Mário Csente s Petrom Tešínskym na tohtoročnej XIV. Rally Tríbeč začali nadmieru dobre, keď im už po prvom teste patrilo druhé miesto v triede 3. Potom však prišlo drobné zaváhanie jazdca a následné dobiehanie straty. V druhom súťažnom dni však všetko ukončila porucha prevodovky.
Mário už pred Topoľčianskou súťažou hovoril, že síce má túto súťaž osobne rád a to aj napriek faktu, že sa mu ešte na tomto podujatí nikdy nedarilo. V tomto roku túto smolu chcel prekonať, čo sa spočiatku zdalo že sa podarí, keď už po prvom teste zaujal druhú pozíciu v triede 3. Po druhom meranom úseku jeho strata na vedúcu priečku predstavovala iba dve desatiny sekundy. Do servisnej zóny po prvej sekcii a troch odjazdených testoch dorazil Mário s Petrom a Subaru Impreza tímu Subaru Komárno s iba jedna celá štyri desatiny sekundy na vedúcu priečku triedy 3, čo bol veľmi dobrý výkon a Mário sa ani netajil tým, že je spokojný: "Super, vôbec som nečakal takýto nástup do súťaže, je to dobré,“ hlásil spokojný Mário Csente po tretej rýchlostnej skúške.
Už nasledujúci meraný úsek však všetko zmenil, Mário vyrobil v jednej z rýchlych zákrut jazdeckú chybu, čoho následkom bola strata a prepad na piate miesto v triede, z ktorého sa mu už nepodarilo dostať až do konca prvého súťažného dňa. „Som nahnevaný sám na seba. V servise som sa bavil s Andrásom Hadikom a pýtal som sa ho ako on prechádza jednu zo zákrut na Skýcove. Povedal, že naplno, tak som to chcel skúsiť aj ja, ale vyrobil uletel mi zadok a vyrobil som moje najrýchlejšie hodiny v kariére. Bolo to asi v sto sedemdesiatke a našťastie sme ostali na ceste. Zhasol nám však motor a nemohol som naštartovať, tak sme tam nechali vyše pol minúty,“ opísal Mário Csente asi jednu z najväčších krízoviek v jeho jazdeckej kariére.
Druhý deň pokračovala Rally Tríbeč novými rýchlostnými skúškami. Mário s Petrom však absolvovali iba tri z nich a z dôvodu poruchy prevodovky boli nútení súťaž ukončiť. „Nám asi nie sú Topoľčany súdené. Každý rok tu máme nejaké problémy. Škoda toho prvého dňa, nebiť chyby mohlo byť aspoň viac bodov,“ ukončil debatu Mário Csente.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?