Komárňan Mário Csente so spolujazdcom Petrom Těšínskym si ani lepší začiatok tohtoročnej rally sezóny nemohli priať. V rámci úvodnej súťaže, ktorá sa konala v maďarskom meste Eger vyhrali nielen svoju triede 3, ale pripísali si na svoje konto aj víťazstvo v klasifikácii produkčných vozidiel Zóny strednej Európy. Už koncom tohto týždňa ich spoločne čaká druhé podujatie – Rally Prešov.
Minuloročná Rally Prešov dopadla pre zmiešanú slovensko-českú posádku pomerne dobre a v cieli im patrila deviata priečka celkového poradia. V minulom roku však Rally Prešov otvárala slovenskú rally sezónu a tak do metropoly Šariša prišiel Mário po zimnej prestávke ešte poriadne stvrdnutý. Teraz je situácia trochu iná, posádka Subaru Komárno má už za sebou jednu rally súťaž a do Prešova sa preto už veľmi teší. „Už v Egeri som hovoril, že pre mňa je vždy prvá súťaž v roku najťažšia, keďže nemám v okolí Komárna kde testovať. To je môj najväčší problém a tak na súťaž prídem vždy totálne stvrdnutý. Dúfam ale, že teraz v Prešove to už nebude také zlé a keďže ma egerský výsledok poriadne nakopol, pokúsim sa ho zopakovať aj v Prešove. Tunajšie trate sa mi páčia, sú zmesou všeličoho, aj technické aj rýchle, čo mi vyhovuje. Na aute sme po Rally Eger nemuseli veľa robiť, viac menej sme všetko iba skontrolovali, vymenili olej a poriadne ho očistili,“ povedal Mário Csente.
XX. Rally Prešov odštartuje v tomto roku ako druhé podujatie šampionátu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska. Súťažiaci počas jej konania budú musieť absolvovať celkovo štyristodvadsať kilometrov, pričom stošesťdesiat z nich bude meraných. Tieto budú rozdelené do dvanástich rýchlostných skúšok. Ako sa na tratiach darí posádke Subaru Komárno, Máriovi Csentemu a Petrovi Těšínskemu budeme sledovať v piatok a sobotu 3.- 4.mája 2013 a o ich výsledku vás samozrejme budeme opäť informovať.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.