Výsledky Rally Acropolis zůstávají neměnné. Citroën včera podal protest proti vozům Volkswagen Polo R WRC z důvodu použití záložních baterií. Po několikahodinovém jednání byl protest zamítnut.
Citroën podal ještě včera protest proti továrním Volkswagenům. Prvně byl protest zamítnut, protože se nemůže protestovat jedním dokumentem proti více vozům, a tak Citroën vytvořil nové prostesty - jeden byl proti oběma továrním autům (vozy 7 a 8) a druhý proti týmu Volkswagen II (vůz číslo 9). I tento prostest však vykazoval určité vady, nicméně komisaři byl přijat.
Jednání o protestu probíhalo v noci, ve kterém dostaly obě strany možnost se k protestu vyjádřit. Citroënu se nelíbilo, že Volkswagen v páteční noční zkoušce použil záložní baterii, která byla v rámci pravidel Parc-Fermé ještě před sobotním stratem odstraněna. Na použití těchto záložních článků se vedou různé debaty i mezi odbornými lidmi.
Podle Citroënu došlo k porušení technických pravidel, podle kterých nesmějí být baterie měněny. Zástupci Volkswagenu však argumentovali tím, že záložní baterie byla pouze záložní - to znamená, že se použije v případě, že hlavní bude odpojena, což je dovoleno. Volkswagen navíc tento problém vloni prodiskutovat se zástupci FIA. Také představitelé FIA sdíleli tento názor a protest odmítli.
Polo R WRC se světelnou rampou během testů
Jari-Matti Latvala tak zůstává vítězem Rally Acropolis. Citroën se již proti tomuto rozhodnutí nemůže odvolat, nicméně bude požadovat, aby byla upřesněna pravidla Parc-Fermé a možnosti vymontování záložní baterie. To samozřejmě zajímá i M-Sport. Zástavba záložních baterií na noční zkoušky totiž není v rallysportu obecně ničím neobvyklým.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?