Německý Volkswagen přišel s návrhem, podle kterého by aktuální specifikace vozů WRC byla platná i příští rok. To by mohlo zajistit budoucnost M-Sportu a Citroënu.
Výrobci totiž mohli příští rok v podstatě nasadit nové vozy. Po třech letech od uvedení totiž vyprší těm stávajícím homologace. Týmové kasičky u M-Sportu i Citroënu jsou však poměrně prázdné a vývoj zcela nového auta by nepřipadal v úvahu. Bez nových zbraní by ale proti rozjetému VW neměli lidé od M-Sportu a Citroënu šanci.
Pro wolfsburgské je napjatá situace u konkurence vše jen ne dobrou zprávou. Ačkoliv mají potřebný budget, aby si svoji pozici udržovali, tak bez vážných protivníků program ve WRC postrádá smysl. Z tohoto důvodu přišel od VW návrh, podle kterého by se i v roce 2014 jelo s vozy aktuální specifikace a na nové by se zapomnělo. Plánovaný vývoj by se tak zastavil i Polu R WRC. Tento návrh přišel dokonce i přes nedávný protest Citroënu proti VW (psali jsme zde a zde).
"Určitě jsme tímto krokem obětovali trochu v zájmu dobra sportu," řekl šéf VW, Jost Capito. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, mu ihned za vstřícný krok poděkoval. "Jsme za to hodně, hodně vděční a jak si asi dokážete představit, je to pro mě a Yvese Mattona [šéfa Citroënu] pozitivní krok. I v příštím roce můžeme zůstat konkurenceschopní, aniž bychom museli nacpat miliony do vývoje."
Bude Hyundai i20 WRC jediným "novým" autem v příštím roce?
Je totiž třeba mít na paměti, že Citroën vážně koketuje s přestupem na okruhy a také M-Sport se v poslední době zaměřil na několik projektů mimo rallysport. Zatímco Citroën, M-Sport i Volkswagen příští rok nastoupí z vozy roku 2013, tak Hyundai samozřejmě musí přijít s autem roku 2014, které bude dle platných regulí moci být v následujích třech letech pouze lehce modifikováno díky žolíkům.
Pro šéfa Hyundaie, Michela Nandana, to však není žádný problém. "Toto rozhodnutí se týká tří výrobců, kteří se momentálně prezentují v MS. My naše auto homologujeme pro příští rok." Je také nakonec dost dobře možné, že i20 WRC bude posledním homologovaným WRCčkem vůbec, když by dle některých spekulací měly v budoucnu tvořit špičku rally vozy R5.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?