Před startem Rally Portugal čeká na fanoušky rally jedno překvapení. Zatímco M-Sport musel termín představení Fordu Fiesta R5 o pár týdnů odložit, Citroënu se povedlo dokončit DS3 R5 o něco dříve, než se původně čekalo.
Kategorie R5 představuje budoucnost rallysportu. Tyto vozy by se měly blížit strojům WRC, ale přesto by měly být k dostání za rozumnou cenu. Alespoň tak si to představuje FIA a je samozřejmé, že na to slyší nejen výrobci, ale také zákazníci. Ti už se nemohou dočkat nových vozů, u Fordu (M-Sportu) a Peugeotu už statické prezentace proběhly.
Do tohoto lukrativního obchodu by se chtěl velkou měrou zapojit i Citroën Racing. Francouzi kategorii S2000 ingnorovali (i když v rámci koncernu je na tomto poli velmi úspěšně zastupoval Peugeot) a až na tlak arabských sponzorů (Nasser Al-Attiyah dokonce kvůli tomu odešel od Citroënu k M-Sportu) začal prodej DS3 RRC (tedy vlastně S2000 s motorem 1,6l s turbem).
Téma R5 je ale očividně zajímavé i pro Citroën, který chce být od samotného začátku také na trhu. Během nadcházející Rally Portugal chce tým vůz poprvé prezentovat veřejnosti. "Ano, DS3 R5 poprvé ukážeme ve Faru. Na našem plánu se však nic nemění. Vývoj běží na plné obrátky. Vzhledem k tomu, že u těchto vozů se po homologaci dají jen velmi obtížně měnit jednotlivé díly, tak chceme následující měsíce využít k testům a nejdříve na podzim požádat FIA o homologaci.
DS3 R5 pak poprvé v závodním tempu uvidíme během prvního říjnového víkendu, kdy se jede Rally de France," říká Yves Matton, šéf Citroënu. M-Sport chtěl původně s novou Fiestou R5 startovat poprvé již v Portugalsku, jenže z plánovaného startu sešlo, protože britský tým nestíhá homologaci auta do původního data - 1. dubna. Momentálně se také zdá, že vůz v Portugalsku nepojede ani v rámci testu (třeba jako předjezdec).
Citroën vyvíjí kromě DS3 WRC i DS3 R5
Fiesta R5 zatím jezdí stále v Británii. Tým se chce brzy přesunout ze šotoliny na asfalt. Podle některých pozorovatelů může být i datum 1. června, tedy další termín pro homologaci auta, obtížně splnitelné. M-Sport se nechal slyšet, že by chtěl být první, kdo bude vůz této kategorie nabízet, zároveň však musí být jeho produkt dostatečně konkurenceschopný v porovnání s konkurencí z Francie. Podle pravidel mohou výrobci vůz po homologaci upravit pouze dvakrát - dva tzv. žolíci.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?