M-Sport a jeho testovací jezdec, Matthew Wilson, mají za sebou 6 denní test Fiesty R5. Brit na vůz pěje slova chvály - podle jeho slov by měl vůz výkonnostně předčit jak auta S2000 tak i RRC. Auto je primárně určeno pro ERC a WRC2.
Základ vozu tvoří silniční Ford Fiesta ST 1,6l. Pro Fiestu R5 byla speciálně vyvinuta nová ochranná klec, palivová nádrž a elektronika. Také aerodynamika se ve třídě R5 odlišuje od vozů S2000. Auto má novou převodovku a nový motor (32mm restriktor), ten vyrobil M-Sport.
Ve Velké Británii se konala celá řada šotolinových testů, minulý týden se testovač M-Sportu Matthew Wilson a mladík Elfyn Evans přesunuli na kontinentální Evropu - na asfaltové tratě severního Španělska (od úterý do pátku). V neděli a pondělí tým pokračoval na jihu Francie, tentorkát na šotolině.
"Hodně nás výsledky povzbudily. Ve skutečnosti mě auto překvapilo, byl to první pořádný asfaltový test a my zvládli za 4 dny najet téměř 1 000 kilometrů. Během testů jsme jezdili na rozdílných cestách, využili jsme i části rychlostních zkoušek Rally Catalunya. Odjeli jsme také spoustu kilometrů na šotolině.
Na šotolině jsme toho už hodně ujeli ve Velké Británii, a tak pro nás byl hlavní asfaltový test. Regule kategorie R5 určují hodně věcí, které musí být identické se sériovými vozy - například turbo. Dobré ale je, že díly, které auto dělají opravdu odolné - jako zavěšení, převodovka - jsou vytvořeny na míru závodnímu vozu. Právě v této oblasti má R5 výhodu," odhaluje silné stránky vozů nové kategorie Matthew Wilson.
Fiesta R5 by měla být prvním homologovaným vozem této kategorie a podle Wilsona se může ihned ve WRC2 prosadit. "Výsledně dostáváte za své peníze velmi dobrou hodnotu. Auto je velmi silné, bude schopné se poměřovat se stroji RRC a S2000. Na většině soutěží a většině povrchuů si myslím, že bude rychlejší. Hned, jakmile dojde k homologaci, tak je v plánu absolvovat nějakou soutěž.
Ještě před homlogací ale existuje určitá naděje, že pojedeme nějakou soutěž jako předjezdci, abychom vůz otestovali za reálných podmínek soutěže," zakončil Wilson mladší. Auto by pravděpodobně poprvé mělo startovat na Rally Finland v srpnu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.