Volkswagen Polo R WRC je prvním autem, za jehož vývoj je zodpovědný Francois-Xavier Demaison. Francouz je s několika prvními závody týmu v MS spokojen, vidí však možnost pro další zlepšování se. Teď např. přichází nová ruční brzda.
Na týmy teď čeká velká výzva v podobě závodu na řecké Akropolis. Kamenité a zatáčkovité šotolinové cesty, teploty v kokpitu dosahující až 50 stupňů a velká oblaka prachu - Řecká rally je v aktuálním kalendáři WRC po technické i lidské stránce asi tou nejtěžší. Tým Volkswagenu do Řecku jede s jedním velkým vylepšením. Po několika dnech testů následujících po soutěži v Argentině se duo továrních jezdců z Wolfsburgu cítí být připraveno. Ačkoliv vedou oba šampionáty, tak Polo v Argentině odhalilo jednu svoji slabinu - nicméně už od Řecka dojde k jejímu vylepšení.
"Dosavadní průběh sezony nás naprosto pozitivně překvapil. Se třemi vítězstvími a podiovými umístěními na každé rally u nás v týmu nikdo nepočítal. Museli jsme samozřejmě bojovat i s menšími problémy, ale ty se naštěstí neodrazily ve špatných výsledcích. Naopak: Doposud jsme získávali dobré výsledky. Má to určitě co dočinění s naší dobrou přípravou," říká šéftechnik týmu, Xavier-Francois Demaison.
"Minulý rok jsme testovali prakticky za všech myslitelných podmínek. Za všemi mechaniky a inženýry už jsou dva roky tvrdé práce. Vlastně si už teď dovoluji být trochu pyšným. Jedno je ale také jasné: Stále se z toho učíme, je to neustálý proces. Určitě k nám přijdou nové problémy, o kterých teď ještě nic nevíme. To patří k motorsportu. Tato sezona je pro nás stále rokem učení se a pomáhá nám se připravit na rok 2014 ještě lépe."
Změny však přichází v oblasti ruční brzdy. Zde Volkswagen od Řecka na všechna tři auta nasadí hydraulický systém. "Po zatažení za ruční brzdu nenásledovalo tak rychlé rozložení na přední nápravu, jak si například Sébastien Ogier přál. V Řecku nasadíme nový, hydraulický systém. Plánovali jsme to tak a hodně jsme to testovali předtím, než to nasadíme do soutěže. Jde také o výkon a ne jen o odolnost. Celkově je konkurence v této oblasti trochu dále. Musíme ale také ještě zapracovat na spolehlivosti auta, protože jsme zde v prvních pěti závodech sezony také bojovali s dětskými nemocemi. Pokud chcete jet o šampionát, tak to musíte odstranit. A nakonec, v motorsportu to tak chodí: Vývoj auta jde pořád dál a člověk se může neustále a všude zlepšovat," uzavřel Demaison.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.