Mads Ostberg se držel po první sekci soutěže na 5. místě se ztrátou zhruba půl minuty na čelo rally. Nor si stěžoval na nastavení svého vozu, to však mechanici v servisu změnily, jenže na RZ4 musel vzdát.
"Ráno to nebylo perfektní, ale alespoň jsme se drželi. Nemohl jsem najít ten správný pocit při řízení auta. Musel jsem jet rozdílně, než na co jsem zvyklý. Zdálo se mi, jako bychom ztráceli výkon.
Jinak bylo všechno ostatní perfektní. Nejsem si tudíž uplně jistý, co se stalo. Možná je to o nadmořské výšce, ale ten pocit [z auta] nebyl takový, jako v Mexiku. Zde je ale rozdílný povrch, a tak to možná byla kombinace více faktů. Každopádně jsem se ve voze necítil dobře, a tak jsme na něm museli zapracovat," popisuje jednička M-Sportu.
Ve druhé sekci ale musel Mads Ostberg vzdát. Vítěz Rally Portugal 2012 trefil kámen, který poškodil zavěšení jeho Fiesty RS WRC: "V pravé zatáčce jsme trefili kámen, který byl přímo ve stopě. Šroub ramena zavěšení se ulomil a bylo po soutěži. V rychlé sekci z kopce dolu na začátku RZ jsme byli nejrychlejší, což je pozitivní. Pokusím se na tomhle stavět během druhé etapy."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.