Draze zaplacené zkušenosti Huda

Hudec, Martin
Hudec, Martin, foto: www.rallyzone.cz | Krajča, Ondřej
Ondřej Krajča 10. února 2013 11:16
Sdílej:

Druhý den Švédské rally začala posádka Martin Hudec a Jakub Kotál slibným zrychlováním, které však ukončila patnáctá rychlostní zkouška.

Martin Hudec: "Dnes jsem se v autě po ránu cítil výtečně, proti včerejšku jsme výrazně zrychlili. Důkazem toho byl třetí čas ve třídě v první sobotní zkoušce a i pak jsme se drželi v těsné blízkosti pódiových pozic. Pomalu jsme tak stahovali ztrátu vzniklou z neznalosti jízdy na sněhu, kterou jsme nabrali první den. Stále se zde učíme a zkoušku od zkoušky se v autě cítím lépe. Bohužel jsem v patnácté rychlostní zkoušce trochu vylétl do bariéry a nabrali jsme tak sníh do chladiče. Když jsem si za jízdy chtěl zapnout větrání chladiče, zavadil jsem o špatný vypínač a ten zapříčinil zkrat, který sabotoval naše benzínové čerpadlo. S velkými obtížemi jsme po opravě přímo na trati rychlostní zkoušku dojeli, protože jsme za každých okolností chtěli dokončit etapu. Tato strategie se bohužel ukázala být špatnou a k obrovské ztrátě jsme stejně byli nuceni před poslední zkouškou odstoupit. V neděli ale nastupujeme v rámci Rally2. Půjdeme si vyzkoušet norské rychlostní zkoušky a nasbírat další porci zkušeností pro příští rok. Bohužel jsme ve WRC2 na posledním místě a tak zítra nebudeme zbytečně riskovat. Zdravím ze švédského ráje všechny fanoušky rallysportu."

Jakub Kotál: "Dnešek se nám opravdu líbil a nasbírali jsme další cenné zkušenosti. Podařilo nám i trochu zrychlit, takže jsme zajeli pár hezkých časů a celkově jsme byli s průběhem spokojeni. Až do nešťastné patnácté rychlostní zkoušky, kde se potvrdilo, že i sebemenší chyba zde znamená problém. Moje malé zaváhání znamenalo výlet do bariéry a pak s tím spojené komplikace. Hned na to byla potrestaná další naše nezkušenost, když jsme po velké ztrátě rovnou neodstoupili a nevyužili Rally2. Ale jak mi řekl Pepa Semerád, i takhle se sbírají cenné zkušenosti. Zítra už nemá smysl nic vymýšlet, cílem je stále dojet na rampu v Karlstadu. Těšíme se na krásné norské rychlostní zkoušky a chceme pokračovat v tempu, které jsme dnes nastavili."

Martin Semerád: "Do druhé etapy kluci vstoupili výborně a dost zásadně snížili ztrátu na kilometr na nejrychlejšího Grondala - téměř na polovinu - a jeli rovinu se zbytkem produkčních aut, za což jsem opravdu rád. I tak se jim dařilo se vyvarovat chyb. V poledním servisu se kromě zběžné revize prováděla pouze preventivní výměna zadní nápravnice. Velkou čarou přes "rozpočet" se stala chyba na předposlední zkoušce dnešního dne, kdy Martin zavadil o jeden z vypínačů na přístrojové desce, došlo ke zkratu a následnému vynechávání benzínové pumpy. Provizorní oprava trvala přes půl hodiny a bohužel se nám nepodařilo se s posádkou spojit. Chtěli jsme jí doporučit zastavit a rovnou využít pravidlo Rally2, které nakonec stejně kvůli příliš pozdnímu příjezdu na start poslední zkoušky musela využít. Ztráta z dnešního dne je propastná, ale pořád je před námi neděle a na.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.