Na startu sedmé soutěže mistrovství světa se ukáže maximálně 12 vozů WRC. Svojí účast odřekl Daniel Oliveira a tovární jezdec QWRT Nasser Al-Attiyah.
Příští týden odstartuje na Sardínii v pořadí již sedmé soutěž mistrovství světa, na kterou bylo přihlášeno celkem 14 vozů nejvyšší kategorie WRC. Maximálně však do soutěže odstartuje těchto speciálů pouze 12. Svou účast odřekl Daniel Oliveira, který se objevil v letošním roce v mistrovství světa ještě v Argentině, kde vybojoval celkové dvanácté místo. Dalším kdo se nepojede je tovární jezdec Nasser Al-Attiyah. Tohoto pilota nahradí na Sardínii Elfyn Evans, který měl jet až ve Finsku s Fiestou R5. Od Malcolma Wilsona dostal příležitost jet už na Sardínii. FIA ovšem nepovolila jeho účast ve voze WRC a tak Evans bude bodovat do WRC2 s vozem Ford Fiesta RRC.
"Jsem v šoku. Je to fantastická příležitost," nebrání se prvním dojmům Elfyn Evans. Evanse bude navigovat stálý spolujezdec Nassera Giovanni Bernacchini. "Bude to můj první start na Sardínii a ještě s novým spolujezdcem a s relativně novým autem, ale soustředím se na to, abych odvedl skvělou práci pro tým. Mám trochu obavy, ale Giovanni má bohaté zkušenosti a je to dobrý spolujezdec. Teď opráším svojí italštinu a jsem si jistý, že po troše času bude naše spolupráce dobrá."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.