Kratší namísto delší. Vypadá to, že organizátoři soutěží pochopili požadavek prezidenta FIA, Jeana Todta, aby byly v budoucnu soutěže spíše delší, přesně naopak. Po Finsku se i pořadatelé v Itálii rozhodli uspořádat soutěž pouze ve dvou dnech.
Letošní Rally Sardinie (21. a 22. června) potrvá pouze dva dny. Délka soutěžních kilometru bude 305, což je téměř stejné množství, jako bylo vloni. Italská soutěž se odjede na celkem 16 rychlostních testech a centrum bude opět ve městě Olbia. Stejně jako soutěže ve Finsku a Argentíně, i zde budeme znát vítěze soutěže již v sobotu večer.
Ve čtvrtek na účastníky čeká shakedown s kvalifikační zkouškou a slavnostní start. Ostrý start bude v pátek ráno, během první etapy na soutěžící čekájí zastávky jak v běžném servisu, tak i ve vzdáleném servisu. V pátek večer si budou muset posádky poradit s tmou.
Šotolina za tmy? S tím jsou obvykle spojeny problémy s prachem...
V sobotu doplní kilometráž 4 zkoušky o dvou průjezdech. Power Stage bude 19,31km dlouhá RZ "Monte Olia 2" - pojede se v sobotu odpoledne hned po zastávce v servisní zóně. Důvodem tohoto zkrácení do dvoudenního formátu by mohla být termínová kolize s legendárním závodem 24h Le Mans. Francouzský závod startuje 22. černa po poledni.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?