Německý Volkswagen přišel s návrhem, podle kterého by aktuální specifikace vozů WRC byla platná i příští rok. To by mohlo zajistit budoucnost M-Sportu a Citroënu.
Výrobci totiž mohli příští rok v podstatě nasadit nové vozy. Po třech letech od uvedení totiž vyprší těm stávajícím homologace. Týmové kasičky u M-Sportu i Citroënu jsou však poměrně prázdné a vývoj zcela nového auta by nepřipadal v úvahu. Bez nových zbraní by ale proti rozjetému VW neměli lidé od M-Sportu a Citroënu šanci.
Pro wolfsburgské je napjatá situace u konkurence vše jen ne dobrou zprávou. Ačkoliv mají potřebný budget, aby si svoji pozici udržovali, tak bez vážných protivníků program ve WRC postrádá smysl. Z tohoto důvodu přišel od VW návrh, podle kterého by se i v roce 2014 jelo s vozy aktuální specifikace a na nové by se zapomnělo. Plánovaný vývoj by se tak zastavil i Polu R WRC. Tento návrh přišel dokonce i přes nedávný protest Citroënu proti VW (psali jsme zde a zde).
"Určitě jsme tímto krokem obětovali trochu v zájmu dobra sportu," řekl šéf VW, Jost Capito. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, mu ihned za vstřícný krok poděkoval. "Jsme za to hodně, hodně vděční a jak si asi dokážete představit, je to pro mě a Yvese Mattona [šéfa Citroënu] pozitivní krok. I v příštím roce můžeme zůstat konkurenceschopní, aniž bychom museli nacpat miliony do vývoje."
Bude Hyundai i20 WRC jediným "novým" autem v příštím roce?
Je totiž třeba mít na paměti, že Citroën vážně koketuje s přestupem na okruhy a také M-Sport se v poslední době zaměřil na několik projektů mimo rallysport. Zatímco Citroën, M-Sport i Volkswagen příští rok nastoupí z vozy roku 2013, tak Hyundai samozřejmě musí přijít s autem roku 2014, které bude dle platných regulí moci být v následujích třech letech pouze lehce modifikováno díky žolíkům.
Pro šéfa Hyundaie, Michela Nandana, to však není žádný problém. "Toto rozhodnutí se týká tří výrobců, kteří se momentálně prezentují v MS. My naše auto homologujeme pro příští rok." Je také nakonec dost dobře možné, že i20 WRC bude posledním homologovaným WRCčkem vůbec, když by dle některých spekulací měly v budoucnu tvořit špičku rally vozy R5.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.