AKTUALIZACE PO RZ16: Další díl letošního kalendáře WRC se jede na italské Sardinii. Soutěž je specifická tím, že se jede pouze dva dny - v pátek a v sobotu. Celkem je v plánu 16 měřených testů
FOTOGALERIE ZE SARDINIE
Průběh druhé etapy:
Odpoledne byly na Sardinii v plánu opět čtyři měřené testy. Všechny je ovládli jezdci týmu Volkswagen a to v pořadí Latvala, Ogier, Ogier, Latvala. Francouz ve službách Volkswagenu si navíc připsal i dodatečné tři body z Power Stage, protože ta nebyla poslední zkouškou, jak je zvykem, ale předposlední. Druhý byl na Power Stage i celkově mladík ve službách M-Sportu, Thierry Neuville. Poslední bod z Power Stage bral Jari-Matti Latvala.
Na RZ13 pokračovala přetahovaná o pozice mezi Evansem a Kosciuszkem, když se Brit dostal před Poláka a takto už to zůstalo až do konce soutěže. Do nejlepší desítky se také dostal Robert Kubica, když se svým Citroënem DS3 RRC přeskočil Khalida Al-Qassimiho na DS3 WRC.
RZ14 se stala poslední pro Andrease Mikkelsena na Volkswagenu, který poškodil zavěšení a ze soutěže odstoupil.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:32:57,9 --- 2. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:16,8 3. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:48,0 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +3:19,2 5. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +8:34,1 6. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +11:51,8 7. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +11:52,7 8. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +13:21,5 9. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC +16:47,6 10. K. Al-Qassimi - S. Martin Citroën DS3 WRC +17:19,9
Dnes dopoledne byly na programu čtyři měřené úseky. V prvním z nich byl nejrychlejší Mikko Hirvonen, který po nehodě na RZ10 musel odstoupit ze slibného druhého místa, pak si dva nejrychlejší časy připsal Sébastien Ogier na Polu R WRC a na poslední zkoušce před poledním servisem byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala také s Polem R WRC.
Hned po první zkoušce dne se na dvanácté místo posunul Mads Ostberg, který po včerejší nehodě dohání ztracený čas. Po RZ10 už byl díky odpadnutí jedničky Citroënu jedenáctý a na dalším úseku se posunul na průběžné deváté místo. Na RZ11 se posunul Jari-Matti Latvala na třetí místo před Daniho Sorda.
Na posledních dvou zkouškách dopoledne také probíhal boj mezi Michalem Kosciuszkem nově jedoucím s Fordem Fiesta RS WRC a Elfynem Evansem jedoucím taktéž na Fiestě.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:32:41,3 --- 2. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:15,9 3. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:51,4 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +2:12,2 5. A. Mikkelsen - M. Markkula Volkswagen Polo R WRC +2:32,1 6. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +6:56,0 7. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +9:24,4 8. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +9:30,7 9. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +12:17,1 10. K. Al-Qassimi - S. Martin Citroën DS3 WRC +13:11,8Průběh první etapy:
Do soutěže na Sardinii nejlépe vstoupil tovární jezdec Volkswagenu, Sébastien Ogier. Francouzský vedoucí muž šampionátu opanoval RZ1 před Mikkem Hirvonenem s Citroënem DS3 WRC. Hned na první zkoušce měli smůlu Jari-Matti Latvala (+2 minuty) a P.-G. Andersson (+2:45 minuty), kteří měli defekt levého předního, respektive pravého zadního kola.
V RZ2 zužitkoval nejlepší výchozí pozici pro první etapu Fin Latvala. Jezdec Volkswagenu porazil kolegu Ogiera a ukázal, že vítězství z Řecka nebylo náhodné. Z průběžného třetího místa vypadl Evgeny Novikov. Jezdec M-Sportu asi 200 metrů po startu měřeného testu najel moc rychle do pravé zatáčky a Fiestu RS WRC robil o zídku na vnějšku zatáčky - v soutěži už pokračovat nebude.
V RZ3 dělilo tovární Volkswageny pouze 0,3s, rychlejší byl Ogier. Do bodované desítky se dostal za Al-Attiyaha zaskakující Evans. Posádky mířily do přechodného servisu.
Tam se asi podařilo dobře nastavit auto Neuvillemu, který se radoval z vítězství v RZ4 a RZ5. Belgičan díky těmto výsledkům přeskočil v průběžném pořadí čtvrtého Sorda. V RZ6 pokračoval Thierry ve své odpolední jízdě a díky třetímu času překonal týmového kolegu Madse Ostberga. V závěru druhé sekce první etapy však opět převzaly otěže tovární Volkswageny.
Poté na posádky čekal normální servis a dvojí průjezd RZ Gallura, druhý průjezd už byl za soumraku. Večer se nejlépe dařilo Latvalovi, Jari-Matti vyhrál RZ7 i RZ8 a nebýt časové ztráty způsobené defektem v první zkoušce dne, mohl by bojovat na čele. Etapu zakončil na 5. místě. K tomu mu "pomohl" Mads Ostberg, který otočil Fiestu RS WRC na střechu.
V čele je po pátku Sébastien Ogier s pohodlným náskokem více jak 45 vteřin. O druhé místo svádějí tesný souboj Thierry Neuville a Mikko Hirvonen. Na vrch má o 3,1 vteřiny zkušenější z dvojice soutěžáků. Čtvrtý Dani Sordo se musí obávat zítřejšího útoku ze strany Latvaly. Sedmý Martin Prokop je nikým neohrožován, nicméně jeho ztráta na jezdce před ním je už větší.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:40:47,3 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +46,6 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +49,7 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +1:19,4 5. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:44,0 6. A. Mikkelsen - M. Markkula Volkswagen Polo R WRC +1:55,4 7. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +4:50,4 8. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +6:25,6 9. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +6:34,5 10. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC +8:35,3Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.