M-Sport a jeho testovací jezdec, Matthew Wilson, mají za sebou 6 denní test Fiesty R5. Brit na vůz pěje slova chvály - podle jeho slov by měl vůz výkonnostně předčit jak auta S2000 tak i RRC. Auto je primárně určeno pro ERC a WRC2.
Základ vozu tvoří silniční Ford Fiesta ST 1,6l. Pro Fiestu R5 byla speciálně vyvinuta nová ochranná klec, palivová nádrž a elektronika. Také aerodynamika se ve třídě R5 odlišuje od vozů S2000. Auto má novou převodovku a nový motor (32mm restriktor), ten vyrobil M-Sport.
Ve Velké Británii se konala celá řada šotolinových testů, minulý týden se testovač M-Sportu Matthew Wilson a mladík Elfyn Evans přesunuli na kontinentální Evropu - na asfaltové tratě severního Španělska (od úterý do pátku). V neděli a pondělí tým pokračoval na jihu Francie, tentorkát na šotolině.
"Hodně nás výsledky povzbudily. Ve skutečnosti mě auto překvapilo, byl to první pořádný asfaltový test a my zvládli za 4 dny najet téměř 1 000 kilometrů. Během testů jsme jezdili na rozdílných cestách, využili jsme i části rychlostních zkoušek Rally Catalunya. Odjeli jsme také spoustu kilometrů na šotolině.
Na šotolině jsme toho už hodně ujeli ve Velké Británii, a tak pro nás byl hlavní asfaltový test. Regule kategorie R5 určují hodně věcí, které musí být identické se sériovými vozy - například turbo. Dobré ale je, že díly, které auto dělají opravdu odolné - jako zavěšení, převodovka - jsou vytvořeny na míru závodnímu vozu. Právě v této oblasti má R5 výhodu," odhaluje silné stránky vozů nové kategorie Matthew Wilson.
Fiesta R5 by měla být prvním homologovaným vozem této kategorie a podle Wilsona se může ihned ve WRC2 prosadit. "Výsledně dostáváte za své peníze velmi dobrou hodnotu. Auto je velmi silné, bude schopné se poměřovat se stroji RRC a S2000. Na většině soutěží a většině povrchuů si myslím, že bude rychlejší. Hned, jakmile dojde k homologaci, tak je v plánu absolvovat nějakou soutěž.
Ještě před homlogací ale existuje určitá naděje, že pojedeme nějakou soutěž jako předjezdci, abychom vůz otestovali za reálných podmínek soutěže," zakončil Wilson mladší. Auto by pravděpodobně poprvé mělo startovat na Rally Finland v srpnu.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?