Po víťazstve v rámci triedy 3 na úvodnom podujatí slovenského rally šampionátu, ktorým bola súťaž v maďarskom meste Eger, pricestoval Mário Csente so spolujazdcom Petrom Těšínskym a tímom Subaru Komárno do Prešova s veľkými plánmi. Ako sa mu ich podarilo splniť si povieme v nasledujúcich riadkoch.
„Dostal som po Rally Eger novú vzpruhu a bol by som ak by sa mi podarilo urobiť aj tu dobrý výsledok,“ hlásil ešte pred štartom XX. Rally Prešov Komárňan Mário Csente. „Nemal som kde pred súťažou testovať, tak som využil možnosť otestovať naše Subaru na shakedowne. Je tu v našej triede veľmi veľa dobrých jazdcov, takže siahnuť na dobré umiestnenie bude veľmi ťažké.“
Samotná súťaž ponúkla súťažiacim nielen poriadne náročné trate, ale aj premenlivé počasie, vďaka ktorému bolo veľmi ťažké uhádnuť správne obutie súťažných vozidiel. Na jednom meranom úseku bolo sucho, na druhom ich zase čakala prietrž mračien. Ku tomuto všetkému sa ešte pridal poriadne šmykľavý asfalt, ale aj kopa drobnej nečistoty po zimnom posype. Na takomto povrchu vyrobiť drobnú chybu končiacu haváriou nebol žiaden problém. „V prvej sekcii súťaže sme zistili, že tlmiče, ktoré sme si na túto súťaž požičali vôbec nefungujú. Mrzí ma, že sme to zistili až pri ostrom štarte, ale shakedown, ktorý som už spomínal bol trochu iného charakteru ako samotná trať a tu sa to nedalo zistiť. V servise sme ich vymenili za naše staré a už bolo dobre. V druhej sekcii sa mi však podarilo na vode vyrobiť hodiny, čo bola ďalšia strata. Napriek týmto drobnostiam sme však dojazdili až do cieľa na ôsmom mieste absolútne a na treťom v triede, čo bolo dobré,“ vysvetloval Mário Csente v cieli prvého súťažného dňa.
Aj druhý deň Mário s Petrom a ich Subaru Impreza WRX Sti zvládli viac menej bez problémov, aj keď samozrejme aj tu neobišli bez drobných šrámov. Do hodnotenia slovenského šampionátu si napriek tomu po oba dva súťažné dni pripísali poriadny prídel bodov za deviate miesto absolútne a v triede 3 opäť za tretie miesto. V absolútnom poradí po XX. Rally Prešov nakoniec Mário Csente s Petrom Těšínskym a ich tím Subaru Komárno vybojovali siedme miesto a striebro v triede 3.
„Musím povedať, že dnes som zažil najkrajšie preteky vo svojom živote, keďže sme s Pepom Semerádom jazdili doslova v desatinách sekundy. Samozrejme sme obaja chceli v druhom súťažnom dni dosiahnuť na striebro. V druhej sekcii druhej etapy som chcel viac zatiahnuť, žiaľ v jednej rýchlej zákrute na Margecanoch som bol širší ako som mal byť a zavadil som o jeden veľký kameň. Odniesla si to nielen pneumatika, ale aj nápravnica a samozrejme sme tam dostali minútu. Napriek tomu som spokojný, fakt to bola pekná súťaž a druhé miesto v triede 3 za celú Rally Prešov je dobré umiestnenie. Ďakujem všetkým partnerom, ale aj mechanikom a divákom, že som si to mohol takto užiť,“ dodal po dojazde do cieľa Mário Csente.
Posádku Subaru Komárno budeme mať možnosť sledovať priamo v akcii na tretej súťaži tohtoročných majstrovstiev Slovenska v rally na prelome mesiacov máj a jún v Topoľčanoch.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.