AKTUALIZACE PO RZ16: Další díl letošního kalendáře WRC se jede na italské Sardinii. Soutěž je specifická tím, že se jede pouze dva dny - v pátek a v sobotu. Celkem je v plánu 16 měřených testů
FOTOGALERIE ZE SARDINIE
Průběh druhé etapy:
Odpoledne byly na Sardinii v plánu opět čtyři měřené testy. Všechny je ovládli jezdci týmu Volkswagen a to v pořadí Latvala, Ogier, Ogier, Latvala. Francouz ve službách Volkswagenu si navíc připsal i dodatečné tři body z Power Stage, protože ta nebyla poslední zkouškou, jak je zvykem, ale předposlední. Druhý byl na Power Stage i celkově mladík ve službách M-Sportu, Thierry Neuville. Poslední bod z Power Stage bral Jari-Matti Latvala.
Na RZ13 pokračovala přetahovaná o pozice mezi Evansem a Kosciuszkem, když se Brit dostal před Poláka a takto už to zůstalo až do konce soutěže. Do nejlepší desítky se také dostal Robert Kubica, když se svým Citroënem DS3 RRC přeskočil Khalida Al-Qassimiho na DS3 WRC.
RZ14 se stala poslední pro Andrease Mikkelsena na Volkswagenu, který poškodil zavěšení a ze soutěže odstoupil.
Výsledky po 16. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 3:32:57,9 --- 2. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:16,8 3. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:48,0 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +3:19,2 5. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +8:34,1 6. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +11:51,8 7. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +11:52,7 8. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +13:21,5 9. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC +16:47,6 10. K. Al-Qassimi - S. Martin Citroën DS3 WRC +17:19,9
Dnes dopoledne byly na programu čtyři měřené úseky. V prvním z nich byl nejrychlejší Mikko Hirvonen, který po nehodě na RZ10 musel odstoupit ze slibného druhého místa, pak si dva nejrychlejší časy připsal Sébastien Ogier na Polu R WRC a na poslední zkoušce před poledním servisem byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala také s Polem R WRC.
Hned po první zkoušce dne se na dvanácté místo posunul Mads Ostberg, který po včerejší nehodě dohání ztracený čas. Po RZ10 už byl díky odpadnutí jedničky Citroënu jedenáctý a na dalším úseku se posunul na průběžné deváté místo. Na RZ11 se posunul Jari-Matti Latvala na třetí místo před Daniho Sorda.
Na posledních dvou zkouškách dopoledne také probíhal boj mezi Michalem Kosciuszkem nově jedoucím s Fordem Fiesta RS WRC a Elfynem Evansem jedoucím taktéž na Fiestě.
Výsledky po 12. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 2:32:41,3 --- 2. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +1:15,9 3. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:51,4 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +2:12,2 5. A. Mikkelsen - M. Markkula Volkswagen Polo R WRC +2:32,1 6. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +6:56,0 7. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +9:24,4 8. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +9:30,7 9. M. Ostberg - J. Andersson Ford Fiesta RS WRC +12:17,1 10. K. Al-Qassimi - S. Martin Citroën DS3 WRC +13:11,8Průběh první etapy:
Do soutěže na Sardinii nejlépe vstoupil tovární jezdec Volkswagenu, Sébastien Ogier. Francouzský vedoucí muž šampionátu opanoval RZ1 před Mikkem Hirvonenem s Citroënem DS3 WRC. Hned na první zkoušce měli smůlu Jari-Matti Latvala (+2 minuty) a P.-G. Andersson (+2:45 minuty), kteří měli defekt levého předního, respektive pravého zadního kola.
V RZ2 zužitkoval nejlepší výchozí pozici pro první etapu Fin Latvala. Jezdec Volkswagenu porazil kolegu Ogiera a ukázal, že vítězství z Řecka nebylo náhodné. Z průběžného třetího místa vypadl Evgeny Novikov. Jezdec M-Sportu asi 200 metrů po startu měřeného testu najel moc rychle do pravé zatáčky a Fiestu RS WRC robil o zídku na vnějšku zatáčky - v soutěži už pokračovat nebude.
V RZ3 dělilo tovární Volkswageny pouze 0,3s, rychlejší byl Ogier. Do bodované desítky se dostal za Al-Attiyaha zaskakující Evans. Posádky mířily do přechodného servisu.
Tam se asi podařilo dobře nastavit auto Neuvillemu, který se radoval z vítězství v RZ4 a RZ5. Belgičan díky těmto výsledkům přeskočil v průběžném pořadí čtvrtého Sorda. V RZ6 pokračoval Thierry ve své odpolední jízdě a díky třetímu času překonal týmového kolegu Madse Ostberga. V závěru druhé sekce první etapy však opět převzaly otěže tovární Volkswageny.
Poté na posádky čekal normální servis a dvojí průjezd RZ Gallura, druhý průjezd už byl za soumraku. Večer se nejlépe dařilo Latvalovi, Jari-Matti vyhrál RZ7 i RZ8 a nebýt časové ztráty způsobené defektem v první zkoušce dne, mohl by bojovat na čele. Etapu zakončil na 5. místě. K tomu mu "pomohl" Mads Ostberg, který otočil Fiestu RS WRC na střechu.
V čele je po pátku Sébastien Ogier s pohodlným náskokem více jak 45 vteřin. O druhé místo svádějí tesný souboj Thierry Neuville a Mikko Hirvonen. Na vrch má o 3,1 vteřiny zkušenější z dvojice soutěžáků. Čtvrtý Dani Sordo se musí obávat zítřejšího útoku ze strany Latvaly. Sedmý Martin Prokop je nikým neohrožován, nicméně jeho ztráta na jezdce před ním je už větší.
Výsledky po 8. RZ:
Pořadí
Posádkavůz Celkový čas Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. Ingrassia Volkswagen Polo R WRC 1:40:47,3 --- 2. M. Hirvonen - J. Lehtinen Citroën DS3 WRC +46,6 3. T. Neuville - N. Gilsoul Ford Fiesta RS WRC +49,7 4. D. Sordo - C. del Barrio Citroën DS3 WRC +1:19,4 5. J. - M. Latvala - M. Anttila Volkswagen Polo R WRC +1:44,0 6. A. Mikkelsen - M. Markkula Volkswagen Polo R WRC +1:55,4 7. M. Prokop - M. Ernst Ford Fiesta RS WRC +4:50,4 8. M. Kosciuszko - M. Szepaniak Ford Fiesta RS WRC +6:25,6 9. E. Evans - G. Bernacchini Ford Fiesta RS WRC +6:34,5 10. R. Kubica - M. Baran Citroën DS3 RRC +8:35,3Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?