Mads Ostberg se držel po první sekci soutěže na 5. místě se ztrátou zhruba půl minuty na čelo rally. Nor si stěžoval na nastavení svého vozu, to však mechanici v servisu změnily, jenže na RZ4 musel vzdát.
"Ráno to nebylo perfektní, ale alespoň jsme se drželi. Nemohl jsem najít ten správný pocit při řízení auta. Musel jsem jet rozdílně, než na co jsem zvyklý. Zdálo se mi, jako bychom ztráceli výkon.
Jinak bylo všechno ostatní perfektní. Nejsem si tudíž uplně jistý, co se stalo. Možná je to o nadmořské výšce, ale ten pocit [z auta] nebyl takový, jako v Mexiku. Zde je ale rozdílný povrch, a tak to možná byla kombinace více faktů. Každopádně jsem se ve voze necítil dobře, a tak jsme na něm museli zapracovat," popisuje jednička M-Sportu.
Ve druhé sekci ale musel Mads Ostberg vzdát. Vítěz Rally Portugal 2012 trefil kámen, který poškodil zavěšení jeho Fiesty RS WRC: "V pravé zatáčce jsme trefili kámen, který byl přímo ve stopě. Šroub ramena zavěšení se ulomil a bylo po soutěži. V rychlé sekci z kopce dolu na začátku RZ jsme byli nejrychlejší, což je pozitivní. Pokusím se na tomhle stavět během druhé etapy."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?