Dlouho očekávaný debut vozu, který spadá do nové kategorie rallyových aut, je konečně znám. M-Sportu původně chtěl homologovat Fiestu R5 již na jaře, tento termín však nestihl.
Na začátku srpna se konečně dočkáme. Premiéra Fordu Fiesta R5, nového vozu z dílen britského M-Sportu, se uskuteční v rámci Finské rally. Za volantem auta bude sedět úřadující mistr WRC Academy (loňský předchůdce JWRC) Elfyn Evans.
"S tímto autem nastoupit ve Finsku, to je 'megavěc'," těší se z Walesu procházející Brit. Ten už se s R5 na bristkých ostrovech v rámci soutěže svezl. "Jet ve Finsku s vozem s pohonem všech kol, to je sen snad každého jezdce," pokračuje Elfyn Evans.
Elfyn jel poprvé za M-Sport v Portugalsku
Poprvé však Fiestu R5 v rámci soutěže uvidíme již na konci července, když se za volant posadí tovární jezdec M-Sportu pro MS, Thierry Neuville. Belgičan měl jet v rámci domácí soutěže ME (Ypres Rally) ve startovním poli (více čtěte zde), to však FIA nepovolila (více čtěte zde), a tak pojede pouze jako předjezdec.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?