Komárňan Mário Csente so spolujazdcom Petrom Těšínskym si ani lepší začiatok tohtoročnej rally sezóny nemohli priať. V rámci úvodnej súťaže, ktorá sa konala v maďarskom meste Eger vyhrali nielen svoju triede 3, ale pripísali si na svoje konto aj víťazstvo v klasifikácii produkčných vozidiel Zóny strednej Európy. Už koncom tohto týždňa ich spoločne čaká druhé podujatie – Rally Prešov.
Minuloročná Rally Prešov dopadla pre zmiešanú slovensko-českú posádku pomerne dobre a v cieli im patrila deviata priečka celkového poradia. V minulom roku však Rally Prešov otvárala slovenskú rally sezónu a tak do metropoly Šariša prišiel Mário po zimnej prestávke ešte poriadne stvrdnutý. Teraz je situácia trochu iná, posádka Subaru Komárno má už za sebou jednu rally súťaž a do Prešova sa preto už veľmi teší. „Už v Egeri som hovoril, že pre mňa je vždy prvá súťaž v roku najťažšia, keďže nemám v okolí Komárna kde testovať. To je môj najväčší problém a tak na súťaž prídem vždy totálne stvrdnutý. Dúfam ale, že teraz v Prešove to už nebude také zlé a keďže ma egerský výsledok poriadne nakopol, pokúsim sa ho zopakovať aj v Prešove. Tunajšie trate sa mi páčia, sú zmesou všeličoho, aj technické aj rýchle, čo mi vyhovuje. Na aute sme po Rally Eger nemuseli veľa robiť, viac menej sme všetko iba skontrolovali, vymenili olej a poriadne ho očistili,“ povedal Mário Csente.
XX. Rally Prešov odštartuje v tomto roku ako druhé podujatie šampionátu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska. Súťažiaci počas jej konania budú musieť absolvovať celkovo štyristodvadsať kilometrov, pričom stošesťdesiat z nich bude meraných. Tieto budú rozdelené do dvanástich rýchlostných skúšok. Ako sa na tratiach darí posádke Subaru Komárno, Máriovi Csentemu a Petrovi Těšínskemu budeme sledovať v piatok a sobotu 3.- 4.mája 2013 a o ich výsledku vás samozrejme budeme opäť informovať.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?