FOTO; Tak jak bylo už dopředu avizováno, v předvečer Rally Portugal prezentoval Citroën nový model DS3 RRC. Vůz by měl být pro zákazníky dostupný na konci roku.
Citroën před startem pozval novináře a hosty do svého hospitality, aby jim prezentoval novou DS3 R5. Zvenku se nový vůz velmi podobá stávajícímu RRC. Vůz měl zatmavená okna, to znamená, že Francouzi zatím nechtějí, aby konkurence mohla od jejich verze něco okoukat.
Vývoj auta zatím probíhá, společných dílů mezi DS3 R5 a 208 T16 bychom nalezli celých 80 %. "Zbytek má za následek rozdíl v konstrukcích obou sériových aut," vysvětluje technický ředitel Citroënu, Xavier Mestelan-Pinon.
První soutěžní ostré kilometry by měla 280 koňová DS3 R5 zažít zkraje října na Francouzské rally v rámci MS. "Vývoj běží na plné obrátky. Kvůli předpisům, které neumožňují po homologaci měnit moc dílů, chceme využít vývoj vozu až do posledních chvíle. Homologace by tak měla proběhnout až na podzim," pokračuje šéf Citroënu, Yves Matton.
Na novou DS3 R5 se podívejte zde a zde.
(zdroj: www.planetemarus.com a www.rallye-magazin.de)
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.