Tohtoročná raly sezóna už doslova klope na dvere a už o necelé dva týždne odštartuje prvé podujatie slovenského šampionátu. Nielen o rally sme sa pozhovárali s päť násobným majstrom Slovenska, Jozefom Bérešom mladším, ktorého čaká prvá sezóna v novom tíme.
Ďodi, prvý krát v Tvojej pretekárskej kariére odštartuješ v tomto roku v novom tíme. S akými pocitmi do nadchádzajúcej sezóny nastupuješ ?
„Do novej sezóny nastupujem s tým, že to bude niečo úplne iné ako v predošlom tíme. Iné auto, ktoré vyžaduje iný štýl jazdy, nový spolujazdec, ktorý mi bude prvýkrát čítať rozpis po maďarsky, čo bude pre mňa tiež novinka, keďže doteraz som používal slovenský rozpis. Myslím však, že to nebude problém, už sme si to spolu vyskúšali na niektorých amatérskych podujatiach.“
Prečo práve L Racing Team ?
„So šéfom tímu, pánom Liptákom sa poznáme dlhé roky. Som mu veľmi vďačný za podporu, lebo keby sme sa nedohodli, určite by som tento rok nejazdil s modernou technikou, preto si to veľmi vážim a urobím maximum pre to, aby som bol medzi top jazdcami.“
L Racing Team má výborne vybudované zázemie tímu s vlastnými mechanikmi. Budeš využívať iba ich služby, alebo si do tímu privedieš aj nejakých svojich „osobných“ mechanikov ?
„Je pravda, že v L Racingu je dosť málo mechanikov, ale myslím si, že keď všetko dobre pôjde a nebude žiaden problém tak budú stačiť tí čo sú. Okrem toho som nikdy nemal problém vykasať rukávy na kombinéze a pustiť sa sám do roboty, takže nevidím v tom žiaden problém.“
Po niekoľkých rokoch sa Tvojim súťažným autom stane Subaru Impreza, prvýkrát to ale bude v špecifikácii R4. Je to pre Teba veľká výzva ?
„Naposledy som so Subaru jazdil v roku 2005, ale odvtedy sa tie autá dostali oveľa ďalej. Mal som možnosť si opäť Subaru vyskúšať na Szilveszter Rally a veľmi sa mi jazda s ním zapáčila. Okrem toho som už Dobšinskú zimu išiel za L Racing Team so Subaru Impreza a mal som z toho opäť veľmi dobrý pocit. Teraz sme auto prestavali do špecifikácie R4, čo by malo byť ešte lepšie.“
Máš za sebou testovacie jazdy, čiže už si asi vieš tipnúť, či bude Subaru konkurencie schopné proti súčasným S 2000-kam.
„Uvidíme na prvej súťaži či bude auto konkurenčné S2000-kam, ale osobne si myslím, že budú rýchlostné skúšky, kde bude rýchlejšia R4 a zase na vyslovene technických tratiach bude mať navrch S2000. Všetko ukáže čas.“
Preteky automobilov do vrchu máš v pláne jazdiť s S1-kou, na čo sa tešia všetci diváci. Aké máš plány v rámci tohto seriálu ?
„Plány na kopce mám, ale ešte nikto presne nevie ako sa ich podarí naplniť a ako sa bude Audi S1 správať na trati. Doteraz som s ňou išiel iba pár súťaží, vždy to však bola iba show. S1-ku sme poskladali dosť narýchlo keď sme chceli odštartovať na Barum Rally a tak dnes ešte v podstate netušíme ako bude to auto sedieť na 18-kach slickoch, ako bude zatáčať a podobne. Už po Barumke sme prišli na to, že musíme do auta zainvestovať a niektoré veci zmeniť aby bolo konkurencie schopné, takže ak sa nám niektoré veci podarí prerobiť rád zabojujem o najvyššie priečky.“
Ďakujem za rozhovor a prajem veľa šťastia na tratiach
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.