Craig Breen se svým Peugeotem 207 S2000 získal na Azorech druhé místo. Možného útoku na Jana Kopeckého na prvním místě se vzdal už v sotobu.
Craig Breen, zdá se, má v ME druhé místo již předplacené, na Azorských ostrovech totiž Ir obsadi tuto pozici již potřetí v řadě. Stejně jako na Kanárských ostrovech ho porazil náš Jan Kopecký, tentokrát to bylo o dobrou půl minutu. I tak je Craig Breen se svým prvním startem na Azorech spokojen: "Byl to dlouhý týden od doby, co jsme sem přijeli, ale pro mě a Paula to byla dobrá zkušenost, protože jsme zde byli poprvé."
"Získali jsme dobrou zkušenost a ukázali jsme dobrou rychlost, a tak jsme velmi šťastní." Zatímco na Kanárech měl na Kopeckého ztrátu asi dvě minuty, tak na Azorech už byl odstup mnohem menší, a tak se mohl v sotobu pokusit ještě na vítězství zaútočit. "V sobotu jsem si ještě myslel, že by to mohlo být možné, a tak jsme na to v prvních dvou zkouškách hodně tlačili." Poté, co se mu se spolujezdcem Paulem Nagelem nepodařilo stáhnout ztrátu na vedoucího, útok vzdal.
"Nemohli jsme Jana stáhnout, a tak jsme jeli více hlavou. Nebýt pátečního defektu, tak to možná mohlo být těsnější a já jsem neztrácel tolik, že bych to mohl stáhnout. V sobotu ráno jsme jeli na limitu, ale museli jsme být rozumní."
Zatímco Breen na Azorech startoval poprvé, jeho spolujezdec, Paul Nagel, na portugalském ostrově Sao Miguel v Atlantickém oceánu startoval. V roce 2009 zde s Krisem Meekem vyhrál, tato zkušenost mu ale letos moc nepomohla. "Nikdo neočekával, že podmínky budou tak těžké. Všechna očekávaní byla v pátek a v sobotu dopoledne překonána. Pomůže vám to, protože máte nějakou představu o krajině a měřených zkouškách, ale byl to těžký víkend," ohlíží se spolujezdec za rally, která byla poznamenána velkými dešti. "Bylo zde hodně frustrace, ale musíme pochválit organizátory. Pracovali dnem i nocí a jediným, co nemohli ovlivnit, bylo počasí."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?