Neustálá neutěšená finanční situace v koncernu PSA by mohla vyústit až v přehodnocení plánů na účast ve WTCC. Aktivity značky v motorsportu jsou znovu na pořadu dne.
Minulou středu byly oznámeny finanční výsledky koncernu PSA, když ztráta za loňský rok dosáhla 5 miliard eur (asi 127 miliard Kč). Jedná se o nejvyšší ztrátu v historii značky. Je tak nutné přijmutí nějakého ozdravného plánu, v rámci kterého tak určitě bude muset někdo obhájit aktivity značky v motorsportu. Mohlo by tak dojít i k odřeknutí avizovaného vstupu značky do WTCC (Mistrovství světa cestovních aut).
"I když je WTCC uděláno cenově rozumně a ke značce sedí, tak bez posvědcení od představenstva nebudeme mít žádný program," říká týmový šéf, Yves Matton, pro motorsport-aktuell. Belgičan zdůraznil technickou spřízněnost WRC a WTCC, která by tak přechod ulehčila i po finanční stránce. Hodiny běží a první testovací jízdy mají začít už v létě, aby byl Citroën na plánovaný vstup od sezony 2014 dobře připraven.
Pokud by ale od šéfů nepřišlo povolení, tak by také pravděpodobně následoval konec spolupráce se Sebem Loebem. Není žádným tajemstvím, že plán na vstupu do WTCC byl hodně podpořen touhou udržet Loeba u značky. "Moje rozhodnutí je jasné: Stahuji se z MS v rally a brzy budu závodit na okruzích. Snad s Citroënem. Když to tak vezmeme tak je WTCC jedinou variantou, jak by mě značka jako aktivního jezdce mohla nadále využívat," řekl Sébastien Loeb pro MSa.
V rally zajistil přežití týmu nový sponzor, kterým se stalo Abú Dhabí, které zalepilo velkou díru v rozpočtu. Emirát s francouzskou závodní stájí uzavřel smlouvu na 5 let. Tím by mělo být zajištěno, že DS3 WRC budeme vídat i nadále.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?