Na startu sedmé soutěže mistrovství světa se ukáže maximálně 12 vozů WRC. Svojí účast odřekl Daniel Oliveira a tovární jezdec QWRT Nasser Al-Attiyah.
Příští týden odstartuje na Sardínii v pořadí již sedmé soutěž mistrovství světa, na kterou bylo přihlášeno celkem 14 vozů nejvyšší kategorie WRC. Maximálně však do soutěže odstartuje těchto speciálů pouze 12. Svou účast odřekl Daniel Oliveira, který se objevil v letošním roce v mistrovství světa ještě v Argentině, kde vybojoval celkové dvanácté místo. Dalším kdo se nepojede je tovární jezdec Nasser Al-Attiyah. Tohoto pilota nahradí na Sardínii Elfyn Evans, který měl jet až ve Finsku s Fiestou R5. Od Malcolma Wilsona dostal příležitost jet už na Sardínii. FIA ovšem nepovolila jeho účast ve voze WRC a tak Evans bude bodovat do WRC2 s vozem Ford Fiesta RRC.
"Jsem v šoku. Je to fantastická příležitost," nebrání se prvním dojmům Elfyn Evans. Evanse bude navigovat stálý spolujezdec Nassera Giovanni Bernacchini. "Bude to můj první start na Sardínii a ještě s novým spolujezdcem a s relativně novým autem, ale soustředím se na to, abych odvedl skvělou práci pro tým. Mám trochu obavy, ale Giovanni má bohaté zkušenosti a je to dobrý spolujezdec. Teď opráším svojí italštinu a jsem si jistý, že po troše času bude naše spolupráce dobrá."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?