Máriovi Csentemu nie sú Topoľčany súdené

Csente, Mário
Csente, Mário, foto: www.autosportfoto.sk
Miroslav Majláth 5. června 2013 16:10
Sdílej:

Mário Csente s Petrom Tešínskym na tohtoročnej XIV. Rally Tríbeč začali nadmieru dobre, keď im už po prvom teste patrilo druhé miesto v triede 3. Potom však prišlo drobné zaváhanie jazdca a následné dobiehanie straty. V druhom súťažnom dni však všetko ukončila porucha prevodovky.

Mário už pred Topoľčianskou súťažou hovoril, že síce má túto súťaž osobne rád a to aj napriek faktu, že sa mu ešte na tomto podujatí nikdy nedarilo. V tomto roku túto smolu chcel prekonať, čo sa spočiatku zdalo že sa podarí, keď už po prvom teste zaujal druhú pozíciu v triede 3. Po druhom meranom úseku jeho strata na vedúcu priečku predstavovala iba dve desatiny sekundy. Do servisnej zóny po prvej sekcii a troch odjazdených testoch dorazil Mário s Petrom a Subaru Impreza tímu Subaru Komárno s iba jedna celá štyri desatiny sekundy na vedúcu priečku triedy 3, čo bol veľmi dobrý výkon a Mário sa ani netajil tým, že je spokojný: "Super, vôbec som nečakal takýto nástup do súťaže, je to dobré,“ hlásil spokojný Mário Csente po tretej rýchlostnej skúške.

Už nasledujúci meraný úsek však všetko zmenil, Mário vyrobil v jednej z rýchlych zákrut jazdeckú chybu, čoho následkom bola strata a prepad na piate miesto v triede, z ktorého sa mu už nepodarilo dostať až do konca prvého súťažného dňa. „Som nahnevaný sám na seba. V servise som sa bavil s Andrásom Hadikom a pýtal som sa ho ako on prechádza jednu zo zákrut na Skýcove. Povedal, že naplno, tak som to chcel skúsiť aj ja, ale vyrobil uletel mi zadok a vyrobil som moje najrýchlejšie hodiny v kariére. Bolo to asi v sto sedemdesiatke a našťastie sme ostali na ceste. Zhasol nám však motor a nemohol som naštartovať, tak sme tam nechali vyše pol minúty,“ opísal Mário Csente asi jednu z najväčších krízoviek v jeho jazdeckej kariére.

Druhý deň pokračovala Rally Tríbeč novými rýchlostnými skúškami. Mário s Petrom však absolvovali iba tri z nich a z dôvodu poruchy prevodovky boli nútení súťaž ukončiť. „Nám asi nie sú Topoľčany súdené. Každý rok tu máme nejaké problémy. Škoda toho prvého dňa, nebiť chyby mohlo byť aspoň viac bodov,“ ukončil debatu Mário Csente.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.