Volkswagen Polo R WRC je prvním autem, za jehož vývoj je zodpovědný Francois-Xavier Demaison. Francouz je s několika prvními závody týmu v MS spokojen, vidí však možnost pro další zlepšování se. Teď např. přichází nová ruční brzda.
Na týmy teď čeká velká výzva v podobě závodu na řecké Akropolis. Kamenité a zatáčkovité šotolinové cesty, teploty v kokpitu dosahující až 50 stupňů a velká oblaka prachu - Řecká rally je v aktuálním kalendáři WRC po technické i lidské stránce asi tou nejtěžší. Tým Volkswagenu do Řecku jede s jedním velkým vylepšením. Po několika dnech testů následujících po soutěži v Argentině se duo továrních jezdců z Wolfsburgu cítí být připraveno. Ačkoliv vedou oba šampionáty, tak Polo v Argentině odhalilo jednu svoji slabinu - nicméně už od Řecka dojde k jejímu vylepšení.
"Dosavadní průběh sezony nás naprosto pozitivně překvapil. Se třemi vítězstvími a podiovými umístěními na každé rally u nás v týmu nikdo nepočítal. Museli jsme samozřejmě bojovat i s menšími problémy, ale ty se naštěstí neodrazily ve špatných výsledcích. Naopak: Doposud jsme získávali dobré výsledky. Má to určitě co dočinění s naší dobrou přípravou," říká šéftechnik týmu, Xavier-Francois Demaison.
"Minulý rok jsme testovali prakticky za všech myslitelných podmínek. Za všemi mechaniky a inženýry už jsou dva roky tvrdé práce. Vlastně si už teď dovoluji být trochu pyšným. Jedno je ale také jasné: Stále se z toho učíme, je to neustálý proces. Určitě k nám přijdou nové problémy, o kterých teď ještě nic nevíme. To patří k motorsportu. Tato sezona je pro nás stále rokem učení se a pomáhá nám se připravit na rok 2014 ještě lépe."
Změny však přichází v oblasti ruční brzdy. Zde Volkswagen od Řecka na všechna tři auta nasadí hydraulický systém. "Po zatažení za ruční brzdu nenásledovalo tak rychlé rozložení na přední nápravu, jak si například Sébastien Ogier přál. V Řecku nasadíme nový, hydraulický systém. Plánovali jsme to tak a hodně jsme to testovali předtím, než to nasadíme do soutěže. Jde také o výkon a ne jen o odolnost. Celkově je konkurence v této oblasti trochu dále. Musíme ale také ještě zapracovat na spolehlivosti auta, protože jsme zde v prvních pěti závodech sezony také bojovali s dětskými nemocemi. Pokud chcete jet o šampionát, tak to musíte odstranit. A nakonec, v motorsportu to tak chodí: Vývoj auta jde pořád dál a člověk se může neustále a všude zlepšovat," uzavřel Demaison.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?