Dlouho očekávaný debut vozu, který spadá do nové kategorie rallyových aut, je konečně znám. M-Sportu původně chtěl homologovat Fiestu R5 již na jaře, tento termín však nestihl.
Na začátku srpna se konečně dočkáme. Premiéra Fordu Fiesta R5, nového vozu z dílen britského M-Sportu, se uskuteční v rámci Finské rally. Za volantem auta bude sedět úřadující mistr WRC Academy (loňský předchůdce JWRC) Elfyn Evans.
"S tímto autem nastoupit ve Finsku, to je 'megavěc'," těší se z Walesu procházející Brit. Ten už se s R5 na bristkých ostrovech v rámci soutěže svezl. "Jet ve Finsku s vozem s pohonem všech kol, to je sen snad každého jezdce," pokračuje Elfyn Evans.
Elfyn jel poprvé za M-Sport v Portugalsku
Poprvé však Fiestu R5 v rámci soutěže uvidíme již na konci července, když se za volant posadí tovární jezdec M-Sportu pro MS, Thierry Neuville. Belgičan měl jet v rámci domácí soutěže ME (Ypres Rally) ve startovním poli (více čtěte zde), to však FIA nepovolila (více čtěte zde), a tak pojede pouze jako předjezdec.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.