Mário Csente s Petrom Tešínskym na tohtoročnej XIV. Rally Tríbeč začali nadmieru dobre, keď im už po prvom teste patrilo druhé miesto v triede 3. Potom však prišlo drobné zaváhanie jazdca a následné dobiehanie straty. V druhom súťažnom dni však všetko ukončila porucha prevodovky.
Mário už pred Topoľčianskou súťažou hovoril, že síce má túto súťaž osobne rád a to aj napriek faktu, že sa mu ešte na tomto podujatí nikdy nedarilo. V tomto roku túto smolu chcel prekonať, čo sa spočiatku zdalo že sa podarí, keď už po prvom teste zaujal druhú pozíciu v triede 3. Po druhom meranom úseku jeho strata na vedúcu priečku predstavovala iba dve desatiny sekundy. Do servisnej zóny po prvej sekcii a troch odjazdených testoch dorazil Mário s Petrom a Subaru Impreza tímu Subaru Komárno s iba jedna celá štyri desatiny sekundy na vedúcu priečku triedy 3, čo bol veľmi dobrý výkon a Mário sa ani netajil tým, že je spokojný: "Super, vôbec som nečakal takýto nástup do súťaže, je to dobré,“ hlásil spokojný Mário Csente po tretej rýchlostnej skúške.
Už nasledujúci meraný úsek však všetko zmenil, Mário vyrobil v jednej z rýchlych zákrut jazdeckú chybu, čoho následkom bola strata a prepad na piate miesto v triede, z ktorého sa mu už nepodarilo dostať až do konca prvého súťažného dňa. „Som nahnevaný sám na seba. V servise som sa bavil s Andrásom Hadikom a pýtal som sa ho ako on prechádza jednu zo zákrut na Skýcove. Povedal, že naplno, tak som to chcel skúsiť aj ja, ale vyrobil uletel mi zadok a vyrobil som moje najrýchlejšie hodiny v kariére. Bolo to asi v sto sedemdesiatke a našťastie sme ostali na ceste. Zhasol nám však motor a nemohol som naštartovať, tak sme tam nechali vyše pol minúty,“ opísal Mário Csente asi jednu z najväčších krízoviek v jeho jazdeckej kariére.
Druhý deň pokračovala Rally Tríbeč novými rýchlostnými skúškami. Mário s Petrom však absolvovali iba tri z nich a z dôvodu poruchy prevodovky boli nútení súťaž ukončiť. „Nám asi nie sú Topoľčany súdené. Každý rok tu máme nejaké problémy. Škoda toho prvého dňa, nebiť chyby mohlo byť aspoň viac bodov,“ ukončil debatu Mário Csente.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.