Tohtoročná raly sezóna už doslova klope na dvere a už o necelé dva týždne odštartuje prvé podujatie slovenského šampionátu. Nielen o rally sme sa pozhovárali s päť násobným majstrom Slovenska, Jozefom Bérešom mladším, ktorého čaká prvá sezóna v novom tíme.
Ďodi, prvý krát v Tvojej pretekárskej kariére odštartuješ v tomto roku v novom tíme. S akými pocitmi do nadchádzajúcej sezóny nastupuješ ?
„Do novej sezóny nastupujem s tým, že to bude niečo úplne iné ako v predošlom tíme. Iné auto, ktoré vyžaduje iný štýl jazdy, nový spolujazdec, ktorý mi bude prvýkrát čítať rozpis po maďarsky, čo bude pre mňa tiež novinka, keďže doteraz som používal slovenský rozpis. Myslím však, že to nebude problém, už sme si to spolu vyskúšali na niektorých amatérskych podujatiach.“
Prečo práve L Racing Team ?
„So šéfom tímu, pánom Liptákom sa poznáme dlhé roky. Som mu veľmi vďačný za podporu, lebo keby sme sa nedohodli, určite by som tento rok nejazdil s modernou technikou, preto si to veľmi vážim a urobím maximum pre to, aby som bol medzi top jazdcami.“
L Racing Team má výborne vybudované zázemie tímu s vlastnými mechanikmi. Budeš využívať iba ich služby, alebo si do tímu privedieš aj nejakých svojich „osobných“ mechanikov ?
„Je pravda, že v L Racingu je dosť málo mechanikov, ale myslím si, že keď všetko dobre pôjde a nebude žiaden problém tak budú stačiť tí čo sú. Okrem toho som nikdy nemal problém vykasať rukávy na kombinéze a pustiť sa sám do roboty, takže nevidím v tom žiaden problém.“
Po niekoľkých rokoch sa Tvojim súťažným autom stane Subaru Impreza, prvýkrát to ale bude v špecifikácii R4. Je to pre Teba veľká výzva ?
„Naposledy som so Subaru jazdil v roku 2005, ale odvtedy sa tie autá dostali oveľa ďalej. Mal som možnosť si opäť Subaru vyskúšať na Szilveszter Rally a veľmi sa mi jazda s ním zapáčila. Okrem toho som už Dobšinskú zimu išiel za L Racing Team so Subaru Impreza a mal som z toho opäť veľmi dobrý pocit. Teraz sme auto prestavali do špecifikácie R4, čo by malo byť ešte lepšie.“
Máš za sebou testovacie jazdy, čiže už si asi vieš tipnúť, či bude Subaru konkurencie schopné proti súčasným S 2000-kam.
„Uvidíme na prvej súťaži či bude auto konkurenčné S2000-kam, ale osobne si myslím, že budú rýchlostné skúšky, kde bude rýchlejšia R4 a zase na vyslovene technických tratiach bude mať navrch S2000. Všetko ukáže čas.“
Preteky automobilov do vrchu máš v pláne jazdiť s S1-kou, na čo sa tešia všetci diváci. Aké máš plány v rámci tohto seriálu ?
„Plány na kopce mám, ale ešte nikto presne nevie ako sa ich podarí naplniť a ako sa bude Audi S1 správať na trati. Doteraz som s ňou išiel iba pár súťaží, vždy to však bola iba show. S1-ku sme poskladali dosť narýchlo keď sme chceli odštartovať na Barum Rally a tak dnes ešte v podstate netušíme ako bude to auto sedieť na 18-kach slickoch, ako bude zatáčať a podobne. Už po Barumke sme prišli na to, že musíme do auta zainvestovať a niektoré veci zmeniť aby bolo konkurencie schopné, takže ak sa nám niektoré veci podarí prerobiť rád zabojujem o najvyššie priečky.“
Ďakujem za rozhovor a prajem veľa šťastia na tratiach
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.