Jost Capito: Věděli jsme, že Ogier dokáže být rychlý

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
Ondřej Krajča 11. února 2013 15:53
Sdílej:

Druhý start Volkswagenu Polo R WRC skončil vítězstvím. Tím kdo se o to postaral byl Francouz Sebastien Ogier.

Volkswagen Motorsport čekal při Švédské Rally teprve druhý start v mistrovství světa. Jenže již tento druhý start dokázal Sebastien Ogier přetavit v takřka jasné vítězství, když se usadil na čele soutěže po druhé rychlostní zkoušce a až do konce soutěže ho nikdo nedokázal z vedoucí pozice sesadit. Ogier si rovněž připsal 11 vyhraných rychlostních zkoušek. "Ani jsme nesnili, že by jsme mohli takového výsledku dosáhnout tak brzy. Přijeli jsme se do Švédska učit, byla to pro nás druhá soutěž a toto je fantastický výsledek," říká šéf týmu Volkswagen Motorsport Jost Capito.

"Na normálních soutěžích je to nahoru a dolů, ale my jsme se vůbec nepropadli. Bylo to neuvěřitelné. Švédská Rally je jedinou zimní soutěží. Polo R WRC fungovalo v těchto podmínkách perfektně a Sebastien toho naplno využil. Všichni jsme věděli, že je schopný jet velmi rychle, ale nevěděl jsem, že by mohl jet takhle i s Polem," dodává Capito. Ogier je rovněž druhým neseverským pilotem, jenž Švédskou Rally vyhrál. Posledním komu se to povedlo byl v roce 2004 jeho krajan Sebastien Loeb.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.