Druhý den Švédské rally začala posádka Martin Hudec a Jakub Kotál slibným zrychlováním, které však ukončila patnáctá rychlostní zkouška.
Martin Hudec: "Dnes jsem se v autě po ránu cítil výtečně, proti včerejšku jsme výrazně zrychlili. Důkazem toho byl třetí čas ve třídě v první sobotní zkoušce a i pak jsme se drželi v těsné blízkosti pódiových pozic. Pomalu jsme tak stahovali ztrátu vzniklou z neznalosti jízdy na sněhu, kterou jsme nabrali první den. Stále se zde učíme a zkoušku od zkoušky se v autě cítím lépe. Bohužel jsem v patnácté rychlostní zkoušce trochu vylétl do bariéry a nabrali jsme tak sníh do chladiče. Když jsem si za jízdy chtěl zapnout větrání chladiče, zavadil jsem o špatný vypínač a ten zapříčinil zkrat, který sabotoval naše benzínové čerpadlo. S velkými obtížemi jsme po opravě přímo na trati rychlostní zkoušku dojeli, protože jsme za každých okolností chtěli dokončit etapu. Tato strategie se bohužel ukázala být špatnou a k obrovské ztrátě jsme stejně byli nuceni před poslední zkouškou odstoupit. V neděli ale nastupujeme v rámci Rally2. Půjdeme si vyzkoušet norské rychlostní zkoušky a nasbírat další porci zkušeností pro příští rok. Bohužel jsme ve WRC2 na posledním místě a tak zítra nebudeme zbytečně riskovat. Zdravím ze švédského ráje všechny fanoušky rallysportu."
Jakub Kotál: "Dnešek se nám opravdu líbil a nasbírali jsme další cenné zkušenosti. Podařilo nám i trochu zrychlit, takže jsme zajeli pár hezkých časů a celkově jsme byli s průběhem spokojeni. Až do nešťastné patnácté rychlostní zkoušky, kde se potvrdilo, že i sebemenší chyba zde znamená problém. Moje malé zaváhání znamenalo výlet do bariéry a pak s tím spojené komplikace. Hned na to byla potrestaná další naše nezkušenost, když jsme po velké ztrátě rovnou neodstoupili a nevyužili Rally2. Ale jak mi řekl Pepa Semerád, i takhle se sbírají cenné zkušenosti. Zítra už nemá smysl nic vymýšlet, cílem je stále dojet na rampu v Karlstadu. Těšíme se na krásné norské rychlostní zkoušky a chceme pokračovat v tempu, které jsme dnes nastavili."
Martin Semerád: "Do druhé etapy kluci vstoupili výborně a dost zásadně snížili ztrátu na kilometr na nejrychlejšího Grondala - téměř na polovinu - a jeli rovinu se zbytkem produkčních aut, za což jsem opravdu rád. I tak se jim dařilo se vyvarovat chyb. V poledním servisu se kromě zběžné revize prováděla pouze preventivní výměna zadní nápravnice. Velkou čarou přes "rozpočet" se stala chyba na předposlední zkoušce dnešního dne, kdy Martin zavadil o jeden z vypínačů na přístrojové desce, došlo ke zkratu a následnému vynechávání benzínové pumpy. Provizorní oprava trvala přes půl hodiny a bohužel se nám nepodařilo se s posádkou spojit. Chtěli jsme jí doporučit zastavit a rovnou využít pravidlo Rally2, které nakonec stejně kvůli příliš pozdnímu příjezdu na start poslední zkoušky musela využít. Ztráta z dnešního dne je propastná, ale pořád je před námi neděle a na.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?