Původní ambiciózní termín na homologaci vozu byl stanoven na 1. dubna 2013. Zákazníci britského M-Sportu si budou muset na nové vozy počkat o 3 měsíce déle, než bylo původně plánováno. I tak ale bude Fiesta prvním vozem kategorie R5.
O nutnosti posunu homologace se spekulovalo už delší dobu - teď je to potvrzeno. Ford Fiesta R5 vyjede na závodní tratě nejprve ve druhé polovině roku. Původně měla homologace nového rallyového vozu proběhnout již 1. dubna. Jenže potřebné homologační dokumenty tým nestihne dodat včas na FIA. Další možný termín je 1. červenec.
To je rána především pro zákazníky, kteří s tímto vozem chtěli startovat v rámci WRC2. Ti nejenže nestihnou původně oznámenou Rally Portugal, ale také budou muset vyjet se starými vozy na soutěžích v Argentíně, Řecku a Itálii.
Jezdci, kteří by chtěli počkat na vůz R5, by tedy museli odjet všech zbývajících 6 podniků WRC2, mezi kterými je i hodně nákladná Rally Australia. Úvodní start by mohl proběhnout ve Finsku. Je však nuté dodat, že M-Sport sice vyhlásil datum 1. dubna jako termín, do kterého by chtěl mít vůz hotový, ale nikdy neslíbil, že toto datum stihne. Testování začalo na konci ledna.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.