Výsledky Rally Acropolis zůstávají neměnné. Citroën včera podal protest proti vozům Volkswagen Polo R WRC z důvodu použití záložních baterií. Po několikahodinovém jednání byl protest zamítnut.
Citroën podal ještě včera protest proti továrním Volkswagenům. Prvně byl protest zamítnut, protože se nemůže protestovat jedním dokumentem proti více vozům, a tak Citroën vytvořil nové prostesty - jeden byl proti oběma továrním autům (vozy 7 a 8) a druhý proti týmu Volkswagen II (vůz číslo 9). I tento prostest však vykazoval určité vady, nicméně komisaři byl přijat.
Jednání o protestu probíhalo v noci, ve kterém dostaly obě strany možnost se k protestu vyjádřit. Citroënu se nelíbilo, že Volkswagen v páteční noční zkoušce použil záložní baterii, která byla v rámci pravidel Parc-Fermé ještě před sobotním stratem odstraněna. Na použití těchto záložních článků se vedou různé debaty i mezi odbornými lidmi.
Podle Citroënu došlo k porušení technických pravidel, podle kterých nesmějí být baterie měněny. Zástupci Volkswagenu však argumentovali tím, že záložní baterie byla pouze záložní - to znamená, že se použije v případě, že hlavní bude odpojena, což je dovoleno. Volkswagen navíc tento problém vloni prodiskutovat se zástupci FIA. Také představitelé FIA sdíleli tento názor a protest odmítli.
Polo R WRC se světelnou rampou během testů
Jari-Matti Latvala tak zůstává vítězem Rally Acropolis. Citroën se již proti tomuto rozhodnutí nemůže odvolat, nicméně bude požadovat, aby byla upřesněna pravidla Parc-Fermé a možnosti vymontování záložní baterie. To samozřejmě zajímá i M-Sport. Zástavba záložních baterií na noční zkoušky totiž není v rallysportu obecně ničím neobvyklým.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?