Mads Ostberg se držel po první sekci soutěže na 5. místě se ztrátou zhruba půl minuty na čelo rally. Nor si stěžoval na nastavení svého vozu, to však mechanici v servisu změnily, jenže na RZ4 musel vzdát.
"Ráno to nebylo perfektní, ale alespoň jsme se drželi. Nemohl jsem najít ten správný pocit při řízení auta. Musel jsem jet rozdílně, než na co jsem zvyklý. Zdálo se mi, jako bychom ztráceli výkon.
Jinak bylo všechno ostatní perfektní. Nejsem si tudíž uplně jistý, co se stalo. Možná je to o nadmořské výšce, ale ten pocit [z auta] nebyl takový, jako v Mexiku. Zde je ale rozdílný povrch, a tak to možná byla kombinace více faktů. Každopádně jsem se ve voze necítil dobře, a tak jsme na něm museli zapracovat," popisuje jednička M-Sportu.
Ve druhé sekci ale musel Mads Ostberg vzdát. Vítěz Rally Portugal 2012 trefil kámen, který poškodil zavěšení jeho Fiesty RS WRC: "V pravé zatáčce jsme trefili kámen, který byl přímo ve stopě. Šroub ramena zavěšení se ulomil a bylo po soutěži. V rychlé sekci z kopce dolu na začátku RZ jsme byli nejrychlejší, což je pozitivní. Pokusím se na tomhle stavět během druhé etapy."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.