O tom, že v susednom Maďarsku je rally šport v podstate národným športom, iste netreba nikoho, kto zažil rally súťaž u našich južných susedov na vlastnej koži presviedčať. Slovenskí jazdci, ale aj diváci sa mali možnosť o tom presvedčiť aj pred dvoma týždňami v rámci úvodného podujatia Rally Eger 2013.
Rovnako ako v prípade Egeru, tak aj počas rallysprintu v Ózde lemovali súťažnú trať tisícky divákov. Tí prišli svojou účasťou podporiť nielen domácich favoritov, ale aj nášho jazdca L Racing Teamu, Jozefa Béreša mladšieho. Ten sa na tunajšom podujatí predstavil s vozidlom Subaru Impreza špecifikácie R4 a spolujazdcom Zoltánom Répásom. „Na rallysprinte v Ózde som sa v minulosti zúčastnil už niekoľkokrát. Je to od nás z domu blízko a s organizátorom sa tiež poznáme. V tomto roku sme však neuvažovali o štarte, ale všetko zmenil telefonát od riaditeľa súťaže, ktorý nás požiadal, či by sme neodštartovali s Audi S1,“ začal s rozprávaním Jozef Béreš mladší.
S vozidlom Audi S1 by sa mal podľa predbežných plánov Ďodi predstaviť v tohtoročnej sezóne v rámci pretekov automobilov do vrchu a keďže tie ešte nezačali, prednosť pri príprave dostalo Subaru Impreza, ktoré L Racing Team na poslednú chvíľu pred úvodnou rally súťažou prestavoval do špecifikácie R4 a tak na Audi S1 neostal čas. Ak chcel Ďodi v Ózde štartovať museli spoločne so šéfom tímu Jánom Liptákom hľadať inú cestu. „Dohodli sme sa na tom, že bude asi najlepšie odštartovať v Ózde na Subaru a to aj z dôvodu, že by táto krátka súťaž mohla byť zároveň aj dobrým testom pred blížiacou sa Rally Prešov. Trať v Ózde tvorila vlastne iba jedna okruhová rýchlostná skúška. Okruh mal takmer päť kilometrov a v rámci jedného testu sme ho museli prejsť dva a pol krát plus ďalšie asi dva kilometre von, do cieľa. Túto rýchlostnú skúšku sme absolvovali v rámci Rally Ózd celkovo tri krát. Štart bol klasicky po minúte. Na moje nešťastie to už pri absolvovaní prvej rýchlostnej skúšky vyšlo tak, že keď som prichádzal po absolvovaní prvého kola k miestu štartu, práve odštartovalo jedno Mitsubishi a dostalo sa predo mňa. Takmer dve kolá som ho tlačil na nárazníku a nevedel som ho predbehnúť, keďže cesta tu bola široká iba na jedno auto a tento jazdec predo mnou tvrdil že ma za sebou nevidel. Z tohto dôvodu sme na tejto rýchlostke stratili veľmi veľa času. V ďalších dvoch to bolo už v pohode, dobre sme sa povozili, vyskúšali auto, len ma trápi, že sme nakoniec dojazdili iba s pol sekundovou stratou za Andrásom Hadikom, ktorý skončil na druhom mieste. Ako test bola súťaž v Ózde veľmi dobrou voľbou, odhalili sme niektoré drobnosti, ktoré treba na Subaru ešte pred Rally Prešov zmeniť, ale prišli sme aj na to kde s tým auto ešte aj ja robím chyby. Teším sa na ďalší štart a zároveň by som chel poďakovať celému L Racing Teamu za podporu a mechanikom za dobre odvedenú robotu, ale aj srandu, ktorú spoločne zažívame,“ opísal súťaž v Ózde Jozef Béreš mladší.
Výkon Jozefa Béreša mladšieho a jeho spolujazdca Zoltána Répása budú mať možnosť fanúšikovia rally sledovať už o dva týždne na druhom podujatí slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska, na jubilejnej XX. Rally Prešov.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.