Dlouho očekávaný debut vozu, který spadá do nové kategorie rallyových aut, je konečně znám. M-Sportu původně chtěl homologovat Fiestu R5 již na jaře, tento termín však nestihl.
Na začátku srpna se konečně dočkáme. Premiéra Fordu Fiesta R5, nového vozu z dílen britského M-Sportu, se uskuteční v rámci Finské rally. Za volantem auta bude sedět úřadující mistr WRC Academy (loňský předchůdce JWRC) Elfyn Evans.
"S tímto autem nastoupit ve Finsku, to je 'megavěc'," těší se z Walesu procházející Brit. Ten už se s R5 na bristkých ostrovech v rámci soutěže svezl. "Jet ve Finsku s vozem s pohonem všech kol, to je sen snad každého jezdce," pokračuje Elfyn Evans.
Elfyn jel poprvé za M-Sport v Portugalsku
Poprvé však Fiestu R5 v rámci soutěže uvidíme již na konci července, když se za volant posadí tovární jezdec M-Sportu pro MS, Thierry Neuville. Belgičan měl jet v rámci domácí soutěže ME (Ypres Rally) ve startovním poli (více čtěte zde), to však FIA nepovolila (více čtěte zde), a tak pojede pouze jako předjezdec.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.