Orsák na Korsice s plnou specifikací R4

rally jänner
rally jänner, foto: www.rallyzone.cz | Turovský, Roman
Zdeněk Weiser 16. května 2013 11:42
Sdílej:

Posádku Jaroslav Orsák – David Šmeidler čeká v pátek čtvrtý start v seriálu mistrovství Evropy na Korsice. Po odstoupení na Azorských ostrovech musí vybojovat co nejvíce bodů, aby se udržela na čele průběžné klasifikace kategorie produkčních vozů. Mitsubishi Lancer Evo 9 týmu Orsák Rallysport je přestavěn na plnou specifikaci R4.

Předcházející soutěž ME Rally Acores na Azorských ostrovech byla pro valašského jezdce první šotolinovou soutěží v kariéře. Před startem se proto pilně připravoval na nezpevněném úseku v okolí Českého Krumlova za účasti Romana Kresty. Vlastní soutěž zahájila posádka Orsák - Šmeidler absolutně nejrychlejším časem na krátkém diváckém prologu v ulicích Ponta Delgady. City show však nebyla započítávána do výsledků soutěže. Vše vycházelo až do RZ 8. Jarin vedl skupinu produkčních vozů a celkově se držel na 9. příčce.

„Svůj premiérový start na šotolině jsem si užíval. Tratě byly hodně technické a řídit na nich produkční čtyřkolku je famózní zážitek,“ říká osmadvacetiletý jezdec. „Na startu osmé vložky Sete Cidades, vedoucí kolem kráteru vyhaslé sopky, se přihnaly černé mraky a spustila průtrž mračen. Navíc byla mlha s minimální viditelností. Jednalo o nejtěžší vložku celé soutěže. Jelo se na šotolinovém povrchu smíchaným s blátem, ale jedna zatáčka byla celá pokryta pouze kluzkým blátem. Auto se svezlo, přehoupli jsme se přes mez a spadli na travnatou plošinu, ze které nebylo možné vrátit se na trať. Naše mitsubishi bylo naprosto v pořádku. Měli jsme dvě možnosti. Buď odstoupíme a počkáme na pomoc nebo zkusíme seskočit autem z prudkého srázu. Protože jsme se bez boje nechtěli vzdát, rozhodli jsme se pro druhou možnost. Manévr se nám bohužel nepodařil, zapíchli jsme se do země a poškodili příď vozu včetně chladiče. Tím pro nás závod skončil.“

„Byla to smůla, protože do cíle zbývaly 3 km a pak hned následoval servis. Mrzí nás to dvojnásob, protože bylo zrušené Rally San Marino. Tím jsme přišli o jeden šotolinový závod, který jsme měli v plánu. Kdybychom to věděli dopředu, tak bychom absolvovali soutěž na Kanárských ostrovech. Z každé poloviny sezony se totiž počítají jen čtyři výsledky,“ vysvětluje souvislosti Orsák.

Před nadcházejícím startem na Korsice absolvovala posádka týmu Orsák Rallysport další dvoudenní testování se zaměřením na specifické zatáčkovité silnice středomořského ostrova. „Věřím, že jsme opět dobře připraveni. Čeká nás velmi technická trať a hrubý asfalt. Také tentokrát jsme požádali o radu zkušeného Romana Krestu, který na Korsice v minulosti několikrát startoval.“

Pátá soutěž mistrovství Evropy znamená pro Orsáka mnoho změn a novinek. Poprvé pojede na pneumatičkách Michelin, které se používají v mistrovství světa. Existují pouze ve dvou druzích jako tvrdá směs na suchý asfalt a měkká směs na mokrou silnici. Zatím si je vyzkoušel jen při testech. Další novinkou je vůz, který mechanici přestavěli do plné specifikace R4. To znamená nejen odlehčené výplně dveří a boční okna, ale také kompletně nový podvozek.

„Jsou to v podstatě stejné úpravy, které jsme jezdili v sezoně 2011. Našim největším soupeřem v mistrovství Evropy bude pravděpodobně bývalý mistr světa Andreas Aigner, který loni Korsickou rally v rámci produkčních vozů vyhrál. Na rozdíl od něj tady startujeme poprvé. Očekáváme tvrdý souboj. Určitě nebude snadné ho porazit. Pokud na to nebudeme mít, budeme se snažit získat co největší počet evropských bodů. Našim cílem je udržet si vedení v ERC Production Cupu,“ naznačuje své ambice Jaroslav Orsák.

56. ročník obávané Tour de Corse startuje v pátek 17.5. ráno. Posádky čeká 11 měřených úseků o celkové délce 248,1 km. Všechny rychlostní zkoušky jsou na naše poměry velmi dlouhé, v průměru přes 20 kilometrů. Posádka Jaroslav Orsák – David Šmeidler dostala startovní číslo 15.

Stav ERC Production Cupu před Tour de Corse:

1. Orsák 42 bodů, 2. Aigner 39, 3. Harrach 38, 4. Švedas 37, 5. Bruschetta 36

 

 

Veškeré aktuální týmové dění můžete sledovat na facebooku týmu Orsák Rallysport, kde se budou pravidelně objevovat i čerstvé fotografie ze zákulisí, přípravy a vlastních soutěží.

 

http://www.facebook.com/jarekorsakrally

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.