Tohtoročná raly sezóna už doslova klope na dvere a už o necelé dva týždne odštartuje prvé podujatie slovenského šampionátu. Nielen o rally sme sa pozhovárali s päť násobným majstrom Slovenska, Jozefom Bérešom mladším, ktorého čaká prvá sezóna v novom tíme.
Ďodi, prvý krát v Tvojej pretekárskej kariére odštartuješ v tomto roku v novom tíme. S akými pocitmi do nadchádzajúcej sezóny nastupuješ ?
„Do novej sezóny nastupujem s tým, že to bude niečo úplne iné ako v predošlom tíme. Iné auto, ktoré vyžaduje iný štýl jazdy, nový spolujazdec, ktorý mi bude prvýkrát čítať rozpis po maďarsky, čo bude pre mňa tiež novinka, keďže doteraz som používal slovenský rozpis. Myslím však, že to nebude problém, už sme si to spolu vyskúšali na niektorých amatérskych podujatiach.“
Prečo práve L Racing Team ?
„So šéfom tímu, pánom Liptákom sa poznáme dlhé roky. Som mu veľmi vďačný za podporu, lebo keby sme sa nedohodli, určite by som tento rok nejazdil s modernou technikou, preto si to veľmi vážim a urobím maximum pre to, aby som bol medzi top jazdcami.“
L Racing Team má výborne vybudované zázemie tímu s vlastnými mechanikmi. Budeš využívať iba ich služby, alebo si do tímu privedieš aj nejakých svojich „osobných“ mechanikov ?
„Je pravda, že v L Racingu je dosť málo mechanikov, ale myslím si, že keď všetko dobre pôjde a nebude žiaden problém tak budú stačiť tí čo sú. Okrem toho som nikdy nemal problém vykasať rukávy na kombinéze a pustiť sa sám do roboty, takže nevidím v tom žiaden problém.“ Po niekoľkých rokoch sa Tvojim súťažným autom stane Subaru Impreza, prvýkrát to ale bude v špecifikácii R4. Je to pre Teba veľká výzva ?
„Naposledy som so Subaru jazdil v roku 2005, ale odvtedy sa tie autá dostali oveľa ďalej. Mal som možnosť si opäť Subaru vyskúšať na Szilveszter Rally a veľmi sa mi jazda s ním zapáčila. Okrem toho som už Dobšinskú zimu išiel za L Racing Team so Subaru Impreza a mal som z toho opäť veľmi dobrý pocit. Teraz sme auto prestavali do špecifikácie R4, čo by malo byť ešte lepšie.“
Máš za sebou testovacie jazdy, čiže už si asi vieš tipnúť, či bude Subaru konkurencie schopné proti súčasným S 2000-kam.
„Uvidíme na prvej súťaži či bude auto konkurenčné S2000-kam, ale osobne si myslím, že budú rýchlostné skúšky, kde bude rýchlejšia R4 a zase na vyslovene technických tratiach bude mať navrch S2000. Všetko ukáže čas.“
Preteky automobilov do vrchu máš v pláne jazdiť s S1-kou, na čo sa tešia všetci diváci. Aké máš plány v rámci tohto seriálu ?
„Plány na kopce mám, ale ešte nikto presne nevie ako sa ich podarí naplniť a ako sa bude Audi S1 správať na trati. Doteraz som s ňou išiel iba pár súťaží, vždy to však bola iba show. S1-ku sme poskladali dosť narýchlo keď sme chceli odštartovať na Barum Rally a tak dnes ešte v podstate netušíme ako bude to auto sedieť na 18-kach slickoch, ako bude zatáčať a podobne. Už po Barumke sme prišli na to, že musíme do auta zainvestovať a niektoré veci zmeniť aby bolo konkurencie schopné, takže ak sa nám niektoré veci podarí prerobiť rád zabojujem o najvyššie priečky.“
Ďakujem za rozhovor a prajem veľa šťastia na tratiach
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?