Nasser Al-Attiyah se pátým místem vrátil do MS v automobilových soutěžích. Na Fiestu RS WRC (vloni jezdil s DS3 WRC) si zvykl velmi rychle.
Nasser Al-Attiyah se v rámci Rally Mexiko vrátil do WRC. Katařan už toho ale letos stihl hodně - v lednu odstartoval do Rally Dakar, ze soutěže jej vyřadily technické problém, v únoru vyhrál úvodní podnik domácího šampionátu. První start měl v plánu už ve Švédsku, nicméně kvůli nemoci musel soutěž vynechat a jeho vůz dostal k dispozici Matthew Wilson.
Již velmi zkušený jezdec startoval v Mexiku posedmé, poprvé však ve voze Fiesta RS WRC: "Byla to pro nás dobrá soutěž. Auto i pneumatiky pracovaly dobře. Pravidelně se mi dařilo zajíždět rychlejší čas, než jaké jsem dosahoval vloni. Zkoušky byly obtížné, ale tlačil jsem na to. Bylo zapotřebí odhadnou limity."
Zajímavostí soutěže byl určitě fakt, že se v některých testech dokázal Nasser rychlostně vyrovnat trápící se dvojce Citroënu, Sordovi: "Se svým výkonem jsem byl spokojen. V závěru soutěže už jsme ale neriskovali, protože se ziskem pátého místa jsme velm spokojeni."
Nasser vloni s DS3 WRC na šotolině
"Z výsledku mám radost, byla to těžká soutěž. Vloni jsem zde dojel šestý, letos pátý. To jen ukazuje na fakt, jak tvrdě tým pracuje a co všechno je možné." Al-Attiyaha také potěšil výkon jeho kamaráda, který společně s ním přešel v zimě od Citroënu k M-Sportu, Thierryho Neuvillea: "Thierry byl skvělý. Už vloni ukazoval, že je nesmírně rychlý, teď získal i podium. Letos se budeme snažit mu pomoci v tom, aby svou rychlost dokázal přetavit v dobré výsledky."
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.