Craig Breen se svým Peugeotem 207 S2000 získal na Azorech druhé místo. Možného útoku na Jana Kopeckého na prvním místě se vzdal už v sotobu.
Craig Breen, zdá se, má v ME druhé místo již předplacené, na Azorských ostrovech totiž Ir obsadi tuto pozici již potřetí v řadě. Stejně jako na Kanárských ostrovech ho porazil náš Jan Kopecký, tentokrát to bylo o dobrou půl minutu. I tak je Craig Breen se svým prvním startem na Azorech spokojen: "Byl to dlouhý týden od doby, co jsme sem přijeli, ale pro mě a Paula to byla dobrá zkušenost, protože jsme zde byli poprvé."
"Získali jsme dobrou zkušenost a ukázali jsme dobrou rychlost, a tak jsme velmi šťastní." Zatímco na Kanárech měl na Kopeckého ztrátu asi dvě minuty, tak na Azorech už byl odstup mnohem menší, a tak se mohl v sotobu pokusit ještě na vítězství zaútočit. "V sobotu jsem si ještě myslel, že by to mohlo být možné, a tak jsme na to v prvních dvou zkouškách hodně tlačili." Poté, co se mu se spolujezdcem Paulem Nagelem nepodařilo stáhnout ztrátu na vedoucího, útok vzdal.
"Nemohli jsme Jana stáhnout, a tak jsme jeli více hlavou. Nebýt pátečního defektu, tak to možná mohlo být těsnější a já jsem neztrácel tolik, že bych to mohl stáhnout. V sobotu ráno jsme jeli na limitu, ale museli jsme být rozumní."
Zatímco Breen na Azorech startoval poprvé, jeho spolujezdec, Paul Nagel, na portugalském ostrově Sao Miguel v Atlantickém oceánu startoval. V roce 2009 zde s Krisem Meekem vyhrál, tato zkušenost mu ale letos moc nepomohla. "Nikdo neočekával, že podmínky budou tak těžké. Všechna očekávaní byla v pátek a v sobotu dopoledne překonána. Pomůže vám to, protože máte nějakou představu o krajině a měřených zkouškách, ale byl to těžký víkend," ohlíží se spolujezdec za rally, která byla poznamenána velkými dešti. "Bylo zde hodně frustrace, ale musíme pochválit organizátory. Pracovali dnem i nocí a jediným, co nemohli ovlivnit, bylo počasí."
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?