Sébastien Loeb věří tomu, že Robert Kubica může překonat to, co v rally dokázal Kimi Räikkönen. Dle Francouze se Polák dokonce může stát předním jezdcem ve World Rally Championship.
Kimi Räikkönen přešel z Formule 1 do rally v roce 2010, ale i přes některé záblesky rychlosti se mu nepodařilo si jí udržovat stabilně a nebyl schopen jezdit konzistentně. Po dvou letech v rally se Fin rozhodl vrátit do F1 s Lotusem, pro který od té doby získal dvě vítězství (jedno vloni a jedno letos). V letošním hodnocení F1 je na průběžném druhém místě.
Sébastien Loeb cítí, že by Robert Kubica mohl zastínit výkony Kimiho Räikkönena, kdyby se rozhodl pro úplný program ve WRC. Polák letos v několika soutěžích ERC a WRC ukázal, že rychlost má, když v ME jednu soutěž dlouho vedl a ve WRC2 byl dlouhou dobu druhý. Na druhou stranu však letos několikrát i havaroval.
Na otázku, zda-li by Kubica dokázal vyrovnat Räikkönena, Loeb odpověděl: "Jsem si jistý, že by byl rychlejší, protože narozdíl od Kimiho Robert bere věci velmi vážně a v rally chce být. Kimi byl dobrý na začátku, ale nikdy se nedokázal zlepšit tak, jak si představoval. Poté se rozhodl odejít zpět do F1, kde opět vyhrává.
Oba jezdci mají zkušenosti s Citroënem DS3, Kimi s verzí WRC...
Teď k Robertovi, opravdu si myslím, že to bere vážně. Pracuje na tom, aby se zlepšil. Jsem si jistý, že pokud vydrží v rally, tak zrychlý. Potřebuje více zkušeností, aby vždy udržel auto na trati. Momentálně vždy udělá nějakou chybu. Už ale stačil ukázat skvělou rychlost."
...a Robert s verzí RRC
A mohl by být Kubica úspěšný s vrcholným WRC? "Nikdy nevíte. Je to otázka vteřin, na konci jde o pár vteřin. Je to těžké odhadnout, ale vypadá, že by mohl mít na to, aby byl na čele. Bude dobrý." Pochopitelně došla řeč i na to, jestli neuvažuje o rozšíření svého letošního programu z pouhých 4 soutěží na víc. "Mám dost testů a závodů," zněla odpověď. Takže další rally nejsou pravděpodobné.
Devitinásobný mistr WRC letos jede kromě šampionátu FIA GT (s McLarenem) také Porsche Supercup a postaví se na start Pikes Peak - dnes bylo odhaleno zbarvení vozu 208 T16 Pikes Peak. Další soutěží Kubici bude víkendová Korsická rally.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?