Kratší namísto delší. Vypadá to, že organizátoři soutěží pochopili požadavek prezidenta FIA, Jeana Todta, aby byly v budoucnu soutěže spíše delší, přesně naopak. Po Finsku se i pořadatelé v Itálii rozhodli uspořádat soutěž pouze ve dvou dnech.
Letošní Rally Sardinie (21. a 22. června) potrvá pouze dva dny. Délka soutěžních kilometru bude 305, což je téměř stejné množství, jako bylo vloni. Italská soutěž se odjede na celkem 16 rychlostních testech a centrum bude opět ve městě Olbia. Stejně jako soutěže ve Finsku a Argentíně, i zde budeme znát vítěze soutěže již v sobotu večer.
Ve čtvrtek na účastníky čeká shakedown s kvalifikační zkouškou a slavnostní start. Ostrý start bude v pátek ráno, během první etapy na soutěžící čekájí zastávky jak v běžném servisu, tak i ve vzdáleném servisu. V pátek večer si budou muset posádky poradit s tmou.
Šotolina za tmy? S tím jsou obvykle spojeny problémy s prachem...
V sobotu doplní kilometráž 4 zkoušky o dvou průjezdech. Power Stage bude 19,31km dlouhá RZ "Monte Olia 2" - pojede se v sobotu odpoledne hned po zastávce v servisní zóně. Důvodem tohoto zkrácení do dvoudenního formátu by mohla být termínová kolize s legendárním závodem 24h Le Mans. Francouzský závod startuje 22. černa po poledni.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?