O tom, že v susednom Maďarsku je rally šport v podstate národným športom, iste netreba nikoho, kto zažil rally súťaž u našich južných susedov na vlastnej koži presviedčať. Slovenskí jazdci, ale aj diváci sa mali možnosť o tom presvedčiť aj pred dvoma týždňami v rámci úvodného podujatia Rally Eger 2013.
Rovnako ako v prípade Egeru, tak aj počas rallysprintu v Ózde lemovali súťažnú trať tisícky divákov. Tí prišli svojou účasťou podporiť nielen domácich favoritov, ale aj nášho jazdca L Racing Teamu, Jozefa Béreša mladšieho. Ten sa na tunajšom podujatí predstavil s vozidlom Subaru Impreza špecifikácie R4 a spolujazdcom Zoltánom Répásom. „Na rallysprinte v Ózde som sa v minulosti zúčastnil už niekoľkokrát. Je to od nás z domu blízko a s organizátorom sa tiež poznáme. V tomto roku sme však neuvažovali o štarte, ale všetko zmenil telefonát od riaditeľa súťaže, ktorý nás požiadal, či by sme neodštartovali s Audi S1,“ začal s rozprávaním Jozef Béreš mladší.
S vozidlom Audi S1 by sa mal podľa predbežných plánov Ďodi predstaviť v tohtoročnej sezóne v rámci pretekov automobilov do vrchu a keďže tie ešte nezačali, prednosť pri príprave dostalo Subaru Impreza, ktoré L Racing Team na poslednú chvíľu pred úvodnou rally súťažou prestavoval do špecifikácie R4 a tak na Audi S1 neostal čas. Ak chcel Ďodi v Ózde štartovať museli spoločne so šéfom tímu Jánom Liptákom hľadať inú cestu. „Dohodli sme sa na tom, že bude asi najlepšie odštartovať v Ózde na Subaru a to aj z dôvodu, že by táto krátka súťaž mohla byť zároveň aj dobrým testom pred blížiacou sa Rally Prešov. Trať v Ózde tvorila vlastne iba jedna okruhová rýchlostná skúška. Okruh mal takmer päť kilometrov a v rámci jedného testu sme ho museli prejsť dva a pol krát plus ďalšie asi dva kilometre von, do cieľa. Túto rýchlostnú skúšku sme absolvovali v rámci Rally Ózd celkovo tri krát. Štart bol klasicky po minúte. Na moje nešťastie to už pri absolvovaní prvej rýchlostnej skúšky vyšlo tak, že keď som prichádzal po absolvovaní prvého kola k miestu štartu, práve odštartovalo jedno Mitsubishi a dostalo sa predo mňa. Takmer dve kolá som ho tlačil na nárazníku a nevedel som ho predbehnúť, keďže cesta tu bola široká iba na jedno auto a tento jazdec predo mnou tvrdil že ma za sebou nevidel. Z tohto dôvodu sme na tejto rýchlostke stratili veľmi veľa času. V ďalších dvoch to bolo už v pohode, dobre sme sa povozili, vyskúšali auto, len ma trápi, že sme nakoniec dojazdili iba s pol sekundovou stratou za Andrásom Hadikom, ktorý skončil na druhom mieste. Ako test bola súťaž v Ózde veľmi dobrou voľbou, odhalili sme niektoré drobnosti, ktoré treba na Subaru ešte pred Rally Prešov zmeniť, ale prišli sme aj na to kde s tým auto ešte aj ja robím chyby. Teším sa na ďalší štart a zároveň by som chel poďakovať celému L Racing Teamu za podporu a mechanikom za dobre odvedenú robotu, ale aj srandu, ktorú spoločne zažívame,“ opísal súťaž v Ózde Jozef Béreš mladší.
Výkon Jozefa Béreša mladšieho a jeho spolujazdca Zoltána Répása budú mať možnosť fanúšikovia rally sledovať už o dva týždne na druhom podujatí slovenského seriálu DMACK Rally 2013 – Majstrovstvá Slovenska, na jubilejnej XX. Rally Prešov.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?