Po víťazstve v rámci triedy 3 na úvodnom podujatí slovenského rally šampionátu, ktorým bola súťaž v maďarskom meste Eger, pricestoval Mário Csente so spolujazdcom Petrom Těšínskym a tímom Subaru Komárno do Prešova s veľkými plánmi. Ako sa mu ich podarilo splniť si povieme v nasledujúcich riadkoch.
„Dostal som po Rally Eger novú vzpruhu a bol by som ak by sa mi podarilo urobiť aj tu dobrý výsledok,“ hlásil ešte pred štartom XX. Rally Prešov Komárňan Mário Csente. „Nemal som kde pred súťažou testovať, tak som využil možnosť otestovať naše Subaru na shakedowne. Je tu v našej triede veľmi veľa dobrých jazdcov, takže siahnuť na dobré umiestnenie bude veľmi ťažké.“
Samotná súťaž ponúkla súťažiacim nielen poriadne náročné trate, ale aj premenlivé počasie, vďaka ktorému bolo veľmi ťažké uhádnuť správne obutie súťažných vozidiel. Na jednom meranom úseku bolo sucho, na druhom ich zase čakala prietrž mračien. Ku tomuto všetkému sa ešte pridal poriadne šmykľavý asfalt, ale aj kopa drobnej nečistoty po zimnom posype. Na takomto povrchu vyrobiť drobnú chybu končiacu haváriou nebol žiaden problém. „V prvej sekcii súťaže sme zistili, že tlmiče, ktoré sme si na túto súťaž požičali vôbec nefungujú. Mrzí ma, že sme to zistili až pri ostrom štarte, ale shakedown, ktorý som už spomínal bol trochu iného charakteru ako samotná trať a tu sa to nedalo zistiť. V servise sme ich vymenili za naše staré a už bolo dobre. V druhej sekcii sa mi však podarilo na vode vyrobiť hodiny, čo bola ďalšia strata. Napriek týmto drobnostiam sme však dojazdili až do cieľa na ôsmom mieste absolútne a na treťom v triede, čo bolo dobré,“ vysvetloval Mário Csente v cieli prvého súťažného dňa.
Aj druhý deň Mário s Petrom a ich Subaru Impreza WRX Sti zvládli viac menej bez problémov, aj keď samozrejme aj tu neobišli bez drobných šrámov. Do hodnotenia slovenského šampionátu si napriek tomu po oba dva súťažné dni pripísali poriadny prídel bodov za deviate miesto absolútne a v triede 3 opäť za tretie miesto. V absolútnom poradí po XX. Rally Prešov nakoniec Mário Csente s Petrom Těšínskym a ich tím Subaru Komárno vybojovali siedme miesto a striebro v triede 3.
„Musím povedať, že dnes som zažil najkrajšie preteky vo svojom živote, keďže sme s Pepom Semerádom jazdili doslova v desatinách sekundy. Samozrejme sme obaja chceli v druhom súťažnom dni dosiahnuť na striebro. V druhej sekcii druhej etapy som chcel viac zatiahnuť, žiaľ v jednej rýchlej zákrute na Margecanoch som bol širší ako som mal byť a zavadil som o jeden veľký kameň. Odniesla si to nielen pneumatika, ale aj nápravnica a samozrejme sme tam dostali minútu. Napriek tomu som spokojný, fakt to bola pekná súťaž a druhé miesto v triede 3 za celú Rally Prešov je dobré umiestnenie. Ďakujem všetkým partnerom, ale aj mechanikom a divákom, že som si to mohol takto užiť,“ dodal po dojazde do cieľa Mário Csente.
Posádku Subaru Komárno budeme mať možnosť sledovať priamo v akcii na tretej súťaži tohtoročných majstrovstiev Slovenska v rally na prelome mesiacov máj a jún v Topoľčanoch.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.