Volkswagen Polo R WRC je prvním autem, za jehož vývoj je zodpovědný Francois-Xavier Demaison. Francouz je s několika prvními závody týmu v MS spokojen, vidí však možnost pro další zlepšování se. Teď např. přichází nová ruční brzda.
Na týmy teď čeká velká výzva v podobě závodu na řecké Akropolis. Kamenité a zatáčkovité šotolinové cesty, teploty v kokpitu dosahující až 50 stupňů a velká oblaka prachu - Řecká rally je v aktuálním kalendáři WRC po technické i lidské stránce asi tou nejtěžší. Tým Volkswagenu do Řecku jede s jedním velkým vylepšením. Po několika dnech testů následujících po soutěži v Argentině se duo továrních jezdců z Wolfsburgu cítí být připraveno. Ačkoliv vedou oba šampionáty, tak Polo v Argentině odhalilo jednu svoji slabinu - nicméně už od Řecka dojde k jejímu vylepšení.
"Dosavadní průběh sezony nás naprosto pozitivně překvapil. Se třemi vítězstvími a podiovými umístěními na každé rally u nás v týmu nikdo nepočítal. Museli jsme samozřejmě bojovat i s menšími problémy, ale ty se naštěstí neodrazily ve špatných výsledcích. Naopak: Doposud jsme získávali dobré výsledky. Má to určitě co dočinění s naší dobrou přípravou," říká šéftechnik týmu, Xavier-Francois Demaison.
"Minulý rok jsme testovali prakticky za všech myslitelných podmínek. Za všemi mechaniky a inženýry už jsou dva roky tvrdé práce. Vlastně si už teď dovoluji být trochu pyšným. Jedno je ale také jasné: Stále se z toho učíme, je to neustálý proces. Určitě k nám přijdou nové problémy, o kterých teď ještě nic nevíme. To patří k motorsportu. Tato sezona je pro nás stále rokem učení se a pomáhá nám se připravit na rok 2014 ještě lépe."
Změny však přichází v oblasti ruční brzdy. Zde Volkswagen od Řecka na všechna tři auta nasadí hydraulický systém. "Po zatažení za ruční brzdu nenásledovalo tak rychlé rozložení na přední nápravu, jak si například Sébastien Ogier přál. V Řecku nasadíme nový, hydraulický systém. Plánovali jsme to tak a hodně jsme to testovali předtím, než to nasadíme do soutěže. Jde také o výkon a ne jen o odolnost. Celkově je konkurence v této oblasti trochu dále. Musíme ale také ještě zapracovat na spolehlivosti auta, protože jsme zde v prvních pěti závodech sezony také bojovali s dětskými nemocemi. Pokud chcete jet o šampionát, tak to musíte odstranit. A nakonec, v motorsportu to tak chodí: Vývoj auta jde pořád dál a člověk se může neustále a všude zlepšovat," uzavřel Demaison.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?