Druhý start Volkswagenu Polo R WRC skončil vítězstvím. Tím kdo se o to postaral byl Francouz Sebastien Ogier.
Volkswagen Motorsport čekal při Švédské Rally teprve druhý start v mistrovství světa. Jenže již tento druhý start dokázal Sebastien Ogier přetavit v takřka jasné vítězství, když se usadil na čele soutěže po druhé rychlostní zkoušce a až do konce soutěže ho nikdo nedokázal z vedoucí pozice sesadit. Ogier si rovněž připsal 11 vyhraných rychlostních zkoušek. "Ani jsme nesnili, že by jsme mohli takového výsledku dosáhnout tak brzy. Přijeli jsme se do Švédska učit, byla to pro nás druhá soutěž a toto je fantastický výsledek," říká šéf týmu Volkswagen Motorsport Jost Capito.
"Na normálních soutěžích je to nahoru a dolů, ale my jsme se vůbec nepropadli. Bylo to neuvěřitelné. Švédská Rally je jedinou zimní soutěží. Polo R WRC fungovalo v těchto podmínkách perfektně a Sebastien toho naplno využil. Všichni jsme věděli, že je schopný jet velmi rychle, ale nevěděl jsem, že by mohl jet takhle i s Polem," dodává Capito. Ogier je rovněž druhým neseverským pilotem, jenž Švédskou Rally vyhrál. Posledním komu se to povedlo byl v roce 2004 jeho krajan Sebastien Loeb.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.