M-Sport nadšen asfaltovými testy Fiesty R5

rally valašská
rally valašská, foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
iM2 27. března 2013 21:15
Sdílej:

M-Sport a jeho testovací jezdec, Matthew Wilson, mají za sebou 6 denní test Fiesty R5. Brit na vůz pěje slova chvály - podle jeho slov by měl vůz výkonnostně předčit jak auta S2000 tak i RRC. Auto je primárně určeno pro ERC a WRC2.

Základ vozu tvoří silniční Ford Fiesta ST 1,6l. Pro Fiestu R5 byla speciálně vyvinuta nová ochranná klec, palivová nádrž a elektronika. Také aerodynamika se ve třídě R5 odlišuje od vozů S2000. Auto má novou převodovku a nový motor (32mm restriktor), ten vyrobil M-Sport.

Ve Velké Británii se konala celá řada šotolinových testů, minulý týden se testovač M-Sportu Matthew Wilson a mladík Elfyn Evans přesunuli na kontinentální Evropu - na asfaltové tratě severního Španělska (od úterý do pátku). V neděli a pondělí tým pokračoval na jihu Francie, tentorkát na šotolině.

"Hodně nás výsledky povzbudily. Ve skutečnosti mě auto překvapilo, byl to první pořádný asfaltový test a my zvládli za 4 dny najet téměř 1 000 kilometrů. Během testů jsme jezdili na rozdílných cestách, využili jsme i části rychlostních zkoušek Rally Catalunya. Odjeli jsme také spoustu kilometrů na šotolině.

Na šotolině jsme toho už hodně ujeli ve Velké Británii, a tak pro nás byl hlavní asfaltový test. Regule kategorie R5 určují hodně věcí, které musí být identické se sériovými vozy - například turbo. Dobré ale je, že díly, které auto dělají opravdu odolné - jako zavěšení, převodovka - jsou vytvořeny na míru závodnímu vozu. Právě v této oblasti má R5 výhodu," odhaluje silné stránky vozů nové kategorie Matthew Wilson.

Fiesta R5 by měla být prvním homologovaným vozem této kategorie a podle Wilsona se může ihned ve WRC2 prosadit. "Výsledně dostáváte za své peníze velmi dobrou hodnotu. Auto je velmi silné, bude schopné se poměřovat se stroji RRC a S2000. Na většině soutěží a většině povrchuů si myslím, že bude rychlejší. Hned, jakmile dojde k homologaci, tak je v plánu absolvovat nějakou soutěž.

Ještě před homlogací ale existuje určitá naděje, že pojedeme nějakou soutěž jako předjezdci, abychom vůz otestovali za reálných podmínek soutěže," zakončil Wilson mladší. Auto by pravděpodobně poprvé mělo startovat na Rally Finland v srpnu.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.