Dlouho očekávaný debut vozu, který spadá do nové kategorie rallyových aut, je konečně znám. M-Sportu původně chtěl homologovat Fiestu R5 již na jaře, tento termín však nestihl.
Na začátku srpna se konečně dočkáme. Premiéra Fordu Fiesta R5, nového vozu z dílen britského M-Sportu, se uskuteční v rámci Finské rally. Za volantem auta bude sedět úřadující mistr WRC Academy (loňský předchůdce JWRC) Elfyn Evans.
"S tímto autem nastoupit ve Finsku, to je 'megavěc'," těší se z Walesu procházející Brit. Ten už se s R5 na bristkých ostrovech v rámci soutěže svezl. "Jet ve Finsku s vozem s pohonem všech kol, to je sen snad každého jezdce," pokračuje Elfyn Evans.
Elfyn jel poprvé za M-Sport v Portugalsku
Poprvé však Fiestu R5 v rámci soutěže uvidíme již na konci července, když se za volant posadí tovární jezdec M-Sportu pro MS, Thierry Neuville. Belgičan měl jet v rámci domácí soutěže ME (Ypres Rally) ve startovním poli (více čtěte zde), to však FIA nepovolila (více čtěte zde), a tak pojede pouze jako předjezdec.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.