pro páteční etapu jezdec zvolil druhé místo od konce (poslední jel Latvala), což mu zajišťovalo solidní startovní pozici pro první etapu. Po prvním dlouhém testu byl Evgeny Novikov na třetím místě, jenže už chvíli poté skončily jeho naděje na dobrý výsledek.
"Stalo se to hned po startu v první pravé zatáčce. Do zatáčky jsme vjeli moc rychle a ta navíc klouzala. Po chvíli se navíc uzavírala, ale v našem rozpisu jsme ji měli napsanou jako zatáčku na plný plyn. Levou stranou jsme narazili do zídky. Celá levá strana je silně poškozena, zvláště pak zadní část," přiznává chybu jezdec.
Jezdec i spolujezdkyně Minorová vystoupili z vozu nezraněni a mohli odjet do servisu, letos to nebyla jejich první nehoda. Auto je navíc natolik poškozené, že start v sobotu je vyloučený. I kdyby Novikov mohl odstartovat, šance na body by byla vzhledem k počtu odjetých testů mizivá.
Novikov se v Itálii moc nesvezl
"Momentálně nevím, jestli budeme schopni zítra odstartovat. Musíme počkat až na stanovisko delegáta FIA a také na to, jestli by byli mechanici schopni vůz opravit," doufal ještě po nehodě Rus. Po dobrých výsledcích v Portugalsku a Argentině zažívá Novikov další smolnou rally: "Pochopitelně, je to smůla. Ale hlavně že já i Ilka jsme v pořádku."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.