Před startem Rally Portugal čeká na fanoušky rally jedno překvapení. Zatímco M-Sport musel termín představení Fordu Fiesta R5 o pár týdnů odložit, Citroënu se povedlo dokončit DS3 R5 o něco dříve, než se původně čekalo.
Kategorie R5 představuje budoucnost rallysportu. Tyto vozy by se měly blížit strojům WRC, ale přesto by měly být k dostání za rozumnou cenu. Alespoň tak si to představuje FIA a je samozřejmé, že na to slyší nejen výrobci, ale také zákazníci. Ti už se nemohou dočkat nových vozů, u Fordu (M-Sportu) a Peugeotu už statické prezentace proběhly.
Do tohoto lukrativního obchodu by se chtěl velkou měrou zapojit i Citroën Racing. Francouzi kategorii S2000 ingnorovali (i když v rámci koncernu je na tomto poli velmi úspěšně zastupoval Peugeot) a až na tlak arabských sponzorů (Nasser Al-Attiyah dokonce kvůli tomu odešel od Citroënu k M-Sportu) začal prodej DS3 RRC (tedy vlastně S2000 s motorem 1,6l s turbem).
Téma R5 je ale očividně zajímavé i pro Citroën, který chce být od samotného začátku také na trhu. Během nadcházející Rally Portugal chce tým vůz poprvé prezentovat veřejnosti. "Ano, DS3 R5 poprvé ukážeme ve Faru. Na našem plánu se však nic nemění. Vývoj běží na plné obrátky. Vzhledem k tomu, že u těchto vozů se po homologaci dají jen velmi obtížně měnit jednotlivé díly, tak chceme následující měsíce využít k testům a nejdříve na podzim požádat FIA o homologaci.
DS3 R5 pak poprvé v závodním tempu uvidíme během prvního říjnového víkendu, kdy se jede Rally de France," říká Yves Matton, šéf Citroënu. M-Sport chtěl původně s novou Fiestou R5 startovat poprvé již v Portugalsku, jenže z plánovaného startu sešlo, protože britský tým nestíhá homologaci auta do původního data - 1. dubna. Momentálně se také zdá, že vůz v Portugalsku nepojede ani v rámci testu (třeba jako předjezdec).
Citroën vyvíjí kromě DS3 WRC i DS3 R5
Fiesta R5 zatím jezdí stále v Británii. Tým se chce brzy přesunout ze šotoliny na asfalt. Podle některých pozorovatelů může být i datum 1. června, tedy další termín pro homologaci auta, obtížně splnitelné. M-Sport se nechal slyšet, že by chtěl být první, kdo bude vůz této kategorie nabízet, zároveň však musí být jeho produkt dostatečně konkurenceschopný v porovnání s konkurencí z Francie. Podle pravidel mohou výrobci vůz po homologaci upravit pouze dvakrát - dva tzv. žolíci.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.