M-Sport a jeho testovací jezdec, Matthew Wilson, mají za sebou 6 denní test Fiesty R5. Brit na vůz pěje slova chvály - podle jeho slov by měl vůz výkonnostně předčit jak auta S2000 tak i RRC. Auto je primárně určeno pro ERC a WRC2.
Základ vozu tvoří silniční Ford Fiesta ST 1,6l. Pro Fiestu R5 byla speciálně vyvinuta nová ochranná klec, palivová nádrž a elektronika. Také aerodynamika se ve třídě R5 odlišuje od vozů S2000. Auto má novou převodovku a nový motor (32mm restriktor), ten vyrobil M-Sport.
Ve Velké Británii se konala celá řada šotolinových testů, minulý týden se testovač M-Sportu Matthew Wilson a mladík Elfyn Evans přesunuli na kontinentální Evropu - na asfaltové tratě severního Španělska (od úterý do pátku). V neděli a pondělí tým pokračoval na jihu Francie, tentorkát na šotolině.
"Hodně nás výsledky povzbudily. Ve skutečnosti mě auto překvapilo, byl to první pořádný asfaltový test a my zvládli za 4 dny najet téměř 1 000 kilometrů. Během testů jsme jezdili na rozdílných cestách, využili jsme i části rychlostních zkoušek Rally Catalunya. Odjeli jsme také spoustu kilometrů na šotolině.
Na šotolině jsme toho už hodně ujeli ve Velké Británii, a tak pro nás byl hlavní asfaltový test. Regule kategorie R5 určují hodně věcí, které musí být identické se sériovými vozy - například turbo. Dobré ale je, že díly, které auto dělají opravdu odolné - jako zavěšení, převodovka - jsou vytvořeny na míru závodnímu vozu. Právě v této oblasti má R5 výhodu," odhaluje silné stránky vozů nové kategorie Matthew Wilson.
Fiesta R5 by měla být prvním homologovaným vozem této kategorie a podle Wilsona se může ihned ve WRC2 prosadit. "Výsledně dostáváte za své peníze velmi dobrou hodnotu. Auto je velmi silné, bude schopné se poměřovat se stroji RRC a S2000. Na většině soutěží a většině povrchuů si myslím, že bude rychlejší. Hned, jakmile dojde k homologaci, tak je v plánu absolvovat nějakou soutěž.
Ještě před homlogací ale existuje určitá naděje, že pojedeme nějakou soutěž jako předjezdci, abychom vůz otestovali za reálných podmínek soutěže," zakončil Wilson mladší. Auto by pravděpodobně poprvé mělo startovat na Rally Finland v srpnu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?