Neustálá neutěšená finanční situace v koncernu PSA by mohla vyústit až v přehodnocení plánů na účast ve WTCC. Aktivity značky v motorsportu jsou znovu na pořadu dne.
Minulou středu byly oznámeny finanční výsledky koncernu PSA, když ztráta za loňský rok dosáhla 5 miliard eur (asi 127 miliard Kč). Jedná se o nejvyšší ztrátu v historii značky. Je tak nutné přijmutí nějakého ozdravného plánu, v rámci kterého tak určitě bude muset někdo obhájit aktivity značky v motorsportu. Mohlo by tak dojít i k odřeknutí avizovaného vstupu značky do WTCC (Mistrovství světa cestovních aut).
"I když je WTCC uděláno cenově rozumně a ke značce sedí, tak bez posvědcení od představenstva nebudeme mít žádný program," říká týmový šéf, Yves Matton, pro motorsport-aktuell. Belgičan zdůraznil technickou spřízněnost WRC a WTCC, která by tak přechod ulehčila i po finanční stránce. Hodiny běží a první testovací jízdy mají začít už v létě, aby byl Citroën na plánovaný vstup od sezony 2014 dobře připraven.
Pokud by ale od šéfů nepřišlo povolení, tak by také pravděpodobně následoval konec spolupráce se Sebem Loebem. Není žádným tajemstvím, že plán na vstupu do WTCC byl hodně podpořen touhou udržet Loeba u značky. "Moje rozhodnutí je jasné: Stahuji se z MS v rally a brzy budu závodit na okruzích. Snad s Citroënem. Když to tak vezmeme tak je WTCC jedinou variantou, jak by mě značka jako aktivního jezdce mohla nadále využívat," řekl Sébastien Loeb pro MSa.
V rally zajistil přežití týmu nový sponzor, kterým se stalo Abú Dhabí, které zalepilo velkou díru v rozpočtu. Emirát s francouzskou závodní stájí uzavřel smlouvu na 5 let. Tím by mělo být zajištěno, že DS3 WRC budeme vídat i nadále.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?