Posádku Jaroslav Orsák – David Šmeidler čeká v pátek čtvrtý start v seriálu mistrovství Evropy na Korsice. Po odstoupení na Azorských ostrovech musí vybojovat co nejvíce bodů, aby se udržela na čele průběžné klasifikace kategorie produkčních vozů. Mitsubishi Lancer Evo 9 týmu Orsák Rallysport je přestavěn na plnou specifikaci R4.
Předcházející soutěž ME Rally Acores na Azorských ostrovech byla pro valašského jezdce první šotolinovou soutěží v kariéře. Před startem se proto pilně připravoval na nezpevněném úseku v okolí Českého Krumlova za účasti Romana Kresty. Vlastní soutěž zahájila posádka Orsák - Šmeidler absolutně nejrychlejším časem na krátkém diváckém prologu v ulicích Ponta Delgady. City show však nebyla započítávána do výsledků soutěže. Vše vycházelo až do RZ 8. Jarin vedl skupinu produkčních vozů a celkově se držel na 9. příčce.
„Svůj premiérový start na šotolině jsem si užíval. Tratě byly hodně technické a řídit na nich produkční čtyřkolku je famózní zážitek,“ říká osmadvacetiletý jezdec. „Na startu osmé vložky Sete Cidades, vedoucí kolem kráteru vyhaslé sopky, se přihnaly černé mraky a spustila průtrž mračen. Navíc byla mlha s minimální viditelností. Jednalo o nejtěžší vložku celé soutěže. Jelo se na šotolinovém povrchu smíchaným s blátem, ale jedna zatáčka byla celá pokryta pouze kluzkým blátem. Auto se svezlo, přehoupli jsme se přes mez a spadli na travnatou plošinu, ze které nebylo možné vrátit se na trať. Naše mitsubishi bylo naprosto v pořádku. Měli jsme dvě možnosti. Buď odstoupíme a počkáme na pomoc nebo zkusíme seskočit autem z prudkého srázu. Protože jsme se bez boje nechtěli vzdát, rozhodli jsme se pro druhou možnost. Manévr se nám bohužel nepodařil, zapíchli jsme se do země a poškodili příď vozu včetně chladiče. Tím pro nás závod skončil.“
„Byla to smůla, protože do cíle zbývaly 3 km a pak hned následoval servis. Mrzí nás to dvojnásob, protože bylo zrušené Rally San Marino. Tím jsme přišli o jeden šotolinový závod, který jsme měli v plánu. Kdybychom to věděli dopředu, tak bychom absolvovali soutěž na Kanárských ostrovech. Z každé poloviny sezony se totiž počítají jen čtyři výsledky,“ vysvětluje souvislosti Orsák.
Před nadcházejícím startem na Korsice absolvovala posádka týmu Orsák Rallysport další dvoudenní testování se zaměřením na specifické zatáčkovité silnice středomořského ostrova. „Věřím, že jsme opět dobře připraveni. Čeká nás velmi technická trať a hrubý asfalt. Také tentokrát jsme požádali o radu zkušeného Romana Krestu, který na Korsice v minulosti několikrát startoval.“
Pátá soutěž mistrovství Evropy znamená pro Orsáka mnoho změn a novinek. Poprvé pojede na pneumatičkách Michelin, které se používají v mistrovství světa. Existují pouze ve dvou druzích jako tvrdá směs na suchý asfalt a měkká směs na mokrou silnici. Zatím si je vyzkoušel jen při testech. Další novinkou je vůz, který mechanici přestavěli do plné specifikace R4. To znamená nejen odlehčené výplně dveří a boční okna, ale také kompletně nový podvozek.
„Jsou to v podstatě stejné úpravy, které jsme jezdili v sezoně 2011. Našim největším soupeřem v mistrovství Evropy bude pravděpodobně bývalý mistr světa Andreas Aigner, který loni Korsickou rally v rámci produkčních vozů vyhrál. Na rozdíl od něj tady startujeme poprvé. Očekáváme tvrdý souboj. Určitě nebude snadné ho porazit. Pokud na to nebudeme mít, budeme se snažit získat co největší počet evropských bodů. Našim cílem je udržet si vedení v ERC Production Cupu,“ naznačuje své ambice Jaroslav Orsák.
56. ročník obávané Tour de Corse startuje v pátek 17.5. ráno. Posádky čeká 11 měřených úseků o celkové délce 248,1 km. Všechny rychlostní zkoušky jsou na naše poměry velmi dlouhé, v průměru přes 20 kilometrů. Posádka Jaroslav Orsák – David Šmeidler dostala startovní číslo 15.
Stav ERC Production Cupu před Tour de Corse:
1. Orsák 42 bodů, 2. Aigner 39, 3. Harrach 38, 4. Švedas 37, 5. Bruschetta 36
Veškeré aktuální týmové dění můžete sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se budou pravidelně objevovat i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.
http://www.facebook.com/jarekorsakrally
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?