Craig Breen se svým Peugeotem 207 S2000 získal na Azorech druhé místo. Možného útoku na Jana Kopeckého na prvním místě se vzdal už v sotobu.
Craig Breen, zdá se, má v ME druhé místo již předplacené, na Azorských ostrovech totiž Ir obsadi tuto pozici již potřetí v řadě. Stejně jako na Kanárských ostrovech ho porazil náš Jan Kopecký, tentokrát to bylo o dobrou půl minutu. I tak je Craig Breen se svým prvním startem na Azorech spokojen: "Byl to dlouhý týden od doby, co jsme sem přijeli, ale pro mě a Paula to byla dobrá zkušenost, protože jsme zde byli poprvé."
"Získali jsme dobrou zkušenost a ukázali jsme dobrou rychlost, a tak jsme velmi šťastní." Zatímco na Kanárech měl na Kopeckého ztrátu asi dvě minuty, tak na Azorech už byl odstup mnohem menší, a tak se mohl v sotobu pokusit ještě na vítězství zaútočit. "V sobotu jsem si ještě myslel, že by to mohlo být možné, a tak jsme na to v prvních dvou zkouškách hodně tlačili." Poté, co se mu se spolujezdcem Paulem Nagelem nepodařilo stáhnout ztrátu na vedoucího, útok vzdal.
"Nemohli jsme Jana stáhnout, a tak jsme jeli více hlavou. Nebýt pátečního defektu, tak to možná mohlo být těsnější a já jsem neztrácel tolik, že bych to mohl stáhnout. V sobotu ráno jsme jeli na limitu, ale museli jsme být rozumní."
Zatímco Breen na Azorech startoval poprvé, jeho spolujezdec, Paul Nagel, na portugalském ostrově Sao Miguel v Atlantickém oceánu startoval. V roce 2009 zde s Krisem Meekem vyhrál, tato zkušenost mu ale letos moc nepomohla. "Nikdo neočekával, že podmínky budou tak těžké. Všechna očekávaní byla v pátek a v sobotu dopoledne překonána. Pomůže vám to, protože máte nějakou představu o krajině a měřených zkouškách, ale byl to těžký víkend," ohlíží se spolujezdec za rally, která byla poznamenána velkými dešti. "Bylo zde hodně frustrace, ale musíme pochválit organizátory. Pracovali dnem i nocí a jediným, co nemohli ovlivnit, bylo počasí."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?