Druhý den Švédské rally začala posádka Martin Hudec a Jakub Kotál slibným zrychlováním, které však ukončila patnáctá rychlostní zkouška.
Martin Hudec: "Dnes jsem se v autě po ránu cítil výtečně, proti včerejšku jsme výrazně zrychlili. Důkazem toho byl třetí čas ve třídě v první sobotní zkoušce a i pak jsme se drželi v těsné blízkosti pódiových pozic. Pomalu jsme tak stahovali ztrátu vzniklou z neznalosti jízdy na sněhu, kterou jsme nabrali první den. Stále se zde učíme a zkoušku od zkoušky se v autě cítím lépe. Bohužel jsem v patnácté rychlostní zkoušce trochu vylétl do bariéry a nabrali jsme tak sníh do chladiče. Když jsem si za jízdy chtěl zapnout větrání chladiče, zavadil jsem o špatný vypínač a ten zapříčinil zkrat, který sabotoval naše benzínové čerpadlo. S velkými obtížemi jsme po opravě přímo na trati rychlostní zkoušku dojeli, protože jsme za každých okolností chtěli dokončit etapu. Tato strategie se bohužel ukázala být špatnou a k obrovské ztrátě jsme stejně byli nuceni před poslední zkouškou odstoupit. V neděli ale nastupujeme v rámci Rally2. Půjdeme si vyzkoušet norské rychlostní zkoušky a nasbírat další porci zkušeností pro příští rok. Bohužel jsme ve WRC2 na posledním místě a tak zítra nebudeme zbytečně riskovat. Zdravím ze švédského ráje všechny fanoušky rallysportu."
Jakub Kotál: "Dnešek se nám opravdu líbil a nasbírali jsme další cenné zkušenosti. Podařilo nám i trochu zrychlit, takže jsme zajeli pár hezkých časů a celkově jsme byli s průběhem spokojeni. Až do nešťastné patnácté rychlostní zkoušky, kde se potvrdilo, že i sebemenší chyba zde znamená problém. Moje malé zaváhání znamenalo výlet do bariéry a pak s tím spojené komplikace. Hned na to byla potrestaná další naše nezkušenost, když jsme po velké ztrátě rovnou neodstoupili a nevyužili Rally2. Ale jak mi řekl Pepa Semerád, i takhle se sbírají cenné zkušenosti. Zítra už nemá smysl nic vymýšlet, cílem je stále dojet na rampu v Karlstadu. Těšíme se na krásné norské rychlostní zkoušky a chceme pokračovat v tempu, které jsme dnes nastavili."
Martin Semerád: "Do druhé etapy kluci vstoupili výborně a dost zásadně snížili ztrátu na kilometr na nejrychlejšího Grondala - téměř na polovinu - a jeli rovinu se zbytkem produkčních aut, za což jsem opravdu rád. I tak se jim dařilo se vyvarovat chyb. V poledním servisu se kromě zběžné revize prováděla pouze preventivní výměna zadní nápravnice. Velkou čarou přes "rozpočet" se stala chyba na předposlední zkoušce dnešního dne, kdy Martin zavadil o jeden z vypínačů na přístrojové desce, došlo ke zkratu a následnému vynechávání benzínové pumpy. Provizorní oprava trvala přes půl hodiny a bohužel se nám nepodařilo se s posádkou spojit. Chtěli jsme jí doporučit zastavit a rovnou využít pravidlo Rally2, které nakonec stejně kvůli příliš pozdnímu příjezdu na start poslední zkoušky musela využít. Ztráta z dnešního dne je propastná, ale pořád je před námi neděle a na.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?