Po víťazstve v rámci triedy 3 na úvodnom podujatí slovenského rally šampionátu, ktorým bola súťaž v maďarskom meste Eger, pricestoval Mário Csente so spolujazdcom Petrom Těšínskym a tímom Subaru Komárno do Prešova s veľkými plánmi. Ako sa mu ich podarilo splniť si povieme v nasledujúcich riadkoch.
„Dostal som po Rally Eger novú vzpruhu a bol by som ak by sa mi podarilo urobiť aj tu dobrý výsledok,“ hlásil ešte pred štartom XX. Rally Prešov Komárňan Mário Csente. „Nemal som kde pred súťažou testovať, tak som využil možnosť otestovať naše Subaru na shakedowne. Je tu v našej triede veľmi veľa dobrých jazdcov, takže siahnuť na dobré umiestnenie bude veľmi ťažké.“
Samotná súťaž ponúkla súťažiacim nielen poriadne náročné trate, ale aj premenlivé počasie, vďaka ktorému bolo veľmi ťažké uhádnuť správne obutie súťažných vozidiel. Na jednom meranom úseku bolo sucho, na druhom ich zase čakala prietrž mračien. Ku tomuto všetkému sa ešte pridal poriadne šmykľavý asfalt, ale aj kopa drobnej nečistoty po zimnom posype. Na takomto povrchu vyrobiť drobnú chybu končiacu haváriou nebol žiaden problém. „V prvej sekcii súťaže sme zistili, že tlmiče, ktoré sme si na túto súťaž požičali vôbec nefungujú. Mrzí ma, že sme to zistili až pri ostrom štarte, ale shakedown, ktorý som už spomínal bol trochu iného charakteru ako samotná trať a tu sa to nedalo zistiť. V servise sme ich vymenili za naše staré a už bolo dobre. V druhej sekcii sa mi však podarilo na vode vyrobiť hodiny, čo bola ďalšia strata. Napriek týmto drobnostiam sme však dojazdili až do cieľa na ôsmom mieste absolútne a na treťom v triede, čo bolo dobré,“ vysvetloval Mário Csente v cieli prvého súťažného dňa.
Aj druhý deň Mário s Petrom a ich Subaru Impreza WRX Sti zvládli viac menej bez problémov, aj keď samozrejme aj tu neobišli bez drobných šrámov. Do hodnotenia slovenského šampionátu si napriek tomu po oba dva súťažné dni pripísali poriadny prídel bodov za deviate miesto absolútne a v triede 3 opäť za tretie miesto. V absolútnom poradí po XX. Rally Prešov nakoniec Mário Csente s Petrom Těšínskym a ich tím Subaru Komárno vybojovali siedme miesto a striebro v triede 3.
„Musím povedať, že dnes som zažil najkrajšie preteky vo svojom živote, keďže sme s Pepom Semerádom jazdili doslova v desatinách sekundy. Samozrejme sme obaja chceli v druhom súťažnom dni dosiahnuť na striebro. V druhej sekcii druhej etapy som chcel viac zatiahnuť, žiaľ v jednej rýchlej zákrute na Margecanoch som bol širší ako som mal byť a zavadil som o jeden veľký kameň. Odniesla si to nielen pneumatika, ale aj nápravnica a samozrejme sme tam dostali minútu. Napriek tomu som spokojný, fakt to bola pekná súťaž a druhé miesto v triede 3 za celú Rally Prešov je dobré umiestnenie. Ďakujem všetkým partnerom, ale aj mechanikom a divákom, že som si to mohol takto užiť,“ dodal po dojazde do cieľa Mário Csente.
Posádku Subaru Komárno budeme mať možnosť sledovať priamo v akcii na tretej súťaži tohtoročných majstrovstiev Slovenska v rally na prelome mesiacov máj a jún v Topoľčanoch.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.