Kratší namísto delší. Vypadá to, že organizátoři soutěží pochopili požadavek prezidenta FIA, Jeana Todta, aby byly v budoucnu soutěže spíše delší, přesně naopak. Po Finsku se i pořadatelé v Itálii rozhodli uspořádat soutěž pouze ve dvou dnech.
Letošní Rally Sardinie (21. a 22. června) potrvá pouze dva dny. Délka soutěžních kilometru bude 305, což je téměř stejné množství, jako bylo vloni. Italská soutěž se odjede na celkem 16 rychlostních testech a centrum bude opět ve městě Olbia. Stejně jako soutěže ve Finsku a Argentíně, i zde budeme znát vítěze soutěže již v sobotu večer.
Ve čtvrtek na účastníky čeká shakedown s kvalifikační zkouškou a slavnostní start. Ostrý start bude v pátek ráno, během první etapy na soutěžící čekájí zastávky jak v běžném servisu, tak i ve vzdáleném servisu. V pátek večer si budou muset posádky poradit s tmou.
Šotolina za tmy? S tím jsou obvykle spojeny problémy s prachem...
V sobotu doplní kilometráž 4 zkoušky o dvou průjezdech. Power Stage bude 19,31km dlouhá RZ "Monte Olia 2" - pojede se v sobotu odpoledne hned po zastávce v servisní zóně. Důvodem tohoto zkrácení do dvoudenního formátu by mohla být termínová kolize s legendárním závodem 24h Le Mans. Francouzský závod startuje 22. černa po poledni.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?