Německý Volkswagen přišel s návrhem, podle kterého by aktuální specifikace vozů WRC byla platná i příští rok. To by mohlo zajistit budoucnost M-Sportu a Citroënu.
Výrobci totiž mohli příští rok v podstatě nasadit nové vozy. Po třech letech od uvedení totiž vyprší těm stávajícím homologace. Týmové kasičky u M-Sportu i Citroënu jsou však poměrně prázdné a vývoj zcela nového auta by nepřipadal v úvahu. Bez nových zbraní by ale proti rozjetému VW neměli lidé od M-Sportu a Citroënu šanci.
Pro wolfsburgské je napjatá situace u konkurence vše jen ne dobrou zprávou. Ačkoliv mají potřebný budget, aby si svoji pozici udržovali, tak bez vážných protivníků program ve WRC postrádá smysl. Z tohoto důvodu přišel od VW návrh, podle kterého by se i v roce 2014 jelo s vozy aktuální specifikace a na nové by se zapomnělo. Plánovaný vývoj by se tak zastavil i Polu R WRC. Tento návrh přišel dokonce i přes nedávný protest Citroënu proti VW (psali jsme zde a zde).
"Určitě jsme tímto krokem obětovali trochu v zájmu dobra sportu," řekl šéf VW, Jost Capito. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, mu ihned za vstřícný krok poděkoval. "Jsme za to hodně, hodně vděční a jak si asi dokážete představit, je to pro mě a Yvese Mattona [šéfa Citroënu] pozitivní krok. I v příštím roce můžeme zůstat konkurenceschopní, aniž bychom museli nacpat miliony do vývoje."
Bude Hyundai i20 WRC jediným "novým" autem v příštím roce?
Je totiž třeba mít na paměti, že Citroën vážně koketuje s přestupem na okruhy a také M-Sport se v poslední době zaměřil na několik projektů mimo rallysport. Zatímco Citroën, M-Sport i Volkswagen příští rok nastoupí z vozy roku 2013, tak Hyundai samozřejmě musí přijít s autem roku 2014, které bude dle platných regulí moci být v následujích třech letech pouze lehce modifikováno díky žolíkům.
Pro šéfa Hyundaie, Michela Nandana, to však není žádný problém. "Toto rozhodnutí se týká tří výrobců, kteří se momentálně prezentují v MS. My naše auto homologujeme pro příští rok." Je také nakonec dost dobře možné, že i20 WRC bude posledním homologovaným WRCčkem vůbec, když by dle některých spekulací měly v budoucnu tvořit špičku rally vozy R5.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.