 
            Před startem Rally Portugal čeká na fanoušky rally jedno překvapení. Zatímco M-Sport musel termín představení Fordu Fiesta R5 o pár týdnů odložit, Citroënu se povedlo dokončit DS3 R5 o něco dříve, než se původně čekalo.
Kategorie R5 představuje budoucnost rallysportu. Tyto vozy by se měly blížit strojům WRC, ale přesto by měly být k dostání za rozumnou cenu. Alespoň tak si to představuje FIA a je samozřejmé, že na to slyší nejen výrobci, ale také zákazníci. Ti už se nemohou dočkat nových vozů, u Fordu (M-Sportu) a Peugeotu už statické prezentace proběhly.
Do tohoto lukrativního obchodu by se chtěl velkou měrou zapojit i Citroën Racing. Francouzi kategorii S2000 ingnorovali (i když v rámci koncernu je na tomto poli velmi úspěšně zastupoval Peugeot) a až na tlak arabských sponzorů (Nasser Al-Attiyah dokonce kvůli tomu odešel od Citroënu k M-Sportu) začal prodej DS3 RRC (tedy vlastně S2000 s motorem 1,6l s turbem).
Téma R5 je ale očividně zajímavé i pro Citroën, který chce být od samotného začátku také na trhu. Během nadcházející Rally Portugal chce tým vůz poprvé prezentovat veřejnosti. "Ano, DS3 R5 poprvé ukážeme ve Faru. Na našem plánu se však nic nemění. Vývoj běží na plné obrátky. Vzhledem k tomu, že u těchto vozů se po homologaci dají jen velmi obtížně měnit jednotlivé díly, tak chceme následující měsíce využít k testům a nejdříve na podzim požádat FIA o homologaci.
DS3 R5 pak poprvé v závodním tempu uvidíme během prvního říjnového víkendu, kdy se jede Rally de France," říká Yves Matton, šéf Citroënu. M-Sport chtěl původně s novou Fiestou R5 startovat poprvé již v Portugalsku, jenže z plánovaného startu sešlo, protože britský tým nestíhá homologaci auta do původního data - 1. dubna. Momentálně se také zdá, že vůz v Portugalsku nepojede ani v rámci testu (třeba jako předjezdec).
Citroën vyvíjí kromě DS3 WRC i DS3 R5
Fiesta R5 zatím jezdí stále v Británii. Tým se chce brzy přesunout ze šotoliny na asfalt. Podle některých pozorovatelů může být i datum 1. června, tedy další termín pro homologaci auta, obtížně splnitelné. M-Sport se nechal slyšet, že by chtěl být první, kdo bude vůz této kategorie nabízet, zároveň však musí být jeho produkt dostatečně konkurenceschopný v porovnání s konkurencí z Francie. Podle pravidel mohou výrobci vůz po homologaci upravit pouze dvakrát - dva tzv. žolíci.
 
            Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
 
            Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?