Na startu sedmé soutěže mistrovství světa se ukáže maximálně 12 vozů WRC. Svojí účast odřekl Daniel Oliveira a tovární jezdec QWRT Nasser Al-Attiyah.
Příští týden odstartuje na Sardínii v pořadí již sedmé soutěž mistrovství světa, na kterou bylo přihlášeno celkem 14 vozů nejvyšší kategorie WRC. Maximálně však do soutěže odstartuje těchto speciálů pouze 12. Svou účast odřekl Daniel Oliveira, který se objevil v letošním roce v mistrovství světa ještě v Argentině, kde vybojoval celkové dvanácté místo. Dalším kdo se nepojede je tovární jezdec Nasser Al-Attiyah. Tohoto pilota nahradí na Sardínii Elfyn Evans, který měl jet až ve Finsku s Fiestou R5. Od Malcolma Wilsona dostal příležitost jet už na Sardínii. FIA ovšem nepovolila jeho účast ve voze WRC a tak Evans bude bodovat do WRC2 s vozem Ford Fiesta RRC.
"Jsem v šoku. Je to fantastická příležitost," nebrání se prvním dojmům Elfyn Evans. Evanse bude navigovat stálý spolujezdec Nassera Giovanni Bernacchini. "Bude to můj první start na Sardínii a ještě s novým spolujezdcem a s relativně novým autem, ale soustředím se na to, abych odvedl skvělou práci pro tým. Mám trochu obavy, ale Giovanni má bohaté zkušenosti a je to dobrý spolujezdec. Teď opráším svojí italštinu a jsem si jistý, že po troše času bude naše spolupráce dobrá."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.