Původní ambiciózní termín na homologaci vozu byl stanoven na 1. dubna 2013. Zákazníci britského M-Sportu si budou muset na nové vozy počkat o 3 měsíce déle, než bylo původně plánováno. I tak ale bude Fiesta prvním vozem kategorie R5.
O nutnosti posunu homologace se spekulovalo už delší dobu - teď je to potvrzeno. Ford Fiesta R5 vyjede na závodní tratě nejprve ve druhé polovině roku. Původně měla homologace nového rallyového vozu proběhnout již 1. dubna. Jenže potřebné homologační dokumenty tým nestihne dodat včas na FIA. Další možný termín je 1. červenec.
To je rána především pro zákazníky, kteří s tímto vozem chtěli startovat v rámci WRC2. Ti nejenže nestihnou původně oznámenou Rally Portugal, ale také budou muset vyjet se starými vozy na soutěžích v Argentíně, Řecku a Itálii.
Jezdci, kteří by chtěli počkat na vůz R5, by tedy museli odjet všech zbývajících 6 podniků WRC2, mezi kterými je i hodně nákladná Rally Australia. Úvodní start by mohl proběhnout ve Finsku. Je však nuté dodat, že M-Sport sice vyhlásil datum 1. dubna jako termín, do kterého by chtěl mít vůz hotový, ale nikdy neslíbil, že toto datum stihne. Testování začalo na konci ledna.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?