Další český jezdec vstupuje do mistrovství světa v rally. Martin Hudec se letos zúčastní nově vypsaného šampionátu WRC 2 a současně bude bojovat o body i v Production Cupu.
Prvním podnikem letošní sezóny v mistrovství světa v rally bude Švédská rally, která je na programu již tento týden. Vedle Martina Hudce a spolujezdce Jakuba Kotála dojel v pondělí na sever v pořádku i celý tým Semerád Rally, který pro populárního "Huda" připravuje závodní Mitsubishi Lancer Evo IX. Martin Semerád se zde představí v roli šéfa týmu. Přitom může předávat posádce Hudec - Kotál své zkušenosti s jízdou na sněhu, protože v mistrovství světa na sněhu již třikrát startoval a v roce 2011 ve Švédsku dokonce vyhrál v hodnocení PWRC.
"Jedná se o první Hudovu zkušenost se světovou rally, ještě dosud nejel na pneumatikách s dlouhým hřebem a také o premiéru s novým spolujezdcem Jakubem Kotálem. Kuba jel s Mácou Jänner a ukázal, že umí být spolehlivým parťákem v závodním autě. Sám jsem zvědavý, jak se s náročnou soutěží poperou a přeji jim co nejvíce sněhu, protože já jsem při svém jediném startu ve Švédsku měl samozřejmě smůlu a jeli jsme to v podstatě na šotolině v hlubokých kolejích," prozradil šéf týmu Josef Semerád, který bude tento start sledovat jen z povzdálí. "Martin Hudec k přípravě přistoupil velmi svědomitě, když Jänner Rallye jel s myšlenkou přípravy právě na Švédskou Rally. Vzhledem k nepovedenému počasí však Huda stejně čeká ostrá premiéra až na sněhu ve Švédsku. Myslím si, že i náš Martin může Hudovi dobře poradit a jsem moc rád, že si vzal organizaci celé akce na starost. Letošní prioritou Martina Hudce jsou starty ve světě a sbírání zkušeností, bez kterých nelze být úspěšný ani v českém mistrovství, natož pak v mistrovství světa. Navzdory tomu samozřejmě věřím v dobrý výsledek celého týmu."
//Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?