Mário Csente s Petrom Tešínskym na tohtoročnej XIV. Rally Tríbeč začali nadmieru dobre, keď im už po prvom teste patrilo druhé miesto v triede 3. Potom však prišlo drobné zaváhanie jazdca a následné dobiehanie straty. V druhom súťažnom dni však všetko ukončila porucha prevodovky.
Mário už pred Topoľčianskou súťažou hovoril, že síce má túto súťaž osobne rád a to aj napriek faktu, že sa mu ešte na tomto podujatí nikdy nedarilo. V tomto roku túto smolu chcel prekonať, čo sa spočiatku zdalo že sa podarí, keď už po prvom teste zaujal druhú pozíciu v triede 3. Po druhom meranom úseku jeho strata na vedúcu priečku predstavovala iba dve desatiny sekundy. Do servisnej zóny po prvej sekcii a troch odjazdených testoch dorazil Mário s Petrom a Subaru Impreza tímu Subaru Komárno s iba jedna celá štyri desatiny sekundy na vedúcu priečku triedy 3, čo bol veľmi dobrý výkon a Mário sa ani netajil tým, že je spokojný: "Super, vôbec som nečakal takýto nástup do súťaže, je to dobré,“ hlásil spokojný Mário Csente po tretej rýchlostnej skúške.
Už nasledujúci meraný úsek však všetko zmenil, Mário vyrobil v jednej z rýchlych zákrut jazdeckú chybu, čoho následkom bola strata a prepad na piate miesto v triede, z ktorého sa mu už nepodarilo dostať až do konca prvého súťažného dňa. „Som nahnevaný sám na seba. V servise som sa bavil s Andrásom Hadikom a pýtal som sa ho ako on prechádza jednu zo zákrut na Skýcove. Povedal, že naplno, tak som to chcel skúsiť aj ja, ale vyrobil uletel mi zadok a vyrobil som moje najrýchlejšie hodiny v kariére. Bolo to asi v sto sedemdesiatke a našťastie sme ostali na ceste. Zhasol nám však motor a nemohol som naštartovať, tak sme tam nechali vyše pol minúty,“ opísal Mário Csente asi jednu z najväčších krízoviek v jeho jazdeckej kariére.
Druhý deň pokračovala Rally Tríbeč novými rýchlostnými skúškami. Mário s Petrom však absolvovali iba tri z nich a z dôvodu poruchy prevodovky boli nútení súťaž ukončiť. „Nám asi nie sú Topoľčany súdené. Každý rok tu máme nejaké problémy. Škoda toho prvého dňa, nebiť chyby mohlo byť aspoň viac bodov,“ ukončil debatu Mário Csente.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.