Sébastien Loeb věří tomu, že Robert Kubica může překonat to, co v rally dokázal Kimi Räikkönen. Dle Francouze se Polák dokonce může stát předním jezdcem ve World Rally Championship.
Kimi Räikkönen přešel z Formule 1 do rally v roce 2010, ale i přes některé záblesky rychlosti se mu nepodařilo si jí udržovat stabilně a nebyl schopen jezdit konzistentně. Po dvou letech v rally se Fin rozhodl vrátit do F1 s Lotusem, pro který od té doby získal dvě vítězství (jedno vloni a jedno letos). V letošním hodnocení F1 je na průběžném druhém místě.
Sébastien Loeb cítí, že by Robert Kubica mohl zastínit výkony Kimiho Räikkönena, kdyby se rozhodl pro úplný program ve WRC. Polák letos v několika soutěžích ERC a WRC ukázal, že rychlost má, když v ME jednu soutěž dlouho vedl a ve WRC2 byl dlouhou dobu druhý. Na druhou stranu však letos několikrát i havaroval.
Na otázku, zda-li by Kubica dokázal vyrovnat Räikkönena, Loeb odpověděl: "Jsem si jistý, že by byl rychlejší, protože narozdíl od Kimiho Robert bere věci velmi vážně a v rally chce být. Kimi byl dobrý na začátku, ale nikdy se nedokázal zlepšit tak, jak si představoval. Poté se rozhodl odejít zpět do F1, kde opět vyhrává.
Oba jezdci mají zkušenosti s Citroënem DS3, Kimi s verzí WRC...
Teď k Robertovi, opravdu si myslím, že to bere vážně. Pracuje na tom, aby se zlepšil. Jsem si jistý, že pokud vydrží v rally, tak zrychlý. Potřebuje více zkušeností, aby vždy udržel auto na trati. Momentálně vždy udělá nějakou chybu. Už ale stačil ukázat skvělou rychlost."
...a Robert s verzí RRC
A mohl by být Kubica úspěšný s vrcholným WRC? "Nikdy nevíte. Je to otázka vteřin, na konci jde o pár vteřin. Je to těžké odhadnout, ale vypadá, že by mohl mít na to, aby byl na čele. Bude dobrý." Pochopitelně došla řeč i na to, jestli neuvažuje o rozšíření svého letošního programu z pouhých 4 soutěží na víc. "Mám dost testů a závodů," zněla odpověď. Takže další rally nejsou pravděpodobné.
Devitinásobný mistr WRC letos jede kromě šampionátu FIA GT (s McLarenem) také Porsche Supercup a postaví se na start Pikes Peak - dnes bylo odhaleno zbarvení vozu 208 T16 Pikes Peak. Další soutěží Kubici bude víkendová Korsická rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.