Výsledky Rally Acropolis zůstávají neměnné. Citroën včera podal protest proti vozům Volkswagen Polo R WRC z důvodu použití záložních baterií. Po několikahodinovém jednání byl protest zamítnut.
Citroën podal ještě včera protest proti továrním Volkswagenům. Prvně byl protest zamítnut, protože se nemůže protestovat jedním dokumentem proti více vozům, a tak Citroën vytvořil nové prostesty - jeden byl proti oběma továrním autům (vozy 7 a 8) a druhý proti týmu Volkswagen II (vůz číslo 9). I tento prostest však vykazoval určité vady, nicméně komisaři byl přijat.
Jednání o protestu probíhalo v noci, ve kterém dostaly obě strany možnost se k protestu vyjádřit. Citroënu se nelíbilo, že Volkswagen v páteční noční zkoušce použil záložní baterii, která byla v rámci pravidel Parc-Fermé ještě před sobotním stratem odstraněna. Na použití těchto záložních článků se vedou různé debaty i mezi odbornými lidmi.
Podle Citroënu došlo k porušení technických pravidel, podle kterých nesmějí být baterie měněny. Zástupci Volkswagenu však argumentovali tím, že záložní baterie byla pouze záložní - to znamená, že se použije v případě, že hlavní bude odpojena, což je dovoleno. Volkswagen navíc tento problém vloni prodiskutovat se zástupci FIA. Také představitelé FIA sdíleli tento názor a protest odmítli.
Polo R WRC se světelnou rampou během testů
Jari-Matti Latvala tak zůstává vítězem Rally Acropolis. Citroën se již proti tomuto rozhodnutí nemůže odvolat, nicméně bude požadovat, aby byla upřesněna pravidla Parc-Fermé a možnosti vymontování záložní baterie. To samozřejmě zajímá i M-Sport. Zástavba záložních baterií na noční zkoušky totiž není v rallysportu obecně ničím neobvyklým.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?