Craig Breen se svým Peugeotem 207 S2000 získal na Azorech druhé místo. Možného útoku na Jana Kopeckého na prvním místě se vzdal už v sotobu.
Craig Breen, zdá se, má v ME druhé místo již předplacené, na Azorských ostrovech totiž Ir obsadi tuto pozici již potřetí v řadě. Stejně jako na Kanárských ostrovech ho porazil náš Jan Kopecký, tentokrát to bylo o dobrou půl minutu. I tak je Craig Breen se svým prvním startem na Azorech spokojen: "Byl to dlouhý týden od doby, co jsme sem přijeli, ale pro mě a Paula to byla dobrá zkušenost, protože jsme zde byli poprvé."
"Získali jsme dobrou zkušenost a ukázali jsme dobrou rychlost, a tak jsme velmi šťastní." Zatímco na Kanárech měl na Kopeckého ztrátu asi dvě minuty, tak na Azorech už byl odstup mnohem menší, a tak se mohl v sotobu pokusit ještě na vítězství zaútočit. "V sobotu jsem si ještě myslel, že by to mohlo být možné, a tak jsme na to v prvních dvou zkouškách hodně tlačili." Poté, co se mu se spolujezdcem Paulem Nagelem nepodařilo stáhnout ztrátu na vedoucího, útok vzdal.
"Nemohli jsme Jana stáhnout, a tak jsme jeli více hlavou. Nebýt pátečního defektu, tak to možná mohlo být těsnější a já jsem neztrácel tolik, že bych to mohl stáhnout. V sobotu ráno jsme jeli na limitu, ale museli jsme být rozumní."
Zatímco Breen na Azorech startoval poprvé, jeho spolujezdec, Paul Nagel, na portugalském ostrově Sao Miguel v Atlantickém oceánu startoval. V roce 2009 zde s Krisem Meekem vyhrál, tato zkušenost mu ale letos moc nepomohla. "Nikdo neočekával, že podmínky budou tak těžké. Všechna očekávaní byla v pátek a v sobotu dopoledne překonána. Pomůže vám to, protože máte nějakou představu o krajině a měřených zkouškách, ale byl to těžký víkend," ohlíží se spolujezdec za rally, která byla poznamenána velkými dešti. "Bylo zde hodně frustrace, ale musíme pochválit organizátory. Pracovali dnem i nocí a jediným, co nemohli ovlivnit, bylo počasí."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?