VW dělá vstřícný krok vůči Citroënu a M-Sportu

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 19. června 2013 20:27
Sdílej:

Německý Volkswagen přišel s návrhem, podle kterého by aktuální specifikace vozů WRC byla platná i příští rok. To by mohlo zajistit budoucnost M-Sportu a Citroënu.

Výrobci totiž mohli příští rok v podstatě nasadit nové vozy. Po třech letech od uvedení totiž vyprší těm stávajícím homologace. Týmové kasičky u M-Sportu i Citroënu jsou však poměrně prázdné a vývoj zcela nového auta by nepřipadal v úvahu. Bez nových zbraní by ale proti rozjetému VW neměli lidé od M-Sportu a Citroënu šanci. 

Pro wolfsburgské je napjatá situace u konkurence vše jen ne dobrou zprávou. Ačkoliv mají potřebný budget, aby si svoji pozici udržovali, tak bez vážných protivníků program ve WRC postrádá smysl. Z tohoto důvodu přišel od VW návrh, podle kterého by se i v roce 2014 jelo s vozy aktuální specifikace a na nové by se zapomnělo. Plánovaný vývoj by se tak zastavil i Polu R WRC. Tento návrh přišel dokonce i přes nedávný protest Citroënu proti VW (psali jsme zde a zde).

"Určitě jsme tímto krokem obětovali trochu v zájmu dobra sportu," řekl šéf VW, Jost Capito. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, mu ihned za vstřícný krok poděkoval. "Jsme za to hodně, hodně vděční a jak si asi dokážete představit, je to pro mě a Yvese Mattona [šéfa Citroënu] pozitivní krok. I v příštím roce můžeme zůstat konkurenceschopní, aniž bychom museli nacpat miliony do vývoje." 

Bude Hyundai i20 WRC jediným "novým" autem v příštím roce?

Je totiž třeba mít na paměti, že Citroën vážně koketuje s přestupem na okruhy a také M-Sport se v poslední době zaměřil na několik projektů mimo rallysport. Zatímco Citroën, M-Sport i Volkswagen příští rok nastoupí z vozy roku 2013, tak Hyundai samozřejmě musí přijít s autem roku 2014, které bude dle platných regulí moci být v následujích třech letech pouze lehce modifikováno díky žolíkům. 

Pro šéfa Hyundaie, Michela Nandana, to však není žádný problém. "Toto rozhodnutí se týká tří výrobců, kteří se momentálně prezentují v MS. My naše auto homologujeme pro příští rok." Je také nakonec dost dobře možné, že i20 WRC bude posledním homologovaným WRCčkem vůbec, když by dle některých spekulací měly v budoucnu tvořit špičku rally vozy R5.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.