AKTUALIZACE PO RZ16: Další díl letošního kalendáře WRC se jede na italské Sardinii. Soutěž je specifická tím, že se jede pouze dva dny - v pátek a v sobotu. Celkem je v plánu 16 měřených testů
FOTOGALERIE ZE SARDINIE
Průběh druhé etapy:
Odpoledne byly na Sardinii v plánu opět čtyři měřené testy. Všechny je ovládli jezdci týmu Volkswagen a to v pořadí Latvala, Ogier, Ogier, Latvala. Francouz ve službách Volkswagenu si navíc připsal i dodatečné tři body z Power Stage, protože ta nebyla poslední zkouškou, jak je zvykem, ale předposlední. Druhý byl na Power Stage i celkově mladík ve službách M-Sportu, Thierry Neuville. Poslední bod z Power Stage bral Jari-Matti Latvala.
Na RZ13 pokračovala přetahovaná o pozice mezi Evansem a Kosciuszkem, když se Brit dostal před Poláka a takto už to zůstalo až do konce soutěže. Do nejlepší desítky se také dostal Robert Kubica, když se svým Citroënem DS3 RRC přeskočil Khalida Al-Qassimiho na DS3 WRC.
RZ14 se stala poslední pro Andrease Mikkelsena na Volkswagenu, který poškodil zavěšení a ze soutěže odstoupil.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:32:57,9 --- 2. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:16,8 3. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:48,0 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +3:19,2 5. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +8:34,1 6. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +11:51,8 7. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +11:52,7 8. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +13:21,5 9. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC +16:47,6 10. K. Al-Qassimi - S. Martin Citroën DS3 WRC +17:19,9
Dnes dopoledne byly na programu čtyři měřené úseky. V prvním z nich byl nejrychlejší Mikko Hirvonen, který po nehodě na RZ10 musel odstoupit ze slibného druhého místa, pak si dva nejrychlejší časy připsal Sébastien Ogier na Polu R WRC a na poslední zkoušce před poledním servisem byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala také s Polem R WRC.
Hned po první zkoušce dne se na dvanácté místo posunul Mads Ostberg, který po včerejší nehodě dohání ztracený čas. Po RZ10 už byl díky odpadnutí jedničky Citroënu jedenáctý a na dalším úseku se posunul na průběžné deváté místo. Na RZ11 se posunul Jari-Matti Latvala na třetí místo před Daniho Sorda.
Na posledních dvou zkouškách dopoledne také probíhal boj mezi Michalem Kosciuszkem nově jedoucím s Fordem Fiesta RS WRC a Elfynem Evansem jedoucím taktéž na Fiestě.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:32:41,3 --- 2. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:15,9 3. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:51,4 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +2:12,2 5. A. Mikkelsen - M. Markkula Volkswagen Polo R WRC +2:32,1 6. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +6:56,0 7. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +9:24,4 8. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +9:30,7 9. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +12:17,1 10. K. Al-Qassimi - S. Martin Citroën DS3 WRC +13:11,8Průběh první etapy:
Do soutěže na Sardinii nejlépe vstoupil tovární jezdec Volkswagenu, Sébastien Ogier. Francouzský vedoucí muž šampionátu opanoval RZ1 před Mikkem Hirvonenem s Citroënem DS3 WRC. Hned na první zkoušce měli smůlu Jari-Matti Latvala (+2 minuty) a P.-G. Andersson (+2:45 minuty), kteří měli defekt levého předního, respektive pravého zadního kola.
V RZ2 zužitkoval nejlepší výchozí pozici pro první etapu Fin Latvala. Jezdec Volkswagenu porazil kolegu Ogiera a ukázal, že vítězství z Řecka nebylo náhodné. Z průběžného třetího místa vypadl Evgeny Novikov. Jezdec M-Sportu asi 200 metrů po startu měřeného testu najel moc rychle do pravé zatáčky a Fiestu RS WRC robil o zídku na vnějšku zatáčky - v soutěži už pokračovat nebude.
V RZ3 dělilo tovární Volkswageny pouze 0,3s, rychlejší byl Ogier. Do bodované desítky se dostal za Al-Attiyaha zaskakující Evans. Posádky mířily do přechodného servisu.
Tam se asi podařilo dobře nastavit auto Neuvillemu, který se radoval z vítězství v RZ4 a RZ5. Belgičan díky těmto výsledkům přeskočil v průběžném pořadí čtvrtého Sorda. V RZ6 pokračoval Thierry ve své odpolední jízdě a díky třetímu času překonal týmového kolegu Madse Ostberga. V závěru druhé sekce první etapy však opět převzaly otěže tovární Volkswageny.
Poté na posádky čekal normální servis a dvojí průjezd RZ Gallura, druhý průjezd už byl za soumraku. Večer se nejlépe dařilo Latvalovi, Jari-Matti vyhrál RZ7 i RZ8 a nebýt časové ztráty způsobené defektem v první zkoušce dne, mohl by bojovat na čele. Etapu zakončil na 5. místě. K tomu mu "pomohl" Mads Ostberg, který otočil Fiestu RS WRC na střechu.
V čele je po pátku Sébastien Ogier s pohodlným náskokem více jak 45 vteřin. O druhé místo svádějí tesný souboj Thierry Neuville a Mikko Hirvonen. Na vrch má o 3,1 vteřiny zkušenější z dvojice soutěžáků. Čtvrtý Dani Sordo se musí obávat zítřejšího útoku ze strany Latvaly. Sedmý Martin Prokop je nikým neohrožován, nicméně jeho ztráta na jezdce před ním je už větší.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:40:47,3 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +46,6 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +49,7 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +1:19,4 5. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:44,0 6. A. Mikkelsen - M. Markkula Volkswagen Polo R WRC +1:55,4 7. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +4:50,4 8. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +6:25,6 9. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +6:34,5 10. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC +8:35,3Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?