Převaha Sébastiena Ogiera a Volkswagenu se konkurenci samozřejmě moc nelíbí. Citroën by měl v Portugalsku nasadit vylepšení auta.
Pro Citroën soutěž v Mexiku nedopadla zrovna podle představ. Hirvonen si stěžoval na setup auta a na bolest zad. Druhé místo získal jen se stěstím. Jeho týmový kolega, Dani Sordo, tempu špičky nestačil vůbec. "Ztratil jsem veškerou důvěru a musím jí znovu najít," připustil Španěl, který doufá, že se to ve Portugalsku zlepší. "V Portugalsku musíme opět vidět starého Daniho. Pokud se nám to nepodaří, tak si musíme položit pár otázek."
Vzhledem k tomu, že oba jezdci Citroënu nestačí na konkurenci od VW (hlavně tedy v podání Seba Ogiera), tak plánuje technický šéf týmu, Xavier Mestelan-Pinon, změny. Už v Portugalsku bychom měli vidět v oblasti motoru a podvozku vylepšenou DS3 WRC. Nějaké konkrétní detaily zatím samozřejmě nevíme, mělo by se ale jednat o tak důkladná vylepšení, že by na ně tým měl vypotřebovat takzvaného žolíka.
Poslední velké vylepšení přišlo vloni ve Finsku, tehdy Citroën upravil tlumiče
Xavier Mestelan-Pinon od svého týmu pořaduje, aby našel potřebný výkon. Jen tak totiž budou moci dosáhnout cíle pro tuto sezonu, kterým je zisk titulu i bez Sébastiena Loeba. "Bodování mezi značkami ještě stále vedeme. Ale nemůžeme si již dovolit žádnou další chybu."
I týmová jednička ví, kde je problém a doufá ve zlepšení výkonnosti v dalších závodech. "Musíme si počkat do Portugalska než budeme něco vědět, jestli se můžeme postavit Ogierovi. Ale proč by měla vznikat panika? Pokud budou rychlí, tak budou rychlí a naším úkolem bude být rychlejší. To platí i pro mě samotného," říká Mikko Hirvonen.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?