VW dělá vstřícný krok vůči Citroënu a M-Sportu

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 19. června 2013 20:27
Sdílej:

Německý Volkswagen přišel s návrhem, podle kterého by aktuální specifikace vozů WRC byla platná i příští rok. To by mohlo zajistit budoucnost M-Sportu a Citroënu.

Výrobci totiž mohli příští rok v podstatě nasadit nové vozy. Po třech letech od uvedení totiž vyprší těm stávajícím homologace. Týmové kasičky u M-Sportu i Citroënu jsou však poměrně prázdné a vývoj zcela nového auta by nepřipadal v úvahu. Bez nových zbraní by ale proti rozjetému VW neměli lidé od M-Sportu a Citroënu šanci. 

Pro wolfsburgské je napjatá situace u konkurence vše jen ne dobrou zprávou. Ačkoliv mají potřebný budget, aby si svoji pozici udržovali, tak bez vážných protivníků program ve WRC postrádá smysl. Z tohoto důvodu přišel od VW návrh, podle kterého by se i v roce 2014 jelo s vozy aktuální specifikace a na nové by se zapomnělo. Plánovaný vývoj by se tak zastavil i Polu R WRC. Tento návrh přišel dokonce i přes nedávný protest Citroënu proti VW (psali jsme zde a zde).

"Určitě jsme tímto krokem obětovali trochu v zájmu dobra sportu," řekl šéf VW, Jost Capito. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, mu ihned za vstřícný krok poděkoval. "Jsme za to hodně, hodně vděční a jak si asi dokážete představit, je to pro mě a Yvese Mattona [šéfa Citroënu] pozitivní krok. I v příštím roce můžeme zůstat konkurenceschopní, aniž bychom museli nacpat miliony do vývoje." 

Bude Hyundai i20 WRC jediným "novým" autem v příštím roce?

Je totiž třeba mít na paměti, že Citroën vážně koketuje s přestupem na okruhy a také M-Sport se v poslední době zaměřil na několik projektů mimo rallysport. Zatímco Citroën, M-Sport i Volkswagen příští rok nastoupí z vozy roku 2013, tak Hyundai samozřejmě musí přijít s autem roku 2014, které bude dle platných regulí moci být v následujích třech letech pouze lehce modifikováno díky žolíkům. 

Pro šéfa Hyundaie, Michela Nandana, to však není žádný problém. "Toto rozhodnutí se týká tří výrobců, kteří se momentálně prezentují v MS. My naše auto homologujeme pro příští rok." Je také nakonec dost dobře možné, že i20 WRC bude posledním homologovaným WRCčkem vůbec, když by dle některých spekulací měly v budoucnu tvořit špičku rally vozy R5.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.