Neustálá neutěšená finanční situace v koncernu PSA by mohla vyústit až v přehodnocení plánů na účast ve WTCC. Aktivity značky v motorsportu jsou znovu na pořadu dne.
Minulou středu byly oznámeny finanční výsledky koncernu PSA, když ztráta za loňský rok dosáhla 5 miliard eur (asi 127 miliard Kč). Jedná se o nejvyšší ztrátu v historii značky. Je tak nutné přijmutí nějakého ozdravného plánu, v rámci kterého tak určitě bude muset někdo obhájit aktivity značky v motorsportu. Mohlo by tak dojít i k odřeknutí avizovaného vstupu značky do WTCC (Mistrovství světa cestovních aut).
"I když je WTCC uděláno cenově rozumně a ke značce sedí, tak bez posvědcení od představenstva nebudeme mít žádný program," říká týmový šéf, Yves Matton, pro motorsport-aktuell. Belgičan zdůraznil technickou spřízněnost WRC a WTCC, která by tak přechod ulehčila i po finanční stránce. Hodiny běží a první testovací jízdy mají začít už v létě, aby byl Citroën na plánovaný vstup od sezony 2014 dobře připraven.
Pokud by ale od šéfů nepřišlo povolení, tak by také pravděpodobně následoval konec spolupráce se Sebem Loebem. Není žádným tajemstvím, že plán na vstupu do WTCC byl hodně podpořen touhou udržet Loeba u značky. "Moje rozhodnutí je jasné: Stahuji se z MS v rally a brzy budu závodit na okruzích. Snad s Citroënem. Když to tak vezmeme tak je WTCC jedinou variantou, jak by mě značka jako aktivního jezdce mohla nadále využívat," řekl Sébastien Loeb pro MSa.
V rally zajistil přežití týmu nový sponzor, kterým se stalo Abú Dhabí, které zalepilo velkou díru v rozpočtu. Emirát s francouzskou závodní stájí uzavřel smlouvu na 5 let. Tím by mělo být zajištěno, že DS3 WRC budeme vídat i nadále.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?