Start letošní Rally Deutschland se odehraje v Kolíně na Rýnem, to je první velká změna. Tou druhou je, že se pořádající autoklub ADAC rozhodl vynechat z harmonogramu soutěže městskou speciálku Circus Maximus.
Rally Deutschland se opět trošku více poodhalila. Start proběhne před kolínským dómem, to už ale víme. Teď organizátoři oznámili, bez udání důvodů, že letos posádky nebudou soutěžit na městské speciálce v ulicích Trieru u památky Porta Nigra.
Odborná veřejnost a místní podnikatelé berou toto rozhodnutí se smíšenými pocity. "Takto přijde Trier o několik tisíc fanoušků, kteří by město navštívili. Město ztratí spoustu turistů. Na nědělní vyhlášení vítězů před památkou Porta Nigra už spoustu lidí nedojede," říká Hans-Albert Becker, šéf turistických informací v Trieru.
V Německu se sice poprvé jelo až v roce 2003, ale díky charakteristickým zkouškám ve vinicích si tato rally rychle zísala své pevné místo v kalendáři MS
Organizátoři přišli také se dvěma novými testy, které na posádky čekají po cestě při přejezdu z Kolína zpět do Trieru. Už dříve oznámili organizátoři, že hodlají vyjít vstříč požadavku FIA, aby Power Stage co nejvíce reprezentovala danou soutěž. Měli bychom se tedy dočkat toho, že se Power Stage pojede ve vinicích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.