Sébastien Loeb věří tomu, že Robert Kubica může překonat to, co v rally dokázal Kimi Räikkönen. Dle Francouze se Polák dokonce může stát předním jezdcem ve World Rally Championship.
Kimi Räikkönen přešel z Formule 1 do rally v roce 2010, ale i přes některé záblesky rychlosti se mu nepodařilo si jí udržovat stabilně a nebyl schopen jezdit konzistentně. Po dvou letech v rally se Fin rozhodl vrátit do F1 s Lotusem, pro který od té doby získal dvě vítězství (jedno vloni a jedno letos). V letošním hodnocení F1 je na průběžném druhém místě.
Sébastien Loeb cítí, že by Robert Kubica mohl zastínit výkony Kimiho Räikkönena, kdyby se rozhodl pro úplný program ve WRC. Polák letos v několika soutěžích ERC a WRC ukázal, že rychlost má, když v ME jednu soutěž dlouho vedl a ve WRC2 byl dlouhou dobu druhý. Na druhou stranu však letos několikrát i havaroval.
Na otázku, zda-li by Kubica dokázal vyrovnat Räikkönena, Loeb odpověděl: "Jsem si jistý, že by byl rychlejší, protože narozdíl od Kimiho Robert bere věci velmi vážně a v rally chce být. Kimi byl dobrý na začátku, ale nikdy se nedokázal zlepšit tak, jak si představoval. Poté se rozhodl odejít zpět do F1, kde opět vyhrává.
Oba jezdci mají zkušenosti s Citroënem DS3, Kimi s verzí WRC...
Teď k Robertovi, opravdu si myslím, že to bere vážně. Pracuje na tom, aby se zlepšil. Jsem si jistý, že pokud vydrží v rally, tak zrychlý. Potřebuje více zkušeností, aby vždy udržel auto na trati. Momentálně vždy udělá nějakou chybu. Už ale stačil ukázat skvělou rychlost."
...a Robert s verzí RRC
A mohl by být Kubica úspěšný s vrcholným WRC? "Nikdy nevíte. Je to otázka vteřin, na konci jde o pár vteřin. Je to těžké odhadnout, ale vypadá, že by mohl mít na to, aby byl na čele. Bude dobrý." Pochopitelně došla řeč i na to, jestli neuvažuje o rozšíření svého letošního programu z pouhých 4 soutěží na víc. "Mám dost testů a závodů," zněla odpověď. Takže další rally nejsou pravděpodobné.
Devitinásobný mistr WRC letos jede kromě šampionátu FIA GT (s McLarenem) také Porsche Supercup a postaví se na start Pikes Peak - dnes bylo odhaleno zbarvení vozu 208 T16 Pikes Peak. Další soutěží Kubici bude víkendová Korsická rally.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.