AKTUALIZACE PO RZ16: Další díl letošního kalendáře WRC se jede na italské Sardinii. Soutěž je specifická tím, že se jede pouze dva dny - v pátek a v sobotu. Celkem je v plánu 16 měřených testů
FOTOGALERIE ZE SARDINIE
Průběh druhé etapy:
Odpoledne byly na Sardinii v plánu opět čtyři měřené testy. Všechny je ovládli jezdci týmu Volkswagen a to v pořadí Latvala, Ogier, Ogier, Latvala. Francouz ve službách Volkswagenu si navíc připsal i dodatečné tři body z Power Stage, protože ta nebyla poslední zkouškou, jak je zvykem, ale předposlední. Druhý byl na Power Stage i celkově mladík ve službách M-Sportu, Thierry Neuville. Poslední bod z Power Stage bral Jari-Matti Latvala.
Na RZ13 pokračovala přetahovaná o pozice mezi Evansem a Kosciuszkem, když se Brit dostal před Poláka a takto už to zůstalo až do konce soutěže. Do nejlepší desítky se také dostal Robert Kubica, když se svým Citroënem DS3 RRC přeskočil Khalida Al-Qassimiho na DS3 WRC.
RZ14 se stala poslední pro Andrease Mikkelsena na Volkswagenu, který poškodil zavěšení a ze soutěže odstoupil.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:32:57,9 --- 2. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:16,8 3. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:48,0 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +3:19,2 5. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +8:34,1 6. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +11:51,8 7. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +11:52,7 8. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +13:21,5 9. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC +16:47,6 10. K. Al-Qassimi - S. Martin Citroën DS3 WRC +17:19,9
Dnes dopoledne byly na programu čtyři měřené úseky. V prvním z nich byl nejrychlejší Mikko Hirvonen, který po nehodě na RZ10 musel odstoupit ze slibného druhého místa, pak si dva nejrychlejší časy připsal Sébastien Ogier na Polu R WRC a na poslední zkoušce před poledním servisem byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala také s Polem R WRC.
Hned po první zkoušce dne se na dvanácté místo posunul Mads Ostberg, který po včerejší nehodě dohání ztracený čas. Po RZ10 už byl díky odpadnutí jedničky Citroënu jedenáctý a na dalším úseku se posunul na průběžné deváté místo. Na RZ11 se posunul Jari-Matti Latvala na třetí místo před Daniho Sorda.
Na posledních dvou zkouškách dopoledne také probíhal boj mezi Michalem Kosciuszkem nově jedoucím s Fordem Fiesta RS WRC a Elfynem Evansem jedoucím taktéž na Fiestě.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:32:41,3 --- 2. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:15,9 3. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:51,4 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +2:12,2 5. A. Mikkelsen - M. Markkula Volkswagen Polo R WRC +2:32,1 6. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +6:56,0 7. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +9:24,4 8. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +9:30,7 9. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +12:17,1 10. K. Al-Qassimi - S. Martin Citroën DS3 WRC +13:11,8Průběh první etapy:
Do soutěže na Sardinii nejlépe vstoupil tovární jezdec Volkswagenu, Sébastien Ogier. Francouzský vedoucí muž šampionátu opanoval RZ1 před Mikkem Hirvonenem s Citroënem DS3 WRC. Hned na první zkoušce měli smůlu Jari-Matti Latvala (+2 minuty) a P.-G. Andersson (+2:45 minuty), kteří měli defekt levého předního, respektive pravého zadního kola.
V RZ2 zužitkoval nejlepší výchozí pozici pro první etapu Fin Latvala. Jezdec Volkswagenu porazil kolegu Ogiera a ukázal, že vítězství z Řecka nebylo náhodné. Z průběžného třetího místa vypadl Evgeny Novikov. Jezdec M-Sportu asi 200 metrů po startu měřeného testu najel moc rychle do pravé zatáčky a Fiestu RS WRC robil o zídku na vnějšku zatáčky - v soutěži už pokračovat nebude.
V RZ3 dělilo tovární Volkswageny pouze 0,3s, rychlejší byl Ogier. Do bodované desítky se dostal za Al-Attiyaha zaskakující Evans. Posádky mířily do přechodného servisu.
Tam se asi podařilo dobře nastavit auto Neuvillemu, který se radoval z vítězství v RZ4 a RZ5. Belgičan díky těmto výsledkům přeskočil v průběžném pořadí čtvrtého Sorda. V RZ6 pokračoval Thierry ve své odpolední jízdě a díky třetímu času překonal týmového kolegu Madse Ostberga. V závěru druhé sekce první etapy však opět převzaly otěže tovární Volkswageny.
Poté na posádky čekal normální servis a dvojí průjezd RZ Gallura, druhý průjezd už byl za soumraku. Večer se nejlépe dařilo Latvalovi, Jari-Matti vyhrál RZ7 i RZ8 a nebýt časové ztráty způsobené defektem v první zkoušce dne, mohl by bojovat na čele. Etapu zakončil na 5. místě. K tomu mu "pomohl" Mads Ostberg, který otočil Fiestu RS WRC na střechu.
V čele je po pátku Sébastien Ogier s pohodlným náskokem více jak 45 vteřin. O druhé místo svádějí tesný souboj Thierry Neuville a Mikko Hirvonen. Na vrch má o 3,1 vteřiny zkušenější z dvojice soutěžáků. Čtvrtý Dani Sordo se musí obávat zítřejšího útoku ze strany Latvaly. Sedmý Martin Prokop je nikým neohrožován, nicméně jeho ztráta na jezdce před ním je už větší.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:40:47,3 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +46,6 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +49,7 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +1:19,4 5. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:44,0 6. A. Mikkelsen - M. Markkula Volkswagen Polo R WRC +1:55,4 7. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +4:50,4 8. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +6:25,6 9. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +6:34,5 10. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC +8:35,3Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.