VW do Řecka s novou ruční brzdou pro všechna auta

Ogier, Sebastien
Ogier, Sebastien, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 27. května 2013 21:53
Sdílej:

Volkswagen Polo R WRC je prvním autem, za jehož vývoj je zodpovědný Francois-Xavier Demaison. Francouz je s několika prvními závody týmu v MS spokojen, vidí však možnost pro další zlepšování se. Teď např. přichází nová ruční brzda.

Na týmy teď čeká velká výzva v podobě závodu na řecké Akropolis. Kamenité a zatáčkovité šotolinové cesty, teploty v kokpitu dosahující až 50 stupňů a velká oblaka prachu - Řecká rally je v aktuálním kalendáři WRC po technické i lidské stránce asi tou nejtěžší. Tým Volkswagenu do Řecku jede s jedním velkým vylepšením. Po několika dnech testů následujících po soutěži v Argentině se duo továrních jezdců z Wolfsburgu cítí být připraveno. Ačkoliv vedou oba šampionáty, tak Polo v Argentině odhalilo jednu svoji slabinu - nicméně už od Řecka dojde k jejímu vylepšení.

"Dosavadní průběh sezony nás naprosto pozitivně překvapil. Se třemi vítězstvími a podiovými umístěními na každé rally u nás v týmu nikdo nepočítal. Museli jsme samozřejmě bojovat i s menšími problémy, ale ty se naštěstí neodrazily ve špatných výsledcích. Naopak: Doposud jsme získávali dobré výsledky. Má to určitě co dočinění s naší dobrou přípravou," říká šéftechnik týmu, Xavier-Francois Demaison. 

"Minulý rok jsme testovali prakticky za všech myslitelných podmínek. Za všemi mechaniky a inženýry už jsou dva roky tvrdé práce. Vlastně si už teď dovoluji být trochu pyšným. Jedno je ale také jasné: Stále se z toho učíme, je to neustálý proces. Určitě k nám přijdou nové problémy, o kterých teď ještě nic nevíme. To patří k motorsportu. Tato sezona je pro nás stále rokem učení se a pomáhá nám se připravit na rok 2014 ještě lépe."

Změny však přichází v oblasti ruční brzdy. Zde Volkswagen od Řecka na všechna tři auta nasadí hydraulický systém. "Po zatažení za ruční brzdu nenásledovalo tak rychlé rozložení na přední nápravu, jak si například Sébastien Ogier přál. V Řecku nasadíme nový, hydraulický systém. Plánovali jsme to tak a hodně jsme to testovali předtím, než to nasadíme do soutěže. Jde také o výkon a ne jen o odolnost. Celkově je konkurence v této oblasti trochu dále. Musíme ale také ještě zapracovat na spolehlivosti auta, protože jsme zde v prvních pěti závodech sezony také bojovali s dětskými nemocemi. Pokud chcete jet o šampionát, tak to musíte odstranit. A nakonec, v motorsportu to tak chodí: Vývoj auta jde pořád dál a člověk se může neustále a všude zlepšovat," uzavřel Demaison.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.