Původní ambiciózní termín na homologaci vozu byl stanoven na 1. dubna 2013. Zákazníci britského M-Sportu si budou muset na nové vozy počkat o 3 měsíce déle, než bylo původně plánováno. I tak ale bude Fiesta prvním vozem kategorie R5.
O nutnosti posunu homologace se spekulovalo už delší dobu - teď je to potvrzeno. Ford Fiesta R5 vyjede na závodní tratě nejprve ve druhé polovině roku. Původně měla homologace nového rallyového vozu proběhnout již 1. dubna. Jenže potřebné homologační dokumenty tým nestihne dodat včas na FIA. Další možný termín je 1. červenec.
To je rána především pro zákazníky, kteří s tímto vozem chtěli startovat v rámci WRC2. Ti nejenže nestihnou původně oznámenou Rally Portugal, ale také budou muset vyjet se starými vozy na soutěžích v Argentíně, Řecku a Itálii.
Jezdci, kteří by chtěli počkat na vůz R5, by tedy museli odjet všech zbývajících 6 podniků WRC2, mezi kterými je i hodně nákladná Rally Australia. Úvodní start by mohl proběhnout ve Finsku. Je však nuté dodat, že M-Sport sice vyhlásil datum 1. dubna jako termín, do kterého by chtěl mít vůz hotový, ale nikdy neslíbil, že toto datum stihne. Testování začalo na konci ledna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.