AKTUALIZACE PO RZ16: Další díl letošního kalendáře WRC se jede na italské Sardinii. Soutěž je specifická tím, že se jede pouze dva dny - v pátek a v sobotu. Celkem je v plánu 16 měřených testů
FOTOGALERIE ZE SARDINIE
Průběh druhé etapy:
Odpoledne byly na Sardinii v plánu opět čtyři měřené testy. Všechny je ovládli jezdci týmu Volkswagen a to v pořadí Latvala, Ogier, Ogier, Latvala. Francouz ve službách Volkswagenu si navíc připsal i dodatečné tři body z Power Stage, protože ta nebyla poslední zkouškou, jak je zvykem, ale předposlední. Druhý byl na Power Stage i celkově mladík ve službách M-Sportu, Thierry Neuville. Poslední bod z Power Stage bral Jari-Matti Latvala.
Na RZ13 pokračovala přetahovaná o pozice mezi Evansem a Kosciuszkem, když se Brit dostal před Poláka a takto už to zůstalo až do konce soutěže. Do nejlepší desítky se také dostal Robert Kubica, když se svým Citroënem DS3 RRC přeskočil Khalida Al-Qassimiho na DS3 WRC.
RZ14 se stala poslední pro Andrease Mikkelsena na Volkswagenu, který poškodil zavěšení a ze soutěže odstoupil.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas
Dnes dopoledne byly na programu čtyři měřené úseky. V prvním z nich byl nejrychlejší Mikko Hirvonen, který po nehodě na RZ10 musel odstoupit ze slibného druhého místa, pak si dva nejrychlejší časy připsal Sébastien Ogier na Polu R WRC a na poslední zkoušce před poledním servisem byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala také s Polem R WRC.
Hned po první zkoušce dne se na dvanácté místo posunul Mads Ostberg, který po včerejší nehodě dohání ztracený čas. Po RZ10 už byl díky odpadnutí jedničky Citroënu jedenáctý a na dalším úseku se posunul na průběžné deváté místo. Na RZ11 se posunul Jari-Matti Latvala na třetí místo před Daniho Sorda.
Na posledních dvou zkouškách dopoledne také probíhal boj mezi Michalem Kosciuszkem nově jedoucím s Fordem Fiesta RS WRC a Elfynem Evansem jedoucím taktéž na Fiestě.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Průběh první etapy:
Do soutěže na Sardinii nejlépe vstoupil tovární jezdec Volkswagenu, Sébastien Ogier. Francouzský vedoucí muž šampionátu opanoval RZ1 před Mikkem Hirvonenem s Citroënem DS3 WRC. Hned na první zkoušce měli smůlu Jari-Matti Latvala (+2 minuty) a P.-G. Andersson (+2:45 minuty), kteří měli defekt levého předního, respektive pravého zadního kola.
V RZ2 zužitkoval nejlepší výchozí pozici pro první etapu Fin Latvala. Jezdec Volkswagenu porazil kolegu Ogiera a ukázal, že vítězství z Řecka nebylo náhodné. Z průběžného třetího místa vypadl Evgeny Novikov. Jezdec M-Sportu asi 200 metrů po startu měřeného testu najel moc rychle do pravé zatáčky a Fiestu RS WRC robil o zídku na vnějšku zatáčky - v soutěži už pokračovat nebude.
V RZ3 dělilo tovární Volkswageny pouze 0,3s, rychlejší byl Ogier. Do bodované desítky se dostal za Al-Attiyaha zaskakující Evans. Posádky mířily do přechodného servisu.
Tam se asi podařilo dobře nastavit auto Neuvillemu, který se radoval z vítězství v RZ4 a RZ5. Belgičan díky těmto výsledkům přeskočil v průběžném pořadí čtvrtého Sorda. V RZ6 pokračoval Thierry ve své odpolední jízdě a díky třetímu času překonal týmového kolegu Madse Ostberga. V závěru druhé sekce první etapy však opět převzaly otěže tovární Volkswageny.
Poté na posádky čekal normální servis a dvojí průjezd RZ Gallura, druhý průjezd už byl za soumraku. Večer se nejlépe dařilo Latvalovi, Jari-Matti vyhrál RZ7 i RZ8 a nebýt časové ztráty způsobené defektem v první zkoušce dne, mohl by bojovat na čele. Etapu zakončil na 5. místě. K tomu mu "pomohl" Mads Ostberg, který otočil Fiestu RS WRC na střechu.
V čele je po pátku Sébastien Ogier s pohodlným náskokem více jak 45 vteřin. O druhé místo svádějí tesný souboj Thierry Neuville a Mikko Hirvonen. Na vrch má o 3,1 vteřiny zkušenější z dvojice soutěžáků. Čtvrtý Dani Sordo se musí obávat zítřejšího útoku ze strany Latvaly. Sedmý Martin Prokop je nikým neohrožován, nicméně jeho ztráta na jezdce před ním je už větší.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucíhoŠkoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.